Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Klikkelyde i brokoblet NAD 216thx (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sortiarius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

hej,

for godt 3 måneder siden købte jeg af en sælger herinde, 2 brugte NAD 216thx blokke til et par Cerwin Vega Al-1000 højtalere - anlægget spiller nu rigtig godt og jeg er generelt godt tilfreds med købet - der er imidlertid een ting der specielt her på det sidste har generet mig og foruroliget mig en smule.

Efter forstærkerne har været tændt et par minutter (med eller uden musik) begynder de imidlertid at klikke. I starten troede jeg det handlede om de eventuelt blev varme efter længere tids højt musik - men har nu konstateret at klikkelydene kommer allerede efter få minutter uden de spiller overhovedet - tilsyneladende kommer de også fra begge blokke. Her på det sidste synes klikke-lydene dog at være taget til, og de er nu også begyndt at klikke selvom de er slukkede (bl.a. om natten) - jeg skriver ikke fordi klikkelydene er helt uuholdelige (omend de er begyndt at være en smule irriterende) men derimod fordi jeg er nervøs for der er et eller andet galt med dem - kunne derfor godt tænke mig at høre nogen eksperters mening herindefra, om hvorvidt det er normalt - eller om det er tegn på noget skidt i vente (evt. hvad jeg kan gøre for at undgå det).

For god orden skyld skal de lige sige at soft clipping er aktiveret på begge forstærkere - ved ikke om det har noget at sige. Klikkelydene kommer forresten også selvom min forforstærker er fuldstændig slukket.

Sort.
Til top Vis Sortiarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sortiarius

nillos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 September 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt nok mærkeligt! At de klikker selvom de er slukket. Har du hørt din lokale hifiklub om problemet??
Til top Vis nillos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nillos

Sortiarius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

nillos skrev:
Det lyder godt nok mærkeligt! At de klikker selvom de er slukket. Har du hørt din lokale hifiklub om problemet??

Nej, jeg er bange for at blive rippet for penge hver gang jeg går derned - også selvom det slet ikke er meningen jeg skal have noget

Vil forresten lige skynde mig at sige at de selvfølgelig ikke klikker når strømmen er fjernet - ej heller selvom de er varme
Til top Vis Sortiarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sortiarius

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 September 2006 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Det kunne være et relæ et sted?
Men hvis de så ikke også slår til og fra, lyder det underligt

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes