| Forfatter |
|
Wonderboy Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
så fik jeg endelig samlet skidtet (se i profil ), og Vista kører fremragende herpå (selvom der lige nu kun er 512 mb ram da den ene klods er defekt)...
Nuvel, MEN min Coax vil ikke ud med nogen lyd - så der er intet digitalt signal til min kære surroundforstærker.
Har i nogen gode råd...har selv prøvet at smide asus, soundmax driver (dog til XP) på, men det har ingen effekt...
På forhånd tak!! __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv eventuelt med nyeste software/driver fra Realtek selv.
ASUS plejer nok at få opdateret deres drivere, men der går altid lige lidt tid.
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne ikke umiddelbart finde - er du sikker på det er Realtek der laver Soundmax-tingen?
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Læs hvad der står på lydchippen eller i manualen til dit bundkort og du vil lære.... Mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Analog Devices (ADI) som laver SoundMax-produkterne.
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og det hedder AD1988B Codec - men jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside om dette...
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
4K-DATA Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSI bruger realtek...og ikke Analog Devices.. __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke du kan  - takker. Jeg vil straks kaste mig over at teste i morgen når ungerne er smidt i seng  ...
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det i øvrigt skyldes at jeg ikke have nogen dvd player installeret endnu - altså dvd codec - PowerDVD eller ¨sådan?
Hvad kan anbefales til Vista RC1? __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har via fået installeret driveren der var på asus-cd'en. Ikke via cd'en men via Device Manager - og via optisk kabel (virker stadig ikke med Coax) er der nu lyd - bare ikke digital (som vises med et blåt lys i Sony'en hvis det er) - Så nu er der da lyd - og jeg må så bare vente på en rigtig driver...
NB: en nyere driver som jeg kan hente på Asus' hjemmeside får jeg ikke lov at installere...hmmm...
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu behøver det ikke at være driveren. Prøv at afinstallere driveren og installere den fra CD'en med installations programmet. Hvis ikke det virker og optisk stadig virker så tror jeg der er noget galt med dit kort.
PS. Optisk er digitalt, det er måske ikke DD (AC3) eller DTS men derfor kan det godt være digitalt. Jeg ved ikke lige hvad det er din Sony "tænder" på men mon ikke det er når det er DD eller DTS den modtager.
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Jeg ved ikke lige hvad det er din Sony "tænder" på men mon ikke det er når det er DD eller DTS den modtager.
|
|
|
Jo, det er det den "tænder" på.
Med optisk kommer der PCM-lyd...
Med den driver som Vista installerede kunne man godt se (under lyd-egenskaber) at der var et optical-jack (men ikke et coax). Men der skete ikke noget når det blev sat i....
...jeg "leger" videre __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Lad mig præcisere hvad Bluesky siger......Din forstærker vil KUN lyse i DTS/Dolby Digital såfremt at du afspiller en fil eller DVD med AC3 eller DTS og har instillet lydkort (og din afspiller)til passthrough. Dit kort KAN IKKE selv lave Dolby Digital eller DTS umiddelbart, og vil derfor som standard kun sende 2 kanals pcm (som jo også er digitalt) til din forstærker. Desuden skal det bemærkes at rigtig mange (Måske mere eller mindre computerbegavede) har haft store problemer med netop det lydkort som der omtales; specielt hvad Digital lyd angår. Jeg har selv bygget et par MCE maskiner hvor denne onboardløsning indgik og har aldrig haft problemer. Det burde næsten at være en sticky her i forummet......Som regel skyldes folks problemer at de ikke sætter sig ordentligt ind i hvad directshow filtre er for noget, og egentlig ikke fordi hardwaren eller disses drivere er dårlige. mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Dit kort KAN IKKE selv lave Dolby Digital eller DTS umiddelbart, og vil derfor som standard kun sende 2 kanals pcm (som jo også er digitalt) til din forstærker.
|
|
|
Jo det kan den nu godt til DTS, selv om det nok ikke er det Wonderboy har problemer med. Selvfølgelig skal han have passthrough sat op korrekt. Det ville være dumt at tage et DD eller DTS spor ud som PCM og så konvertere det tilbage til DTS med lydkortet.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Patriarken skrev:
Dit kort KAN IKKE selv lave Dolby Digital eller DTS umiddelbart, og vil derfor som standard kun sende 2 kanals pcm (som jo også er digitalt) til din forstærker.
|
|
|
Jo det kan den nu godt til DTS, selv om det nok ikke er det Wonderboy har problemer med. Selvfølgelig skal han have passthrough sat op korrekt. Det ville være dumt at tage et DD eller DTS spor ud som PCM og så konvertere det tilbage til DTS med lydkortet. |
|
|
Siger jeg vel heller ikke at han skal...... __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Bluesky skrev:
Patriarken skrev:
Dit kort KAN IKKE selv lave Dolby Digital eller DTS umiddelbart, og vil derfor som standard kun sende 2 kanals pcm (som jo også er digitalt) til din forstærker.
|
|
|
Jo det kan den nu godt til DTS, selv om det nok ikke er det Wonderboy har problemer med. Selvfølgelig skal han have passthrough sat op korrekt. Det ville være dumt at tage et DD eller DTS spor ud som PCM og så konvertere det tilbage til DTS med lydkortet. |
|
|
Siger jeg vel heller ikke at han skal...... |
|
|
Nej da, sådan forstod jeg heller ikke dit indlæg. Jeg ville bare give dig ret i at han skal sætte det rigtigt op med passthrougth. Og ville bare sikre mig han ikke først decoder og så bagefter encoder tilbage til DTS.
|
| Til top |
|
| |