Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hauppauge PVR 150 L.P. - "ehrecvr.exe" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 September 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har installeret mit Hauppauge PVR 150L.P på mit fuldstændig nyinstalleret 100% opdateret Windows Media Center Edition 2005 m. Rollup 2. Problemet er, at fra opstart og 5 - 10 minutter frem, kører cpu'en på 100% belastning pga. filen "ehrecvr.exe". Jeg har brugt driveren fra http://www.hauppauge.com/pages/support/support_mce.html

Jeg har søgt herinde og har ikke rigtig fundet frem til en løsning.

Er der nogen som har en ide om, hvad problemet kan være? Har jeg installeret for gamle drivere eller lign? Jeg har prøvet at geninstallere driverene, men unden held.

Til top Vis Giocatore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Giocatore

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hej.

Mit 1300 hauppauge kort laver blå skærm og spontan genstart hvis ikke driverne er helt opdaterede. Jeg kører med drivers fra cd29 tror jeg den hedder på at google på det. Jeg tror også at 150'eren findes i den driversamling.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Mit 1300 hauppauge kort laver blå skærm og spontan genstart hvis ikke driverne er helt opdaterede. Jeg kører med drivers fra cd29 tror jeg den hedder på at google på det. Jeg tror også at 150'eren findes i den driversamling.

mvh. Per.

Det var da lidt underligt at de har forskellige driverversioner liggende på de forskellige sites. Jeg fandt CD31E på http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_new_mce.htm l.

Jeg er først hjemme om en times tid, men der vil jeg da lige prøve det. Jeg poster resultatet.

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

RETTELSE.      hmm.. der var jeg vidst lige hurtig nok. det er vidst den samme version.

Når jeg kigger på det, så kunne det godt se ud som om, jeg muligvis har prøvet at installere den forkerte driver helt fra starten. Den driver jeg har listet, er den ikke til PVR-150MCE modellerne og ikke bare drivere til PVR-150 i Media Center? Jeg troede at det var det sidste.

Er det her ikke de drivere jeg burde bruge? http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html#d rv

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg slettet den "gamle" MCE driver og installeret pvr150_500_2043_24257.exe samt updaten pvr150_22_23257.exe

Jeg har fuldstændig samme problem. - problemet var der ikke da driverene var afinstalleret.

Jeg har lagt mærke til, at "ehrecvr.exe" fortsætter med at kører imellem 90 - 99% indtil hukommelsen har bygget sig op på præcis 80.252 KB. Derefter falder dens load til 0%.

Nogen der kan hjælpe?

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 20 September 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Er det ikke den process, der optager mens man ser live tv, så man kan spole osv??
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 September 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg havde samme problem, det opstår efter man installerer .NET Framework 1.0 + SP 1. Efter jeg havde opdateret til SP2 hørte det op. Såvidt jeg ved skyldes det nogle konflikter i USERS da framework opretter en konto som kan køre sideløbende med din admin account; noget med com+ eksekveringskonflikter. Ehrechvr.exe starter igen når den bliver dræbt however, så mankan bare dræbe den via en bat.

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Jeg havde samme problem, det opstår efter man installerer .NET Framework 1.0 + SP 1. Efter jeg havde opdateret til SP2 hørte det op. Såvidt jeg ved skyldes det nogle konflikter i USERS da framework opretter en konto som kan køre sideløbende med din admin account; noget med com+ eksekveringskonflikter. Ehrechvr.exe starter igen når den bliver dræbt however, så mankan bare dræbe den via en bat.

'
Hehe. Tjek dine "private beskeder". Jeg skrev nemlig til dig først, da jeg af en eller anden besynderlig årsag, var næsten sikker på, at du kunne hjælpe.  Men jeg har kørt den bat du har lavet, men desværre uden hjælp. Den er den fuldstændig ligeglad med. Jeg har SP2 installeret.

Hvis jeg afinstallerer alle Hauppauge driverene med HCWCLEAR, så forsvinder problemet. Altså må der være noget der konflikter, når jeg installerer driverene.  Jeg har endda prøvet CD Version 27b og 25. Tror du er der er noget i mit hardware der konflikter?

