| Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 03 December 2003 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været i Kina, og købe en ordentlig røvfuld CD'er, hvor der står HDCD 24bit på alle sammen... Jeg synes de lyder betydligt bedre i forhold til normale cd'er, men det kan godt være det bare er mig.. De kostede svarende til 15 kr stykket, men er virkelig overrasket over kvaliteten... er det bare mig, eller er disse HDCD'er bedre i forhold til normale Cd'er??
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 03:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
| Jeg har lige været i Kina, og købe en ordentlig røvfuld CD'er, hvor der står HDCD 24bit på alle sammen... Jeg synes de lyder betydligt bedre i forhold til normale cd'er, men det kan godt være det bare er mig.. De kostede svarende til 15 kr stykket, men er virkelig overrasket over kvaliteten... er det bare mig, eller er disse HDCD'er bedre i forhold til normale Cd'er?? |
|
|
Det ved jeg faktisk ikke, men jeg syntes at du er med til at ødelægge marked og dermed vores andres muligheder for at købe ordentlig musik i fremtiden. Har tanken om at det er tale om piratkopier slet ikke strejfet dig? Og at du inddirekte er med til at stjæle andres arbejde uden at betale for indholdet ? Det er virkelig flot af dig 
I min bog burde du skamme dig Vi er jo en del der er godt trætte af bastard-cd'erne (kopisikrede) og så poster du et indlæg om kvaliteten på pirat HDCD skiver. Ikke særlig smart for nu at være meget diplomatisk 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ctacta
Hvorfor er du træt af kopi-sikrede CD'ere, hvis du selv er så meget imod at man kopierer dem?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Hej Ctacta
Hvorfor er du træt af kopi-sikrede CD'ere, hvis du selv er så meget imod at man kopierer dem?
|
|
|
Nu er der en stor forskel på at købe ULOVLIGE kopier og selv tage en lovlig kopi af de skiver man selv køber (til bil, sommerhus m.m.) Og som loven giver mig som forbruger ret og mulighed for.
Endelig er jeg træt af kopi-cd'erne fordi de forringer kvaliteten. Kopisikringen består jo af at lægge "støj" ind og dermed stresse optik/laser dvs. man får en masse læsefejl = dårligere lyd end en skive der overholder f.eks. red-book specifikationerne.
Derfor!
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad indikerer at de er ulovlige??? Der er masser af lovlige cd'ere til salg i DK til 49kr det svarer vel til 5 øre i Kina? Så er der Karens æsker med 50cd'ere til 200kr.
HDCD er oftest bedre end alm. cd.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere end 90% af det kinesiske marked består af ulovlige piratkopier og en pris på 15,- som oplyst i det oprindelige indlæg, indikerer klart og tydeligt hvad der er tale om.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv temmeligt velbevandret i Kina, og jeg er bange for at 15 kr faktisk er for en LOVLIG CD udgivelse.
Ulovlige/kopier ligger på ca. 3-5 kr, og DVD kopier ligger på 6-8 kr.
/HC
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDCD bør kun lyde bedre, hvis du har HDCD dekoder i din afspiller. Har
du ikke det, er det blot den normale CD-kvalitet du hører. På flere
Cayin-afspillere kan man slå HDCD til og fra, prøv om du kan snige dig
til et lyt hos en forhandler, og lyt til forskellen. Selv synes jeg den
er ret stor.
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CTacta du er da for dum at høre på... Jeg var inde i en af beijings største stor centre, for at købe CD'er, og i Kina er prisen jo en helt anden i forhold til Danmark, så der er vel ikke noget galt i at købe udgivelser i Kina???
I Kina kunne du slet ikke få CD'er til en pris over 25 kr pr. cd... ligesom en Taxa også koster 20 kr i timen.... Det er jo det samme, tingene er jo bare meget mindre værd... Det kan da aldrig blive mit problem at tingene koster for meget i Danmark i forhold til udlandet... sgu da dig der burde skamme dig...
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
PRæcis HansC, i Kina kunne du købe CD'er, i pap æsker, uden cover på de forskellige markeder, til ca. 4 kr... Købte ingen af dem, da jeg heller ville give en smule mere og så have cover, med blad og tekster inden i osv. Cd'erne ligner bestemt heller ikke kopi CD'erne, og kvaliteten er rigtig god... sidder og hører Dire Straits - Money for nothing, og er ret imponeret over kvaliteten... lyder faktisk bedre end normale CD'er, i mine ører.. som om der er lidt mere fylde i musikken, og bassen er lidt mere præcis.. måske bare mig, men til ca. 16 kr, er det helt fint...
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg kan sige er at mere end 90% af indhold på CD'er, DVD'er m.m. er ulovelige kopier når vi snakker Kina. BSA og MPA arbejder hårdt på at komme det til livs, og man skal derfor tænke sig godt om hvor man køber sit indhold henne.
At en taxa koster 20 i timen og at ingen cd'ere koster over 25,- har intet som helst med pirateriet at gøre. Herhjemme kan man også købe pirat Levis jeans 699,-, og det koster faktisk orginalen faktisk også. Og hvordan kan det så gå til, jo det næsten er umuligt at skelne kopi fra org.
Du kan checke holografierne på dine skiver og covers. Det er kun få udbydere der gør det på selve skiven som Microsoft gør det med deres cd-rom'er. Prøv at sammenlign kvaliteten med dem du kan købe herhjemme, så vil jeg godt vædde en flaske god vin på at du kan se forskel. Og så er vi tilbage der hvor vi startede....
Og så kan du kalde mig dum lige så tosset du har lyst til, jeg tror nu nok jeg ved hvem der buldrer mest med sine tomme tønder.
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jer om det. Ingen i denne tråd har jo købt noget i ond tro, så herfra skal der bare lyde et stort tillykke med nyerhvervelserne og gid de må bringe lige så meget glæde i fremtiden
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....Forvir mig ikke med kendsgerninger - jeg har dannet mig min mening...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt, at HDCD kun lyder bedre hvis de afspilles på en maskine med HDCD dekoder. Men men men....
Man kan ofte opleve, at lydkvaliteten fra disse skiver er langt over hvad man er vant til fra almindelige CD'er selv på en maskine uden dekoderen. Ganske enkelt fordi selve indspilningen er i bedre kvalitet. Der er jo alligevel ikke noget ved, at lave en HDCD udgivelse, hvis selve indspilningen i studiet er så dårlig, at man ikke opnår noget ved den højere opløsning.
I øvrigt.... man snakker vel ikke 24bit ved HDCD, gør man??? Svarer det ikke nærmere til noget i omegnen af 20bit, det der kommer ud af dekoderen? Jeg er ikke sikker... derfor spørger jeg...
|
| Til top |
|
| |
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hurtig:
Jo, HDCD er 20 bit (imodsætning til normale 16 bit)
Mvh
Martin __________________ Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, der står 24bit/96Khz på samtlige covers..
Mht. Ctacta, kan jeg kun le.
En normal Beijing indbygger ville aldrig have en jordisk chance for at betale svarende til 150 dkr, for en CD, og derfor koster varen det den koster i Kina... at Penge har en anden værdi, er jo ikke noget nogen kan gøre noget ved...
Jeg er 100% sikker på, at kunstneren også får sin andel når jeg køber en skive i kina.. selvfølgelig er den ikke ligeså stor som den andel han ville få fra europæisk solgte skiver, men mængden er til gengæld ofte større... Tro mig, jeg var i rigtig mange CD butikker i Beijing, og ingen CD'er kostede over 25 kr... Var i en Cd'forretning som mindede lidt om Virgin, eller TP.. kæmpe forretning, hvor der var styr på tingene, og det må da være det første sted der bliver lukket, hvis de nævnte organisationer vil prøve at komme problemet til livs??
Facit er bare, at jeg på ingen måde har handlet i ond tro, tvært imod, ved at købe de "dyre" skiver, frem for de helt billige, som med garanti er pirat kopier...
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDCD er en kodningsform, hvor ikke brugte bits under den 16. bit bruges til at hæve opløsningen til det der svarer til 17., 18. og 19. bit, men ren 20 bits opløsning er det ikke!!! Flere afspillere har i øvrigt problemer med at afkode nogle af HDCD-skiverne. Problemet er dobbelt, hvis man ikke manuelt kan udkoble HDCD funktionen på CD-afspilleren.
|
| Til top |
|
| |