Emne: Hjælp! TDC slukker TV! Hvad gør jeg? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er den lykkelige ejer af at have TDC KabelTV Grundpakke (som et led i min antenneforening, hvor der er "grund", "mellem" og "stor" pakke).
I dag fandt jeg så ud af, at TDC lukker og slukker for de ANALOGE DR1, DR2, TV2 pr. 1 okt. 2006! Herefter er de DIGITALE. Fair nok. Så må vi jo have noget digitalt-et-eller-andet, men HVAD? Det er jo en JUNGLE derude. Jeg har aldrig gået op i det der digitale TV o.l., så har ikke tænkt det en tanke. Der er jo selector, cinema og kort til 199 kr/år.
Men hvad skal jeg vælge? Jeg har ingen interesse i at give 400 kr pr. md for 130 kanaler, for så meget bliver det ikke brugt, men man KAN da ikke undvære TV2! (min personlige mening) 
Så hvad er mine muligheder? Man kan få en setop-box mange steder efterhånden, som kan klare alle de gratis digitale kanaler (nogen der ved HVILKE kanaler det helt præcist er?), men kan den klare mit problem, hvis jeg får et kort til 199 kr pr. år? Hvad med selector? Hvordan fungerer det?
Hvilke billige løsninger har jeg som muligheder?
Det optimale ville jo være en setop-box som man kan få i f.eks. Føtex for ~500 kr, men virker dét? Ydermere kan man få en "Sagem 60" hos TDC KabelTV, men den f#nden koster jo 1295 kr og så skal man have et abb... Men jeg vil ikke have 60 kanaler (selvom et par stykker mere måske ville være ok, men interessen i at betale 300-400 kr pr. md for kabelTV er IKKE tilstede) 
HJÆLP!     __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit nabolag har nedlagt fællesantennen,og overlader tdc til at indføre kabeltv..dette medfører at vi alle skal betale 99kr for de 4 programmer vi hidtil har modtaget gratis!
jeg har takket nej og indkøbt en usbdims der modtager digitale kanaler,samt en digital reciever til at sætte i tvèt.pris ialt 1000kr som vil være tjent ind på 10 måneder.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane skrev:
|
mit nabolag har nedlagt fællesantennen,og overlader tdc til at indføre kabeltv..dette medfører at vi alle skal betale 99kr for de 4 programmer vi hidtil har modtaget gratis!
jeg har takket nej og indkøbt en usbdims der modtager digitale kanaler,samt en digital reciever til at sætte i tvèt.pris ialt 1000kr som vil være tjent ind på 10 måneder. Fornuftig løsning. Man skal ikke altid finde sig i selskabers mafioso fremgangsmåder. (Jeg havde lånt en digital receiver fra TDC i 6 måneder og den var ikke en dyt værd. Jeg fik måske en lidt forbedring ved billedkvaliteten, tekst-tv fungerede ikke efter hensigten og på toppen af billedet fra kanal DR var der en hvid stribe som virkede ret forstyrrende)
OG ved du hvad, TDC kræver åbenbart penge for fiaskoen, det er jo ikke uden grund at Henning Dyremose har haft visse økonomisker goder ved sin optræden hos TDC, som ad. Direktør.
Mon ikke nogle af os uvidende har været med til at betale hans løn. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at modtage digital kabel tv fra TDC skal du have en selector.
Du behøver ikke at udvide din program pakke, men kan bare beholde grund pakken. Et kort til selector for at afkode kodet kanaler koster 200 kr. om året, uanset om du har grund, mellem eller stor pakke. Men DR1, DR2 og TV2 er ikke kodet så du behøver ikke et kort for at modtage de 3 kanaler. Vil du have resten af kanalerne digitalt ja så skal du betale kr. 200 om året.
Og du er sikker på at TDC slukker for de analog kanaler? For det gør de da ikke hos mig, det har jeg da i hvert fald ikke hørt noget om.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke at TDC lukker de analoge kanaler lokalt hos dig. for det gør de ikke andre steder:
Nyheder
NRK1 viger pladsen
18. september stopper TDC Kabel TV med at sende NRK1. Den norske kanal må vige pladsen i Grundpakken til fordel for de digitale versioner af DR 1, DR 2, TV 2 og Tegnsprogskanalen.
Hvorfor lige NRK1?
For at gøre det muligt for at alle kabel-tv-kunder at modtage de fire digitale kanaler, har det været nødvendigt at frigøre en kanalplads i Grundpakken. Da NRK1 har de laveste seertal, er valget faldet på denne kanal.
Særligt for kunder i Århus og på Fyn
I Århus og på Fyn får henholdsvis SAT1 og NDR nye kanalpladser fra 18. september.
Alle har muligheden for de digitale versioner
På grund af den nye radio- og tv-lov skal de digitale versioner af DR 1, DR 2, TV 2 og Tegnsprogskanalen være tilgængelige for alle kunder med en digitalmodtager. Det betyder, at kabel-tv-kunder skal have en digitalmodtager fra TDC Kabel TV for at modtage de nævnte kanaler.
Kunder med digitalmodtageren Sagem 60 kan se de nye, digitale kanaler uden brug af Selectorkort. Kunder med ældre digitalmodtagere skal have et Selectorkort for at se de nye kanaler.
Bemærk venligst, at det kun vil være muligt at se undertekster på den digitale version af TV 2 med en Sagem 60-digitalmodtager.
De fire kanaler lanceres digitalt 1. oktober 2006.
Hans
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK:
Nu ser du vidst spøgelser! Du og alle andre med kabel tv, vil stadig kunne se "grund - mellem & fuld pakken" som altid. TDC konvertere selv de digitale kanaler til analog, for dem uden en digital modtager. Det er ikke de første kanaler i selector udvalget der udgives digitalt. so .. take it easy
Keyvan:
Hvorfor har du ikke kontaktet kabel tv, hvis du har haft problemer med din digital modtager? Tekst tv fungere da som det skal. Sløvt som bare pokker, men det fungere. Som udgangspunkt, er modtageren jo skabt for at give adgang til flere kanaler. Typisk, er dem der oplever en forbedring, ejerne af fladskærme som lider ved SDTV og den høje opløsning på deres panel, hvilket har været oppe flere gange herinde. Muligheden for RGB, trækker så absolut heller ikke ned på et CRT, omend forbedringen er lille, men hvad kan forventes, når signalet er det samme som blot har været igennem en digital vridemaskine
*Hilsen mafiosen der glæder sig til at Mafioso kollegaerne, får styr på den noget så omtalte fatale software på HD boksen*
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Ok. Jeg har altså bare misforstået det!?
NRK1 er nu fjernet. Fra d. 1. oktober kommer DR1, DR2, TV2 og tegnsprogkanalen digitalt. De digitale kanaler kan kun ses med en digital modtager. Læs mere på Infokanalens Tekst-TV side 110
Det er kun mig der kan misforstå ovenstående? Men I mener altså at jeg pr. 1. okt. stadigvæk kan se TV2 - analogt? Jeg har bare også muligheden for at se kanalen digitalt? De der digital-bokse, men kan få (købe) rundt omkring... hvilke "gratis" kanaler er det man kan se med dem? De skriver jo selv der er nogen, men hvilke? Nogen der ved noget?
__________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
NRK1 er nu fjernet. Fra d. 1. oktober kommer DR1, DR2, TV2 og tegnsprogkanalen digitalt. De digitale kanaler kan kun ses med en digital modtager. Læs mere på Infokanalens Tekst-TV side 110
Det er kun mig der kan misforstå ovenstående? Men I mener altså at jeg pr. 1. okt. stadigvæk kan se TV2 - analogt? Jeg har bare også muligheden for at se kanalen digitalt? De der digital-bokse, men kan få (købe) rundt omkring... hvilke "gratis" kanaler er det man kan se med dem? De skriver jo selv der er nogen, men hvilke? Nogen der ved noget?
|
|
|
Der er intet nævnt i teksten om at folk uden digital modtager, ikke kan se kanalerne. Der står kun at du skal have digital modtager for at se de digitale kanaler. Hvis andet var tilfældet, så ville det blive oplyst. Hvis du tænker over det, hvorfor skulle TDC give afkald på så stor en procent del af de betalene kunder. Det ville være at gå imod hele kabel tv's eksistens grundlag .. ikke særlig logisk. Det andet spørgsmål er vidst besvaret tidligere i tråden
Edit: For lige at rydde resten af tvivl af vejen. Jeg arbejder for TDC men udtaler mig self. blablabla mine egne vegne osv.
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunder skrev:
MichaelJDK skrev:
|
|
|
|
Der er intet nævnt i teksten om at folk uden digital modtager, ikke kan se kanalerne. Der står kun at du skal have digital modtager for at se de digitale kanaler. Hvis andet var tilfældet, så ville det blive oplyst. Hvis du tænker over det, hvorfor skulle TDC give afkald på så stor en procent del af de betalene kunder. Det ville være at gå imod hele kabel tv's eksistens grundlag .. ikke særlig logisk. Det andet spørgsmål er vidst besvaret tidligere i tråden
Edit: For lige at rydde resten af tvivl af vejen. Jeg arbejder for TDC men udtaler mig self. blablabla mine egne vegne osv. |
|
|
Nå, ok! Så afblæser jeg alarmen igen! Takker for alle jeres svar  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunder skrev:
MichaelJDK:
Keyvan:
Hvorfor har du ikke kontaktet kabel tv, hvis du har haft problemer med din digital modtager? Det har jeg skam også (Derudover har de op til 2 gange sendt en spørge skema vedrørende box'en)Tekst tv fungere da som det skal. Sløvt som bare pokker, men det fungere. Som udgangspunkt, er modtageren jo skabt for at give adgang til flere kanaler. Typisk, er dem der oplever en forbedring, ejerne af fladskærme som lider ved SDTV og den høje opløsning på deres panel, hvilket har været oppe flere gange herinde. Muligheden for RGB, trækker så absolut heller ikke ned på et CRT, omend forbedringen er lille, men hvad kan forventes, når signalet er det samme som blot har været igennem en digital vridemaskine
*Hilsen mafiosen der glæder sig til at Mafioso kollegaerne, får styr på den noget så omtalte fatale software på HD boksen* Hov hov, nu må du bare ikke tro, at du bare kan tillade dig at kalde dig selv og dine kollegaer for mafioso bare fordi I er ansat hos TDC. Du og din kollegaer er ansat der og I bliver brugt for at udføre et stykke arbejde og ikke andet. Forstår mig ret, du og dine kollegaer udarbejder ikke en slags strategi til at skovle penge ind. (Dette udføres af andre og ikke software udvikler) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
DR, DR2 og TV2 analogt er _obligatoriske_ for fællesantenne-foreninger (såkaldt "Must Carry" signaler). Du kan slet ikke få lov til at have en fællesantenne-forening, uanset hvem du er, uden at videreføre disse signaler (og muligvis nogle flere, det skal jeg ikke gøre mig klog på). Det er simpelthen et direkte lovkrav. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Takker for svaret, Otto.  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|