Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere + forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Amdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens!

Lægger lige ud med at sige at jeg ikke har så meget forstand på det lyd her, så håber i kan hjælpe.

Er lige flyttet i lejlighed og jeg mangler et par højtalere og en forstærker (går jeg ud fra?), som gerne skulle kunne sluttes til min bærbare computer.

Er på ingen måde hifi-nørd (no offence ;)) så forventer ikke at det skal være det bedste af det bedste.

Men hvor får man det bedste til pengene? Vil gå så langt som at bruge max. 3k på det hele, altså to højtalere og en forstærker. Kan der fåes noget til disse penge?

Har kigge lidt på nogle DALI højtalere, er det fint til en som mig?

Krav: Det skulle gerne kunne sluttes til mig bærbare. Højtalerne skulle gerne kunne hænges op.

På forhånd tak for hjælpen!

Til top Vis Amdi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Amdi

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

for 3k kommer du nok ikke udenom brugtmarkedet.

et par dali standere og måske en ældre nad ville sikkert være fint, og hvis du er heldig og lige bruger noget tid på at søge rundt omkring, kan nok også godt holde dit budget, men hel nemt bliver det ikke. 3k er ikke meget

god jagt

Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 September 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hej Amdi,

Du har forskellige muligheder, lidt afhængigt af, hvor fast dit budget er.

1) Du kan købe et sæt aktive højttalere - altså med indbygget forstærker. Jeg ville kigge nærmere på ESI nEar 04 eller 05, hvis jeg var dig. De kan fås under dit budget og giver fornuftig lyd til pengene. Hvis du også vil have muligheden for at bruge højttalerne sammen med andre lydkilder, fx cd-spiller eller tuner, bliver det lige pludselig mere kompliceret med denne løsning, da du så også vil have brug for en forforstærker (eller en mixer) - og så er budgettet nok sprængt. Men hvis det kun er til brug med pc'en, så er det efter min mening en fornuftig løsning. Du kan læse nærmere om ESI (og andre aktive højttalere) på www.aage.com - under "studio" -> "studiohøjttalere".

2) Du kan købe en integreret forstærker og et sæt højttalere. Jeg mener, du kan få en integreret Pioneer model hos Lydbutikken for omkring 1.500 kr - og så kan du fx sætte et sæt Tannoy Fusion 1 til, så rammer du vistnok ca. de 3.000 kr. Det kan også tænkes, at Dali har en model i samme prisklasse som er et fornuftigt bud. Jeg tror ikke, Pioneer forstærkeren er verdens 8. lydvidunder, men den løser sikkert opgaven. Hvis du kan ofre lidt mere, så tror jeg du får god valuta for ekstra ca. 1.000 kr. ved at købe en AMC 306d i Lydbutikken i stedet - den har jeg selv haft, og den spiller rigtig godt til pengene.

3) Du kan gå i HiFi Klubben og købe et Denon MD-33 minianlæg sammen med et sæt Gale højttalere i en pakkeløsning til 3.000 kr. Fornuftig lyd til pengene, og du får cd-spiller og tuner med i prisen.

4) Du kan gå på brugtmarkedet, hvor du kan få mere ud af dit budget, men du skal se dig lidt bedre for, og til gengæld er mulighederne næsten uendelige. Jeg ville nok selv prøve at kigge efter fx en Rega Elex forstærker + små Rega eller Royd højttalere. Men som sagt - her er mange muligheder, og mon ikke nogen andre vil stemme i med forslag?

Held og lykke med det -

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes