Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
Sendt: 02 December 2003 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
Så skete det forfærdelige! En revne er på mystisk vis kommet frem i en af mine b&W LCR600S3 ht'er:
Revnen findes i alu domen i basenheden og er meget lille, men er der dog. Med tiden tror jeg kun at det kan blive værre og jeg har derfor tænkt mig at sende den til rep. bare ikke lige i øjeblikket. Så forresten også på en demomodel i hifik hvor det samme problem var gældende bare i et meget større omfang. Så jeg går ud fra at den alu dome er yderst følsom, eller hvad? Har det nogen betydning for selve lyden at der er sådan en meget lille åbning i den dome? Åbningen er på størrelse med et knappenålshoved og det er nærmest en flage der er revnet.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
Sendt: 03 December 2003 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
Hmm en flage kan du tage et nærbillede af revne dannelsen noget tyder på et udmattelse brud men hvis jeg får et billede af revnen kan jeg fortælle dig det. Hvis det er et udmattelses brud så har de dæleme problemer for et udmattelses brud får man ikke med kort tids test og spids belastninger med det er brud som opstår med tiden selv under små belastninger. Samme problem har flyvemaskiner her har man regler få hvor lange revnerne må blive inden man skifter delen ud på vingen.
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
Sendt: 03 December 2003 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
B&W's "phaseplug" sidder fast, og følger dermed membranen.
Udformningen har selvfølgelig betydning, men en rigtig fasepløk er
det nu ikke, derfor kalder jeg det en centerdome.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum