| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
for godt 3 måneder siden købte jeg af en sælger herinde, 2 brugte NAD 216thx blokke til et par Cerwin Vega Al-1000 højtalere - anlægget spiller nu rigtig godt og jeg er generelt godt tilfreds med købet - der er imidlertid een ting der specielt her på det sidste har generet mig og foruroliget mig en smule.
Efter forstærkerne har været tændt et par minutter (med eller uden musik) begynder de imidlertid at klikke. I starten troede jeg det handlede om de eventuelt blev varme efter længere tids højt musik - men har nu konstateret at klikkelydene kommer allerede efter få minutter uden de spiller overhovedet - tilsyneladende kommer de også fra begge blokke. Her på det sidste synes klikke-lydene dog at være taget til, og de er nu også begyndt at klikke selvom de er slukkede (bl.a. om natten) - jeg skriver ikke fordi klikkelydene er helt uuholdelige (omend de er begyndt at være en smule irriterende) men derimod fordi jeg er nervøs for der er et eller andet galt med dem - kunne derfor godt tænke mig at høre nogen eksperters mening herindefra, om hvorvidt det er normalt - eller om det er tegn på noget skidt i vente (evt. hvad jeg kan gøre for at undgå det).
For god orden skyld skal de lige sige at soft clipping er aktiveret på begge forstærkere - ved ikke om det har noget at sige. Klikkelydene kommer forresten også selvom min forforstærker er fuldstændig slukket.
Sort.
|