| Forfatter |
|
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber på jeres hjælp.
Jeg har sikkert et af de bedste crt tv - Philips 32PW9509.
Vil jeg få et bedre billede ved at skifte det ud med det nye Pioneer 427 XD?
Er selv meget i tvivl.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du vil få et bedre billede, især hvis du ofrer et par tusinde ekstra på en ISF-kalibrering.
For ikke at nævne et væsentligt større TV
|
| Til top |
|
| |
Laust Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Ja, du vil få et bedre billede, især hvis du ofrer et par tusinde ekstra på en ISF-kalibrering.
For ikke at nævne et væsentligt større TV 
|
|
|
Én af mine venner har skiftet sit Philips 9509 ud med Pioneer 436 og har også fået det ISF-kalibret.
Han har fortrudt skiftet, men er glad for det større billede. Nej - billedet på Philips 9509 er en del bedre.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et Pioneer 436 er ikke et Pioneer 427XD!
Det kan være han foretrækker det gamle billede, men jeg tvivler på at
han deler den mening med mange andre. Men det er jo også værd at huske,
at de 11" jo altså gør en forskel. Lav billedet mindre og det vil se
'bedre' ud. Tag et godt 21" og det vil jo nok os' se 'bedre' ud end et
nyt Pioneer.
Har denne kammerat i øvrigt sørget for at købe en ordentlig
DVD-afspiller? Det siger sig selv at en DVD-afspiller der bruges med et
digitalt TV skal have DVI eller HDMI, ellers bliver resultatet
sandsynligvis noget hø.
|
| Til top |
|
| |
Laust Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Et Pioneer 436 er ikke et Pioneer 427XD!
Det kan være han foretrækker det gamle billede, men jeg tvivler på at han deler den mening med mange andre. Men det er jo også værd at huske, at de 11" jo altså gør en forskel. Lav billedet mindre og det vil se 'bedre' ud. Tag et godt 21" og det vil jo nok os' se 'bedre' ud end et nyt Pioneer.
Har denne kammerat i øvrigt sørget for at købe en ordentlig DVD-afspiller? Det siger sig selv at en DVD-afspiller der bruges med et digitalt TV skal have DVI eller HDMI, ellers bliver resultatet sandsynligvis noget hø.
|
|
|
Dvd-afspilleren er en Pioneer DV-868 og er forbundet til 436 med et HDMI-kabel. Om grunden til han mener 32"eren var bedre end hans 43", kan evt. skyldes, som du nævner, at billedet er større og dermed ikke så tydeligt, ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
hilfiger Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal bruge det til alm. dvd visning og analogt tv ville jeg vente. Hvis du derimod påtænker at bruge det til HD, PS3 eller Blu-ray visning får du meget for pengene ved at vælge pioneer plasmaet. Det fylder selvfølgelig også mindre i dybden, et stort plus udover de sidste 10 tommer.
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres indlæg.
Jeg skal bruge det til min Pioneer DV-989 dvd afspiller og en Digital Force satellitmodtager. TV2 er analog signal.
Så det kan godt være, det er bedst at vente?
Grunden til jeg evt. ville købe det nye Pioneer 427XD nu, skyldes fælleskøbet til 18.999 kr. Billigere bliver det vel ikke?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priserne vil sandsynligvis kun gå op når fælleskøbet er slut. Jeg tror
altså ikke at du vil blive skuffet, men jeg har aldrig haft det omtalte
CRT TV og jeg har kun butiks-erfaring med Pioneer 427XD. Otto fra TC
har dog i en tråd nævnt, at han ikke kan komme i tanke om et CRT TV der
er bedre end omtalte Pioneer. Se nederste indlæg på denne side
Men hvad med bare at få såen en Pioneer og sende det tilbage til TC hvis du er utilfreds?
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Priserne vil sandsynligvis kun gå op når fælleskøbet er slut. Jeg tror altså ikke at du vil blive skuffet, men jeg har aldrig haft det omtalte CRT TV og jeg har kun butiks-erfaring med Pioneer 427XD. Otto fra TC har dog i en tråd nævnt, at han ikke kan komme i tanke om et CRT TV der er bedre end omtalte Pioneer. Se nederste indlæg på denne side
Men hvad med bare at få såen en Pioneer og sende det tilbage til TC hvis du er utilfreds?
|
|
|
God ide. Jeg prøver at bestille Pioneer 427XD. Jeg bliver dog nok ikke popurlær, hvis jeg vælger at sende det tilbage til TC.
Er der slet ingen, der har kender Philips 32PW9509?. Det har faktisk fået mange rigtig gode anmelder.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sikker på at det Philips er et godt TV. Jeg har selv et Sony
KV32FX68E, som vist nok også er et af de sidste, gode CRT TV, og jeg
tvivler selv på om f.eks. et PV60 eller Pioneer er bedre til helt
normale DVD'er.
Om du bliver populær ved TC er nok ikke noget du skal bekymre dig for
meget om. De har bare at følge købeloven hvis du bestiller over nettet
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Naiera
Hvornår skifter du selv dit Sony CRT TV? Vælger du evt. plasma eller LCD?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRT er ved alm tv brug bedre på alle punkter. også når det gælder fodbold kampe.
men ved DVD slår pioneer (og mange andre fladskærme) det let. der ser det sku godt ud.
Men overvej hva du gør. det er dyre sager du ligger og roder med også det p***e burn in er sku det væreste.
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryan skrev:
|
Hej Naiera
Hvornår skifter du selv dit Sony CRT TV? Vælger du evt. plasma eller LCD?
|
|
|
Undskyld spørgsmålet. Svaret kan jeg læse i linket du henviser til. Jeg har først nu fået det læst rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg overvejer sgu ikke LCD TV  Det er et fy-ord herhjemme efter mine oplevelser
Jeg køber et plasma TV så snart pengene er til det 
Det bliver enten et 42PV60 eller et Pioneer 427XD. Sidstnævnte er
selvfølgelig væsentligt dyrere, så det er jo ikke svært at gætte,
hvilken vej vinden blæser...
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera!
Jeg tror vi er MANGE der er MONSTER trætte af at høre om dit plasma vs. LCD pladder. Jeg har selv læst på forummet i flere måneder.
Du har skippet alt for LCD fordi du har haft dårlige erfaringer med en LCD, det er ikke bare i hver tråd, men HVER ENESTE tråd at du nærmest nævner "PLASMA ER GUD"
Gider du ikke oprette en tråd der hedder "Naieras Fladskærmsbagrund og erfaringer PLASMA vs. LCD"
Og lad os tage den der fra, og starte en debat om det! __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kan jo også starte en ny pioneer er bedre end panasonic tråd når vi nu er i gang.
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caraedoc skrev:
Naiera!
Jeg tror vi er MANGE der er MONSTER trætte af at høre om dit plasma
vs. LCD pladder. Jeg har selv læst på forummet i flere måneder. |
|
|
Der er absolut ingen der har tvunget dig til at læse et eneste af mit
indlæg, nogensinde. Der blev mere eller mindre spurgt direkte til det,
så jeg svarede. Det gider jeg ærligt talt ikke lade være med, bare
fordi visse LCD-ejere har ondt bagi over at jeg mener noget andet end
de gør.
Jeg har ikke skrevet noget der er usandt og jeg har ikke svinet nogen
til. Tråden går først off-topic når du begynder at brokke dig...
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen allesammen!
Med Pixel Plus 2 har mit 32PW9509 en opløsning på 1.250 linier med 2048 pixel på linie = 2.560.000 pixel. Med et Pioneer 427 får jeg kun 1024x768= 786.432 pixel. Vil det ikke give et dårlige billed?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryan skrev:
| Vil det ikke give et dårlige billed? |
|
|
Det er muligt, men i hvert fald ikke af den grund.
Et CRT har jo ikke pixelstruktur på samme måde som et plasma, og desuden kan CRT
mig bekendt ikke udnytte den høje opløsning på samme måde som en fladskærm, fx
med HDTV eller HDDVD/Bluray, fordi inputs er begrænset til scart.
Men igen: jeg tror ikke antallet af pixels er det vigtigste her. De mest markante forskel er nok størrelsen!
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kendere godt 9509,stod selv og skulle vælge mellem det og mit nuværende 32" sony 65fx(forgængeren til 68'eren,65 er bare en del bedre og dyrere)et godt tv men jeg valgte dog sony'en,står selv og skal vælge og sony'en skal skrottes eller en 427xa(427 uden digital tuner)skal købes og jeg tror jeg venter en generation mere da jeg mener mit nuværende er bedre til analog signal(alm tv)men der er intet der slår et 42" til film imo,syntes 32" er efterhånden lige ved at være småt nok men det må mand jo gøre op med sig selv
|
| Til top |
|
| |