Mit Setup:

Microsoft Windows Media Center Edition with. Rollup2 + alle opdateringer til dato.

Hauppauge WinTV PVR-150MCE l.p.
Club 3D ATI Radeon X550 256
Maxtor DiamondMax 10 Serial ATA-300
HP/Compaq dc7600 Small Form Factor with. Intel Chipset 8.0.0.1009A
1Gb Ram

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

pekr skrev:
Er det ikke den process, der optager mens man ser live tv, så man kan spole osv??

Jeg må indrømme, jeg ved det ikke.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 September 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har du også prøvet cd29?

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Har du også prøvet cd29?

mvh. Per.

Den har jeg ikke kunne finde, men jeg har prøvet 31e, 27b og 25a. Jeg har snakket med Hauppauge Support og de har bedt mig ringe til Microsoft, da de mener at det er en fejl i operativsystemet. eftersom filen ikke er deres. Men ellers skulle jeg ringe igen. indtilvidere har det kostet mig 300 kr. at ringe til rundt til England og Sverige osv.

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Giocatore skrev:
PHN2 skrev:

Hej.

Har du også prøvet cd29?

mvh. Per.

Den har jeg ikke kunne finde, men jeg har prøvet 27b og 25a. Jeg har snakket med Hauppauge Support og de har bedt mig ringe til Microsoft, da de mener at det er en fejl i operativsystemet. eftersom filen ikke er deres. Men ellers skulle jeg ringe igen. indtilvidere har det kostet mig 300 kr. at ringe til rundt til England og Sverige osv.

OOKKKAAAAYYY, microsoft vil så IKKE yde support på produktet - jo, hvis jeg betaler over 600 kr! Nu skal jeg så istedet ringe til min forhandler.

Imellem os, jeg vil VÆDDE med, at de OVERHOVEDET ikke kan hjælpe.

Ham fra Microsoft sagde, at han havde fundet et 8 sider langt indlæg på www.hauppauge.tv, men det står på hollandsk. - hvad F****N kan jeg bruge det til? nogen som kan hollandsk herinde?

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 20 September 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på at det er en en fil som kører i forbindelse med Media Center delen af MCE, så det hjælper ikke noget at skrifte drivere til Hauppauge.
Så du skal lede under media center delen af MCE, grunde til at problemet ikke er der når
driverne er afinstallerede er at så kan mce ikke står tv delen, så ja der er en konflikt af en art.

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

theben skrev:
Jeg er sikker på at det er en en fil som kører i forbindelse med Media Center delen af MCE, så det hjælper ikke noget at skrifte drivere til Hauppauge.
Så du skal lede under media center delen af MCE, grunde til at problemet ikke er der når
driverne er afinstallerede er at så kan mce ikke står tv delen, så ja der er en konflikt af en art.

Ja, det blev jeg til sidst også overbevist om. - det sagde Microsoft egentlig også til mig. Men, så ringede jeg til det firma, hvor jeg købt mit OS og de vil bestemt ikke have noget med sagen at gøre. - Jo, hvis jeg betaler. Hans begrundelse er, at MCE virker på så mange andre pc'er, så min hardware må konflikte og derfor er det ikke hans problem. Herefter forklarede jeg ham pænt, at al mit hardware er godkendt af Microsoft i forbindelse med MCE. Det endte med at han tilbød at jeg sendte den ud til ham, hvorefter han ville bruge min MCE cd'er til at installere på en anden pc. Hvis det så virkede, så skulle jeg betale hans timeløn. - Lækker forretning synes I ikke? Det er hvad man får ud af at invistere i et Microsoft produkt. 

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Giocatore skrev:
Patriarken skrev:
Hejsa

'
Hehe. Tjek dine "private beskeder". Jeg skrev nemlig til dig først, da jeg af en eller anden besynderlig årsag, var næsten sikker på, at du kunne hjælpe.  Men jeg har kørt den bat du har lavet, men desværre uden hjælp. Den er den fuldstændig ligeglad med. Jeg har SP2 installeret.

Hvis jeg afinstallerer alle Hauppauge driverene med HCWCLEAR, så forsvinder problemet. Altså må der være noget der konflikter, når jeg installerer driverene.  Jeg har endda prøvet CD Version 27b og 25. Tror du er der er noget i mit hardware der konflikter?

Mit Setup:

Microsoft Windows Media Center Edition with. Rollup2 + alle opdateringer til dato.

1Gb Ram

Hejsa

PM osv er sådan set fint nok.....Men da dette forum handler om vidensdeling og problemløsning, mener jeg at det er i alles interesse at evt løsninger/ svar gengives offentlig så alle brugere af dette forum kan have glæde af det. Derfor besvarer jeg kun sjældent PM.

Jeg snakker desuden ikke om service pack 2 til Windows MCE(Det er installeret out of the box), men service pack 2 til dotnet. Mange af de updates der kommer til MCE inklusive Rollup2 + MceLockpack kræver dotnet 1.0 +1.1. Men service pack 2 til dotnet framework installeres ikke via Windows Update, den skal du selv hente på MS's site da den ikke er en del af nogle kritiske opdateringer eller lignende (var desuden i en prerelease siden da jeg tjekkede sidst)

Husk ehrecvr.exe er jo MCE's scheduler funktion, og hvis ikke den har det rette råderum over de com+  objekter den skal bruge samt brugerrettigheder under opstart (men for det lidt senere i opstartsfase, når den har genstartet) ja så er det plausiblet at antage at dette er roden til problemet.

Men hvis du vælger at tro at det er Happauge Driverne der forårsager problemet, så skal du være velkommen....Men det er det altså ikke.

Mvh Anders

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Giocatore skrev:
Patriarken skrev:
Hejsa

'

Mit Setup:

1Gb Ram

Hejsa

PM osv er sådan set fint nok.....Men da dette forum handler om vidensdeling og problemløsning, mener jeg at det er i alles interesse at evt løsninger/ svar gengives offentlig så alle brugere af dette forum kan have glæde af det. Derfor besvarer jeg kun sjældent PM.

Jeg snakker desuden ikke om service pack 2 til Windows MCE(Det er installeret out of the box), men service pack 2 til dotnet. Mange af de updates der kommer til MCE inklusive Rollup2 + MceLockpack kræver dotnet 1.0 +1.1. Men service pack 2 til dotnet framework installeres ikke via Windows Update, den skal du selv hente på MS's site da den ikke er en del af nogle kritiske opdateringer eller lignende (var desuden i en prerelease siden da jeg tjekkede sidst)

Husk ehrecvr.exe er jo MCE's scheduler funktion, og hvis ikke den har det rette råderum over de com+  objekter den skal bruge samt brugerrettigheder under opstart (men for det lidt senere i opstartsfase, når den har genstartet) ja så er det plausiblet at antage at dette er roden til problemet.

Men hvis du vælger at tro at det er Happauge Driverne der forårsager problemet, så skal du være velkommen....Men det er det altså ikke.

Mvh Anders

Hej Anders.

Du har fuldstændig ret ang. vidensdelingen og her på forummet og det var også derfor jeg valgte at skrive det herinde meget kort efter.

Om det er hauppauge driverene der forsager det eller ej, kan ikke rigtig tages op til diskussion. Jeg har installeret og afinstalleret godt og vel 8 gange og resultatet var sole klart. Hver gang jeg installerede driverene hang installationen til sidst, i 5 minutters tid, i en fil, der hedder noget i nærheden af "hcwEPC.ax" ( jeg er ikke hjemme nu og jeg kan ikke rigtig huske det ). først 3. gang blev jeg mistænkelig og tjekkede. - Det var fordi at ehrechvr.exe tilsyneladende blev "aktiveret" på en eller anden måde og var begyndt at optage al processor kraft. Når den havde nået +80.000KB, fortsatte installationen og blev gennemført uden fejl. Når jeg så rebootede, så virkede computeren ikke de først 5 - 10 minutter fordi ehrecvr.exe var gået igang med det før omtalte. Hvis så jeg valgte at afinstallere Hauppauge driverene igen, så kørte det hele FINT igen. ingen problemer overhovedet. det gentog sig som sagt ca. 8 gange med forskellige drivere.

Nu har jeg valgt at reinstallere MCE en gang til, men hvor jeg vælger at installere mit grafikkort og tvtuner, før jeg foretager opdateringer overhovedet, for derefter at se hvilken pakke den evt. begynder at fejle efter. - Men nu nævner du, at dotnet 1.0 +1.1 muligvis vil gøre kål på problemet og det er jo helt perfekt. Så vil jeg da helt klart prøve det, hvis det skulle vise sig at gå galt for 3. gang.

Eneste tydelige forskel ( bortset fra at fejlen endnu ikke er dukket op, da jeg ikke har kørt opdateringer endnu og alt stadigvæk virker ) er noget som jeg vil antage er fuldstændig ligegyldigt. I taskmanageren skrives filen ikke længere "ehrecvr.exe" men "ehRecvr.exe", altså alle filerne med ehXXXXX, skrives efterfølgende med stort bogstav. Men som sagt, så ved jeg ikke om det er fuldstændig ligegyldigt.

Når jeg kommer hjem i aften fortsætter jeg installationen og så skriver jeg lige resultatet herinde. og så vil jeg selvfølgelig prøve dit foreslag med dotnet 1.0 +1.1, hvis det skulle vise sig, at jeg får problemet igen.

indtil videre; mange tak for hjælpen.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg vil ikke lyde for deterministisk, men com+ events og dotnet er som peas and pies.....Og com+ bruges hvergang for eksempel en recording eller en driver til recording skal initialiseres....Derfor virker kan man sige at mit argument og dine erfaringer sagtens kan koeksistere. Som vidt jeg husker  bliver det nævnt i "ehrecvr.exe" fejlen at der er fundet fejl i com+ ikke sandt?

Men altså jeg kan være forkert på den....Jeg er ikke programmør..... Bare lidt mere end almindelig interesseret i HTPC;-)

mvh Anders

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Jeg vil ikke lyde for deterministisk, men com+ events og dotnet er som peas and pies.....Og com+ bruges hvergang for eksempel en recording eller en driver til recording skal initialiseres....Derfor virker kan man sige at mit argument og dine erfaringer sagtens kan koeksistere. Som vidt jeg husker  bliver det nævnt i "ehrecvr.exe" fejlen at der er fundet fejl i com+ ikke sandt?

Men altså jeg kan være forkert på den....Jeg er ikke programmør..... Bare lidt mere end almindelig interesseret i HTPC;-)

mvh Anders

Jeg får ingen fejlmeddelelser, så den fortæller mig ikke rigtig noget om filen. Den optager bare processorkraft indtil den når de +80.00KB memory. Men nu ved jeg ihvertfald hvad de forskellige "ting" bruges til. Meget rart med noget viden om det, for jeg er bestemt heller ikke programmør. hehe.

Men stadigvæk, så poster jeg lige i aften, når jeg får kigget nærmere på det.

4K-DATA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 September 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Prøv at hente driverne herfra:
www.hauppauge.nu

Det har hjulpet mig ved flere
MCE installationer.

Mvh. Kim

Til top Vis 4K-DATA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 4K-DATA Besøg 4K-DATA's Websted

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

4K-DATA skrev:

Hej.

Prøv at hente driverne herfra:
www.hauppauge.nu

Det har hjulpet mig ved flere
MCE installationer.

Mvh. Kim

Nu kører mit Media Center fuldstændig som det skal. 7-9-13, knock on wood, osv. Eneste forskel på denne installation og de 2 forrige er, at jeg denne gang har installeret al hardware samt drivere, før jeg kørte nogen som helst form for opdateringer.  

Jeg takker mange gange for den hjælp jeg har fået herinde, men udelukker ikke at jeg snart vender tilbage.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes