Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Philips 32PF5321 til HTPC??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 15 September 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hey alle,

Jeg tror næsten jeg har bestemt mig for at det skal være mit nye fjernsyn, men synes jeg har læst et sted for noget tid siden at Philips fjernsyn ikke er så gode til HTPC.

Nu er det her forholdsvis nyt så ville lige hører eksperternes mening, er det godt til HTPC?

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214423



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 16 September 2006 kl. 03:23 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke nogen andelse med den givne model, men problemet der har været omtalt er, at mange af Philips' tv'er ikke understøtter 1:1 pixelmapping på dvi/hdmi porten.
Altså, som der står, er panelets opløsning 1366*768, men der er problemer med nogle tv, at de ikke understøtter denne opløsning på hdmi-indgangen. Nogle vil fx kun modtage 1024*768, som giver to problemer:

1. TV'ets panel er 1366*768, det vil sige den skal skalere de vandrette linier op fra 1024 til 1366.

2. 1024*768 er en 4:3 opløsning, det vil sige at når du sender sådan en opløsning til skærmen, skal tv'et strække billedet ud for at fylde hele skærmen.

Men prøv at undersøge den model du kigger på inde på flatpanels.dk. Der er højst sansynligt en brugeranmeldelse af den.


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 16 September 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Takker... har luret lidt derinde og har måske fundet en konkurrent nemlig Toshiba 32WL66Z. Så nu skal jeg ud på nettet og undersøge igen. Men tak for det.

__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 16 September 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Toshibaen understøtter heller ikke 1:1 pixelmapping. Hverken via DVI/ HDMI eller VGA.

LG er de eneste du kan stole på på det punkt.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 17 September 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Toshibaen understøtter heller ikke 1:1 pixelmapping. Hverken via DVI/ HDMI eller VGA.

LG er de eneste du kan stole på på det punkt.

 

Okay, så LG er det eneste der duer når der er en HTPC indblandet?

Er de så gode til det man bruger et almindelig tv til?



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 17 September 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

LG er de eneste du kan være sikre på kører 1:1 pixelmapping via HDMI/ DVI.

Samsungs TV kører kun 1:1 pm via VGA, men resultatet skulle efter sigende være ganske godt.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes