Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Styresystem mm. på gammel HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 26 September 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige erhvervet en fattigrøvs wannabe HTPC og overvejer i samme ombæring hvad der skal bruges af styresystem på den, det jeg har købt er følgede:

Fujitsu Activy 300

Hardwareliste:

* Digital satellit kort (PCI)
* 2x Common Interface
* ISDN adapter (PCI)
* 256MB SDRAM
* 800MHz Intel Celeron CPU
* Intel 810 chipset
* 40GB 7200rpm harddisk
* 8/16 speed DVD drev.
* Hardware MPEG1/2 dekodning (EM8400)
* VGA udgang
* SCART ind / ud (mulighed for RGB SCART til TV)
* 2x USB 1.1
* Fujitsu Siemens smartcard reader
* Onboard 10/100Mbit LAN
* Onboard lydkort m. analog stereo og digital SPDIF udgang
* Trådløst tastatur m. indbygget musefunktion (engelsk)
* 2stk. Trådløse fjernbetjeninger, den ene med indbygget tastatur (engelsk)

Yderligere info:

http://my.qxl.dk/accdb/ViewItem.asp?IDI=411705738

http://activy.qwer.dk/index.php?title=Main_Page

 

Spørgsmål:

1. Jeg har pt. en alm WIN XP PRO licens liggende som jeg overvejer at instalere på pc'en, men ville da gerne have et lidt mere mediacenter agtigt program på den, hvad er der af muligheder som kan køre på sådanne en halvgammel svend??

Jeg tænker her både i gratis programmer og evt. på windows mediacenter, (hvis den da kan trække det..??

2. Hvad vil I foreslå af udvidelser til den? der er to pci-porte på den da jeg ikke skal bruge ISDN og satelittv kortene. (jeg overvejer et pci med usb2 tilslutninger da der kun er usb1)

3. Jeg fandt på nettet at den ikke kunne udvides med mere ram, tror nogle af jer kloge hoveder at det er fordi der ikke er en slot til eller fordi systemet ikke kan arbejde med mere? (man kunne evt. skifte den eksisterende klods ud...)

og ellers modtages alle gode råd med kyshånd! Maskinen er ny og har ikke været sluttet til endnu...



__________________
"Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 26 September 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

 

altså til 1, så kan det vel bare se hvad den køre.... Men altså hvis du snakker musikprogrammer, så kan den sagtens køre de fleste, men det går selvfølgelig bare ikke særlig hurtigt, nu ved jeg ikke hvad du skal bruge den til???..

2. Det lyder som en fin nok ide, USB2 går en del hurtigere!..

3. Altså det ville jeg nok sige var lidt usandsynligt at der ikke er 2 ram-blokke, men nu ved jeg ikke hvad gammel den er, så??.. men systemet har jo ikke rigtig noget med det at gøre, det er Motherboardet (ved ikke om det er det du refererer til?).. Men selvfølgelig kan du skifte ramblok, NP der.. Men jeg ville nok ikke køre med mere en 512 ram, tingene plejer som reelt at hænge sammen (eks. 2.8 ghz, 1 gb ram)...

Håber det hjalp lidt!... and btw nice Citat..

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 26 September 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

ok tak, jeg havde egentlig regnet med at bruge den til lidt nettv, musik, billedvisning og evt. film

Jeg overvejer i samme ombæring at smide en større harddisk i den og et tvkort og så bruge den som optager, tror I den kan det?

Hvad med filmvisningsprogrammer? jeg har pt. powerDVD på min anden computer og det er egentligt rart at det kan huske hvor man var kommet til, er der nogen gode (og billige) programmer i den stil ?

Hvad med styresystemer? kræver windows mediacenter mere end alm XP?



__________________
"Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen
 
kcdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 27 September 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Min HTPC derhjemme er en ældre 800 Mhz / 512 MB ram maskine med Hauppauge 150 kort som kører Win XP pro og Meedio. Det klarer den fint. Ingen performance problemmer overhovedet.

Jeg kan sagtens se et optaget TV-program samtidigt med den optager et nyt eller lign kombination hvor den skal lave flere ting af gangen.

Om den har kræfter nok til at køre MCE ved jeg ikke. Har aldrig prøvet.

 

 

Til top Vis kcdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kcdk
 
mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 27 September 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

kcdk skrev:

Min HTPC derhjemme er en ældre 800 Mhz / 512 MB ram maskine med Hauppauge 150 kort som kører Win XP pro og Meedio. Det klarer den fint. Ingen performance problemmer overhovedet.

Jeg kan sagtens se et optaget TV-program samtidigt med den optager et nyt eller lign kombination hvor den skal lave flere ting af gangen.

Om den har kræfter nok til at køre MCE ved jeg ikke. Har aldrig prøvet.

ok, det lyder da lækkert så er der jo chance for at jeg kan få min til noget lignede.

PT er mit store problem at den ikke vil gå ind i den win 98 som den var leveret med, der var et satelitkort i den og den blev ved med at bede en om at sætte sattelitten til, da jeg ikke skal bruge satelit, fjernede jeg kortet. MEN nu starter den bare op og viser et skærmbillede... jeg fik den til at gå ind i windows 1 gang i går, ved at genstarte og holdt ctrl nede, men det har den ikke ville siden...

er der nogen der har gode ideer til hvad jeg gør?



__________________
"Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen
 
Madman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 27 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Du kan glemme atl om at køre MCE det er for tungt.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman
 
dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 27 September 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

ellers er der f.eks. Sesam Multimedie Center

http://www.programurl.com/sesamtv-media-center.htm

Det fungerer perfekt med en windows 98SE - som unægteligt vil køre noget bedre på din PC end Win XP.


__________________
"Enhver mener, at hans kobber er guld."
Til top Vis dr_schlemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr_schlemer
 
dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 27 September 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

http://www.sesamtv.com/index_en.htm

Og så er det endda gratis - En super programflade for ingen penge :-)

Meen.... Du skal nok bruge 256MB ram mere og gerne et tv-kort med hardware-encoding, så du er uafhængig (eller næsten) af cpu'en hvad angår tv-optagelse og komprimering.


__________________
"Enhver mener, at hans kobber er guld."
Til top Vis dr_schlemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr_schlemer
 
mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 27 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

dr_schlemer skrev:
http://www.sesamtv.com/index_en.htm

Og så er det endda gratis - En super programflade for ingen penge :-)

Meen.... Du skal nok bruge 256MB ram mere og gerne et tv-kort med hardware-encoding, så du er uafhængig (eller næsten) af cpu'en hvad angår tv-optagelse og komprimering.

ok, det lyder spændende, PT er mit største problem dog at jeg slet ikke kan komme over i windows, så det er ikke så fedt, den starter bare op men vil ikke gå ind i windows!!! F****** P**

men jeg overvejer at formatere den, men så skal jeg lige være sikker på at kunne få alle drivere mm. til tastatur mm.

Men som sagt hvis der er nogen der har gode ideer eller gode foreslag, er de MERE end velkomne!!!



__________________
"Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes