Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nye Surround højtalere med et godt budget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 23 September 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Så er det min tur til at søge hjælp til højtalere i et 5.1 surround system. Jeg skal bruge højtalere samt sub og budgettet er på 15-20K og selvfølgelig gør det ikke noget hvis prisen bliver mindre ?

Et krav som skal opfyldelse er at højtalerne skal kunne godkendes af kærsten rent æstetisk, så de må gerne være så små som muligt

Har kigget på disse fra Monitor Audio: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=44&ID_infoside=23123

og disse fra B&W: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/B_W_Mini_Theatre_hoejttalersystem_MT-10.htm?aID=6644 &rID=6663

men vil da gerne have flere input.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 23 September 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig give over 10.000 for et sattelit/sub-system!

__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 23 September 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:
Jeg ville aldrig give over 10.000 for et sattelit/sub-system!


Hvorfor ikke ?

Vil du så heller ikke give mere end 5.000 for et sæt stereo højtalere ??

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 23 September 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Mine bud - må indrømme jeg prioriterer lydkvaliteten højest, men synes nu ikke nogle af dem her er deciderede grimme... men nu er jeg jo også af hankøn... :

Revel concerta - de bipole side- og/eller baghøjtalere er ret fede, og ikke specielt store. Fås i kærestevenlig hvid ;-)

Men med et budget i den størrelse, ville jeg personligt dog gå efter Miller & Kreisel - er rimelig sikker på de også fås med forskellig finish...

MVH.



Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 23 September 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes m-1 højtalerne spiller godt størrelsen taget i betragtning. Dog må jeg sige at as-1 subben ikke er min smag. Der skal altså noget større og vildere til..
Har ikke hørt de andre du linker til fra TC.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 23 September 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Af de du har der ville jeg nok helle til MA'ene.

Et andet alternativ kan være de her

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=602&a mp;subgroup=417&id=2186

I kombination med 2 af de her

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=602&a mp;subgroup=240&id=3396

Du finder en test her som inkluderer B&W højtalerene samt de jeg har, SVS SBS-01.

Om du kombinerer et 5.0 set sammen med 2 SB12-Plus kommer den samlede prisen på 19828kr ferdig leveret, og jeg vil tro at du kan få en del rabat på den prisen siden det er et komplet 5.2 set.

Højtalerene er meget gode, så gode at de hos mig fik lov til at erstatte et par Dali Evidence 470, mest fordi diskanten i SBS'ene holdt en højere klasse. De er detaljerede i lyden uten at være slitsomme at lytte til, og hos mig har riktigt mange højtalere gået på hoved og røven ud af døren fordi de var slitsomme at lytte til i lengden.

Om du bor i nærheden af Århus skal du være velkommen hjem til mig for at lytte til de.



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 23 September 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Du kunne også tage et kig på Atlantic Technology - f.eks. 2200 serien, der kan du sammensætte et 5.1 sæt der rammer lige midt i dit budget.

Hørte dem på Hifimessen i dag, og der er imponerende lyd i de små højttalere og jeg vil mene der er fornuftig WAF, så længe den bedre halvdel ikke har et problem med "traditionelle" højttalere.

Du kan se priserne her:

http://www.tekni-fi.dk/

Og du kan læse mere om Atlantic her:

http://www.atlantictechnology.com/



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 23 September 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Makrelsalat skrev:
Jeg ville aldrig give over 10.000 for et sattelit/sub-system!


Hvorfor ikke ?

Vil du så heller ikke give mere end 5.000 for et sæt stereo højtalere ??

MVH.


Jo, men der har du "meget mere højttaler", for der kan diskanten og mellemtonen bedre udfolde sig. Og når man har 10.000 så kan man få mange fede højttalere, så hvorfor købe nogle små sattelitter?

Men for at komme med et bud, så kunne du evt. anskaffe nogle SVS SBS-01!


__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 24 September 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Miller & kreisel hvis det kun er til surround.De kan altså et eller andet.Har selv et sæt tripole baghøjtaler i hvide.Mere diskret fåes det ikke
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 24 September 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:
erla skrev:
Makrelsalat skrev:
Jeg ville aldrig give over 10.000 for et sattelit/sub-system!


Hvorfor ikke ?

Vil du så heller ikke give mere end 5.000 for et sæt stereo højtalere ??

MVH.


Jo, men der har du "meget mere højttaler", for der kan diskanten og mellemtonen bedre udfolde sig. Og når man har 10.000 så kan man få mange fede højttalere, så hvorfor købe nogle små sattelitter?

Men for at komme med et bud, så kunne du evt. anskaffe nogle SVS SBS-01!

Prøv du at forklare kæresten, at hendes stue skal fyldes med et par (i hendes øjne) monster højtalere , uden tvivl får man mere for pengene med et par "rigtige" højtalere, men mit alternativ er små højtalere eller ingen .

Ellers super gode forslag og de SVS ser ganske fornuftige ud, men findes der slet ingen danske forhandlere?

M&K ser også gode ud, men er lidt bange for at lyden bliver for kraftig isåfald vi vil bruge højtalerne til musik også.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 24 September 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:

M&K ser også gode ud, men er lidt bange for at lyden bliver for kraftig isåfald vi vil bruge højtalerne til musik også.



Du skal lige overveje 2 gange om du vil have M&K til musik også. Som minimun skal du høre M&K inden du evt. køber dem.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 24 September 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:

Makrelsalat skrev:
erla skrev:
Makrelsalat skrev:
Jeg ville aldrig give over 10.000 for et sattelit/sub-system!


Hvorfor ikke ?

Vil du så heller ikke give mere end 5.000 for et sæt stereo højtalere ??

MVH.


Jo, men der har du "meget mere højttaler", for der kan diskanten og mellemtonen bedre udfolde sig. Og når man har 10.000 så kan man få mange fede højttalere, så hvorfor købe nogle små sattelitter?

Men for at komme med et bud, så kunne du evt. anskaffe nogle SVS SBS-01!

Prøv du at forklare kæresten, at hendes stue skal fyldes med et par (i hendes øjne) monster højtalere , uden tvivl får man mere for pengene med et par "rigtige" højtalere, men mit alternativ er små højtalere eller ingen .

Ellers super gode forslag og de SVS ser ganske fornuftige ud, men findes der slet ingen danske forhandlere?

M&K ser også gode ud, men er lidt bange for at lyden bliver for kraftig isåfald vi vil bruge højtalerne til musik også.

SVS har fra starten kørt med direkte salg til forbrugerne men er nu begyndt at bruge distributører på eksportmarkederne, så hvis man i DK vil købe SVS er det via lsound i Norge.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 24 September 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Et efter min mening godt tilbud - kærestevenlige og velspillende - og der er jo ingen der siger, at man SKAL bruge hele budgettet...
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Et efter min mening godt tilbud - kærestevenlige og velspillende - og der er jo ingen der siger, at man SKAL bruge hele budgettet...

Det er mig der har det til salg. Kæresten er træt af jeg sælger det. hehe:-)

Uden jeg skal være alt for subjektiv, så gør de et godt stykke arbejde. Der er flere herinde der har sættet, som sikkert gerne vil give mig ret.

Deres force er helt sikkert surround. Diskanten er rigtig god, og bassen præcis. I stereo er de også hæderlige. Men du får selvfølgelig ikke sammen dybde som med et par gulvhøjttalere:-)

Nå må nok hellere stoppe salgstalen. en demonstration er selvfølgelig mulig..

 



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
urte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 25 September 2006 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

jeg kan anbefale Dalisuite, dem kører jeg med stor succes

__________________
Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes