Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HP vs Packard Bel / 60hz vs 75hz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mattipanduro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 26 September 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg ville købe Elgigantens tilbud på en Packard Bell 190W 19" Widescreen LCD. Den havde de ikke men tilbød mig i stedet den dyere (iføgle dem) HP W19 også 19" Widescreen, men...

Packard skriver deres kører 75 hz og Hp skriver deres kun køre 60hz. Hvor meget har dette at sige?. De fortalte den var dyere, og dermed går jeg jo udfra det er en bedre skærm.

I får lige specs.

Packard Bell 190W:  kontrast 1:500 - 8 ms - 1440x900 @ 75 hz (denne skulle jeg ha købt for 1499)

HP W19: kontrast 1:500 - 8 ms - 1440x900 @ 60 hz (denne fik jeg for 1499, står til 2299)

 

Betyder dette noget, og i så fald har de taget R****  på mig?

På forhånd tak Matti

 

Til top Vis mattipanduro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattipanduro
 
mattipanduro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 26 September 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Det skal siges at jeg bruger den digitale udgang fra mit skærmkort, hvis det har nogen betydning...

 

Til top Vis mattipanduro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattipanduro
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 26 September 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

 

altså hz er skærmens skarphed, så ja det betyder noget!:. om det så betyder noget at du kører digital udgang kontra hz, kan jeg ikke svare på, men jo dettror jeg også at det har en betydning der!..

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 26 September 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

 

altså hz er skærmens skarphed, så ja det betyder noget!:. om det så betyder noget at du kører digital udgang kontra hz, kan jeg ikke svare på, men jo dettror jeg også at det har en betydning der!..

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi



Der vil jeg ikke give dig ret!

hz er har noget med opdateringshastigheden at gøre, og hvis HP'en leverer bedre billede er det hele vel ligegyldigt!


__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 26 September 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

 

Ja det er rigtig nok Salat

Men i sammenhæng med bedre opdaterings, så bliver billedet også skarpere!.. men kan jo bare bare prøve det på sin Pc, at se den fra 60 til 70 fx.. jeg kan altså se rimelig godt forskel!.. og det kan man også generalt..Men også noget med Opdatering at gøre..

 

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
mattipanduro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 26 September 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret :)

Så jeg skal faktisk ud og se en Packard Bell for at se om den grundet den højere hz, har et bedre billede?

Til top Vis mattipanduro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattipanduro
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 26 September 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan personligt ikke se forskel på 60 og 75 Hz på min fladskærm.

En LCD skærm arbejder, så vidt jeg ved, intern med 60 Hz. Prøv at læse mere herom her:

http://www.flatpanels.dk/hvordan.php#2

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes