Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Probs med Pioneer 40" projekter TV. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 26 September 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej gutter..

Jeg har købt sådan et Pioneer 40" SD-M1407 bagprojekter TV. Det er fint nok og står helt kanon faktisk.

Men har haft lidt problemer med at det nogle gange slukker.. Og så kan man ikke tænde det igen.. Der sker ikke noget når man trykker på fjernbetjeningen. Hvis jeg så slukker på stikkontaken og tænder igen så fjernsynet lyser rødt. Og så trykker på fjernbetjeningen så tænder det i 1 sekund og slukker så igen. Der når ikke at komme billede på. Man kan bare høre et relæ der klikker og så det der sus lyd som et fjernsyn plejer og så relæet igen..

Jeg har været ude for det før og så har jeg prøvet en masse gange men uden held. Så dagen efter virker det helt fint igen. Total mærkeligt..

Nu er det lang tid siden den har gjort det men idag har den så gjort det igen. Pænt nederen når man lige troede man sku se fodbold på en stor skærm iaften.. Pis..

Nogen der ved hvad der kan være galt og evt skiftes? Jeg kan selv lodde osv. Er rimelig handy så kan måske selv lave det. Det er jo så besværligt at få ned til en reperator plus det sikkert kommer til at koste halvdelen af fjernsynets værdi hvis det kan gøre det..

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Til top Vis Rollaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rollaboy
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 26 September 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Åben det og støvsug det indenvendigt. Nogen gange kan der ligge så meget støv i gamle apparater at det kortslutter.

Træk alle multistik ud og sæt dem i igen.

Tjek for kolde lodninger.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 26 September 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Oki vil jeg da lige prøve.

Nogen steder jeg skal være særligt opmærksom?

Og er der stadig strøm på efter man har hevet stikket ud? Gider ik have stød og eller ødelægge noget  Ku godt forestille mig der var noget spænding på nogle minutter efter evt?

Håber det er rimelig lige til. At rense spejlene er nok noget af det nemmeste jeg har set. Fronten sidder fast med to skruer og så tager man hele frontpanelet af og så sidder spejlene lige til. Blir ik nemmere..

Nå men jeg må have tv'et lidt ud fra væggen og se bagi hvor meget støv der gemmer sig..

Til top Vis Rollaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rollaboy
 
Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 26 September 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Sådan der.. Det var ikke fordi der var særlig meget synes jeg men noget støv var der da.. Så den fik hele armen med støvsugeren. Og da jeg fik det samlet igen tændte fjernsynet med det samme.

Så håber det bare var det der sku til.

Ku ik rigtig komme til nogle at stikkene uden at splitte det hele ad så tænkte at jeg bare lige ville prøve med en støvsugning til at starte med.

Jeg krydser fingre for at der ikke sker mere.. Tak for hjælpen ihvertfald NriK

Til top Vis Rollaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rollaboy
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 26 September 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Ja der er jo ikke andet at gøre end at 'prøve' derudaf. Det er det ærgelige ved periodiske fejl.
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 27 September 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Suk

Idag er den gal igen. Hva faen ka det være.. Kan bare høre det relæ det klikker og så sker der ik mere..

Til top Vis Rollaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rollaboy
 
Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 27 September 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Jeg åbnede bagi tv'et og kunne ane inde bagerst der sad et printkort og det er der relæet til tænd og sluk sidder ku jeg lytte mig frem til. Og jeg synes jeg ku se at printet var lidt mørkt i det et sted.. Så pille pille og efter et stykke tid fik jeg sneget printet ud.

har taget lidt billeder af det som i kan se er det rimelig brunt i den grønne cirkel og ved pilen jeg har lavet sidder der to små modstande eller hvad det er. så nogle røde nogle med noget sort på. ligner de er lidt gennemsigtige eller sådan. Men de ser ud til at have været rimelig lune.

http://www.home.no/nacho/other/burn1.jpg 

http://www.home.no/nacho/other/burn2.jpg

Ved så ikke om det har noget at gøre eller noget? Men det er ihvertfald hoved printet hvor strømmen kommer ind. Kan jeg tage det ned til min lokale TV mand så han kan se på det eller vil han bare ryste på hovedet og sige det kan han ikke lave uden hele tv'et? Orker bare ik at sku til at låne varevogn til frem og tilbage.

Håber virkelig nogen kan hjælpe. Jeg er helt på herrens mark  

Til top Vis Rollaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rollaboy
 
Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 27 September 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Fandt lige det her på nettet. Nøjagtig samme fejl. http://news.elektroda.net/-vp22003.html 

Bare skod der ik står hvad der så skete efter rep

Vil kanon gerne have liv i det igen. Billedet og lyden er kanon på det fjernsyn så helt fint med mig indtil man får råd til fladskærm. Men pengene er små nu så er godt nok uheldigt det her sker lige nu.

Til top Vis Rollaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rollaboy
 
Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 28 September 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Var lige forbi den lokale tv mand og han sagde der ikke var noget galt med strømforsyningen. Det er meget normalt at det ser lidt "varmt" ud.

Fejler ligger nok et andet sted. Han sagde at det måske ville hjælpe at skrue ned for kontrasten så tv'et ikke bruger så meget strøm. Det kan være derfor det slår fra. Da tv'et jo har nogle år på bagen så bruger de tre pærer noget mere strøm efter de år så kan være derfor det slår fra.

Jeg må prøve at samle det igen og se om jeg kan få liv i det igen og få skruet ned. Ellers snakkede han om at elektronik centeret i glostrup - naverland ku tage det ind. han mente de havde med pioneer projektor tv at gøre. Kan bare ik lige finde dem på krak.. Hmm..

Hvis der er nogen som har evt det det mindste hjælp så må i meget godt skrive. evt til hvordan jeg kan skrue ned for det eller op for dieter spændingen eller hvad han kaldte det. Ku være derfor at pærene ikke fik nok strøm..

Til top Vis Rollaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rollaboy
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes