| Forfatter |
|
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der en CD strammer til CD pro2 drevet fra Philips?? Jeg synes nemlig den medfølgende virker noget fattigt i kvaliteten  Jeg tænker på noget ala Spider clamp fra EC
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Su hut jeg visker så var det dig der havde et DIY-anlæg ikke?  Ved ikke om det var i den tråd der var linket til en fyr fra diyAudio.com som havde bygget en ret lækker cd-spille. Og han fik selv drejet en clamp. http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=73089&perpage=10&pagenumber=1 Der har vi linket. Han har lavet en RAR-fil som indeholder billeder, CAD-tegninger og PCB-tegninger. Hvis ikke du kan finde det, så smid lige en PB, så sender jeg det gerne. Hvordan går det desuden med dyret? Det er jo lidt siden din tråd er blevet opdateret. Morten
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det virkelig eneste mulighed ????
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
| Er det virkelig eneste mulighed ???? |
|
|
Hej Soxen.
Kontakt www.dynabel.no i Norge, de er forhandlere af Electrocompaniet. Og så vidt jeg ved, så kan du sagtens købe en læse spider-clamp fra EC.
Se også dette link: http://www.mamut.com/dynabel
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Electrocompaniet CD Stabilisator |
|
 |
|
|
 |
|

CD Clamp For EMC1 And EMC1up |
| The Spider
When we introduced the EMC1 CD player we stated that the CD player has the same mechanical problems as a turntable. It is vulnerable for disturbances like low frequency and warp.
The reason for this is found in overloading the “correction network”.
To prevent this from overloading, the CD player must be correctly damped and the CD disk can not have any type of side ways movement.
The warps are all caused by imperfect production of the record.
A record clamp that merely holds the record down is not enough, it must also center the record on the spindle.
The Spider will do all of the above.
With the Spider there is a “center tap” that must replace the old tap to make the CD center perfectly.
 |

The SPIDER comes in different color |
|
| | Som du kan se, så kan du sagtens købe den i løs vægt hos www.dynabel.no
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med os med, der "bare" har en almindelig CD-pladeskuffe; findes der ikke en CD-clamp til os?
Joh, den skal jo så være tynd, så skuffen kan lukke igen! (Og åbnes igen såmænd også)
Note: Ikke noget med underligt udseende klistermærker, bare en tynd puck med en passende vægt!
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Hvad med os med, der "bare" har en almindelig CD-pladeskuffe; findes der ikke en CD-clamp til os?
Joh, den skal jo så være tynd, så skuffen kan lukke igen! (Og åbnes igen såmænd også)
Note: Ikke noget med underligt udseende klistermærker, bare en tynd puck med en passende vægt!
|
|
|
HOLFI A42 er et godt bud !
Den vejer 42 gram og virker !
Happy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
42 tak, hr Happy! 
Nu er det vel ikke sådan, at spindelmotor og leje ikke kan tåle en ekstra belastning på hele 42 gram? 
Nå underordnet; de sælger den vist ikke mere, æv!
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
F.Christians skrev:
|
|
|
|
HOLFI A42 er et godt bud !
Den vejer 42 gram og virker !
Happy
|
|
|
Hil Happy.
Det lyder da som en ganske interessant ting, med denne HOLFI-clamp. Du har vel ikke et link til denne og hvor den evt. kan købes?
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet på Holfi´s hjemmesider, desværre!
Google giver heller ikke rigtigt noget brugbart! 
Stik mig en tegning og en drejebænk, så skal jeg lave en serie på 100 (ikke mere, jeg hader serier)!
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg ligger inde med en Holfi-skive AKA "A42". Den er er en disc-stabilizer, men erstatter som sådan ikke CD-topclamp. Jeg har brugt den på ældre Philips CDM-PRO værker med et godt resultat, men vil som udgangspunkt være forsigtig med at bruge den i min egen CD-17, det er vist et computer-drev som jeg ikke tror vil være glad for de 42 ekstra gram.
Det kræver stadige en topclamp, A42 kan ikke sidde på spindlen uden hjælp oppefra.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Der er intet på Holfi´s hjemmesider, desværre!
Google giver heller ikke rigtigt noget brugbart! 
Stik mig en tegning og en drejebænk, så skal jeg lave en serie på 100 (ikke mere, jeg hader serier)!
|
|
|
 Så vil jeg kalde dig en habil maskinarbejder. Jeg har gjort forsøget, og tro mig, det er mere end svært, at fremstille en clamp, der: 1. Er tynd nok til at køre problemfrit ud og ind med skuffen. 2. Vejer præcis så meget at den ikke overbelaster løbeværket og dets fjedersystem, men samtidig har en stabiliserende effekt. 3. Centrerer perfekt omkring spindelen. 4. Ikke flexer mere end et par/100 mm.
Jeg har dog haft held af projektet, men da var clampen netop baseret på en A42 stabilizer, som jeg byggede fast ind i en afspiller. -Der skulle modificeres en hel del! Resultatet var godt og lærerigt, men kunne kun bruges i den ene ombyggede maskine. Og hvis jeg begynder at regne min timeløn ud... Men held og lykke med din serie på 100 stk
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
|
Hej...
Jeg ligger inde med en Holfi-skive AKA "A42". Den er er en disc-stabilizer, men erstatter som sådan ikke CD-topclamp. Jeg har brugt den på ældre Philips CDM-PRO værker med et godt resultat, men vil som udgangspunkt være forsigtig med at bruge den i min egen CD-17, det er vist et computer-drev som jeg ikke tror vil være glad for de 42 ekstra gram.
Det kræver stadige en topclamp, A42 kan ikke sidde på spindlen uden hjælp oppefra.
Mvh |
|
|
Hvis din A42 ikke fungerer uden hjælp oppefra, er det fordi den har mistet sin klæbende effekt med tiden. Det specielle ved den "clamp" var jo, at den havde en let klæbende effekt på den ene side. Lidt ala de der gule notatsedler (scotch?). Man kan forresten købe noget spraylim, der får den til at fungere som ny igen.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nogle frontloadede drev ikke monteret med en clap der hopper ned på cd'en når den er kørt ind?
Morten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soka; DEBIL maskinarbejder er jeg 10hver10fald ikke!
1 og 2: Det kan regnes ud, og har man en tabel over forskellige materialers vægtfylde, så skulle det ikke være så vanskeligt at finde det rigtige materiale at lave den af! Det skal vel være umagnetisk eller hvad?
3: Et pashul i samme størrelse som en hedengang hollandsk 10 cent (referencen for CD-mediets midterhul). 
4: Drejes yderkanten af clamp´en af, mens den er spændt fast på en aksel/spindel, så skulle det vel kunne lade sig gøre!
Men så igen; jeg tror SQ ikke at jeg gider lave en stor-serie! 
Bradford; jeg har netop et CDM-pro drev i min ydmyge Arcam Alpha 5, såeh?!
Note: Holfi laver nu en såkaldt stabilizer: http://www.holfi.com/Products/ItemList.asp?ItemStart=1&M enuID=68&Level=2 Prisen er 300 kroner.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ensemble laver en eller anden CD-Stabilizer af kulfiber. Det er bare en flad måtte, så ved ikke om den kan snige sig ind i en cd-skuffe. Men det kniber vist med udbredelsen, så den kan være svær at få fat i. Hvis det er noget der interesserer kan jeg prøve at finde et link somwhere...
Morten
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Soka; DEBIL maskinarbejder er jeg 10hver10fald ikke!
1 og 2: Det kan regnes ud, og har man en tabel over forskellige materialers vægtfylde, så skulle det ikke være så vanskeligt at finde det rigtige materiale at lave den af! Det skal vel være umagnetisk eller hvad? Umagnetisk er vejen frem. A42 er/var således af rustfast stål med en godstykkelse på 0.5mm eller måske endda tyndere. 1mm må være max. hvis en clamp skal være bare nogenlunde universel til afspillere med skuffesystem. Det indsnævrer altså materialevalget en del, når du vil bearbejde det i en drejebænk. 1mm gods og 120mm i diameter... Det slår sig! Prøv hellere vandskæring eller udstansning i stedet. Og husk forresten, at selv sølle 42 gram var for meget for visse maskiner.
3: Et pashul i samme størrelse som en hedengang hollandsk 10 cent (referencen for CD-mediets midterhul). For at kunne fange cd'en, er spindelen er næsten altid konisk i "skuffeafspillere". Så hvis clampen ikke skal ligge og lave mere skade end gavn når den roterer, må centerhullet nødvendigvis være mindre end hullet i cd'en. Hvor meget afhænger af det enkelte løbeværk. -Men den kan jo gøres klæbende som Holfis...
4: Drejes yderkanten af clamp´en af, mens den er spændt fast på en aksel/spindel, så skulle det vel kunne lade sig gøre! Næ... Det drejer sig ikke om hvorvidt centerhullet og yderkanten flexer i forhold til hinanden, det er let nok at tage højde for, men derimod om clampen er helt plan og ikke vrider sig efter endt afdrejning.
Men så igen; jeg tror SQ ikke at jeg gider lave en stor-serie! 
Bradford; jeg har netop et CDM-pro drev i min ydmyge Arcam Alpha 5, såeh?!
Note: Holfi laver nu en såkaldt stabilizer: http://www.holfi.com/Products/ItemList.asp?ItemStart=1&M enuID=68&Level=2 Prisen er 300 kroner. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne bruker jeg i mitt cdpro2m drivverk http://www.my3c.net/product/detail.asp?gid=171&ky=&p id=1972
Hvordan du kan få tak i den vet jeg ikke. Mulig det kan sendes mail til ken@diyzone.net
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soka; hvis den er under en halv millimeter tyk og af (ret hårdt) rustfast stål, så går det vist ikke på en drejebænk. 
Jeg trækker mig! 
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
SE det er lige sådan en fætter jeg er ude efter, jeg har skrevet til dem, men intet svar 
 Hvis nogen kender til et sted, hvor jeg kan få fat i sådan en bliver jeg  __________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |