Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 09:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Mere effekt på min AVR-2106 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 26 September 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hey.

Min AVR-2106'r som trækker mine:

2 x Concept 10
2 x Concept 2
1 x Concept CT
1 x Concept Sub 12

kan sommetider måske godt bruge lidt flere muskler. Hvad skal man købe til den for at den får lidt flere krafter?


__________________
50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 26 September 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Budget?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 26 September 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

En effektforstærker eller en udskiftning til en større model

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 26 September 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

 

Du kan købe en NAD 218 eller 216, de skal nok kunne klare dine Concept 10.. Jeg har selv en 216 der trækker mine tine Dali 109 ( minder rimelig meget om Concept 10).. 216'eren koster omkring 1500 kr, og den er rigtig god!...så kan din forstærker "nøjes" med at trække de andre!..

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 26 September 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har slet ik forstand på det pis der.. Hvordan skal det sættes sammen ?

Budget ?? Well det er kun noget der er i støbeskeen så har ik bestemt budget.


__________________
50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 26 September 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

MeLVIS skrev:
Jeg har slet ik forstand på det pis der.. Hvordan skal det sættes sammen ?

Budget ?? Well det er kun noget der er i støbeskeen så har ik bestemt budget.

Der er det, der hedder "pre-out" bagpå din 2106´er - disse udgange kan bruges til at koble effektforstærkere på hvis man ikke har kræfter nok. Så bruger du en separat effektforstærker til at trække dine højttalere, og 2106 kommer til at fungere som en forforstærker istedet.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 26 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Så man skal "bare" købe en stereoforstærker og bruge ?

Feks denne

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=24922


__________________
50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 27 September 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Ja, du skal bare sørge for at det er en effektforstærker og ikke en integreret.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 27 September 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Lidt inspiration til billig opgradering:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=24696 (PE betyder der er mere dynamisk effekt i disse NAD'er - har selv haft 2100PE og den sparker r** selv om der kun var 60W RMS, så gav den omkring 200W dynamisk)

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=25002

 



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes