| Forfatter |
|
Skippie Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Jeg har fået mig lidt af et problem og har nu søgt på forummet her men kan ikke finde nogle andre der har posted om dette, så jeg prøver mig en gang her.
Jeg har en Sony STR-DE475 surround forstærker med 5.1 højtalere forbundet via et optisk kabel, subwoofer og baghøjtalere er noget billigt Eltax noget og de 2 fronthøjtalere aner jeg faktisk ikke hvad hedder (men det er også nogle billige nogen). Forstærkeren er ca. 5 år gammel og højtalerne nogle år ældre.
Når jeg afspiller en DVD film både ved lav eller høj volume så falder volumen ofte drastisk, ved f.eks. eksplosioner eller andre høje lyde. Den kommer op igen på normalt niveau relativt hurtigt, men det er meget irriterende da man jo nærmest mister hele lydoplevelsen.
Jeg mistænkte i første omgang min DVD afspiller da problemet kom da jeg købte en Sony DVD afspiller, men den fik jeg ombyttet til en Thomson DVD afspiller - og er her problemet det samme.
Jeg har forsøgt at sætte lyden på DVD'en til alle mulige indstillinger men lige lidt hjælper det. Jeg ved nu ikke om jeg skal mistænke mine højtalere, eller min forstærker - da opsætningen er fuldstændig den samme på forstærkeren som den altid har været.
Er der nogen der har oplevet noget lign. eller ved hvordan jeg evt. kan lave en effektiv fejlfinding på mit surround system?
__________________ --------------------------------
Skippie
--------------------------------
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dér! På de fleste surround receivere er der en indstilling, som hedder "DYNAMIC RANGE", hvor den kan indstilles til MAX, STANDARD, ell. MIN. Jeg går ud fra at din står på MIN., siden du oplever den nedgang i volumen ved eksplosioner. Det er meget rart med denne indstilling, når man vil spare naboerne for éns larm, men det vil du jo ikke.  Du skal bare finde indstillingen i menuen, og ændre den til MAX. Det burde løse "problemet".
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til hifi4all.
Det kunne tyde på at overbelastningssikringerne går i aktivitet fordi du spiller for højt. Du må finde udad om der er sådan nogle i dine højttaler eller i forstærkeren. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Skippie Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for begge jeres svar, jeg vil lige kigge på det med Dynamic Range - det lyder interresant.
Men med hensyn til at skrue for højt op så tænker jeg nu altid meget på mine naboer omkring mig så jeg skruer den aldrig meget højt op :)
__________________ --------------------------------
Skippie
--------------------------------
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej og velkommen til hifi4all.
Det kunne tyde på at overbelastningssikringerne går i aktivitet fordi du spiller for højt. Du må finde udad om der er sådan nogle i dine højttaler eller i forstærkeren. |
|
|
Han siger jo "både ved lav og høj volumen", så det kan ikke være overbelastning.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Skippie Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt lige en manual på nettet og fik fundet mine d. range settings, var sat til max compression, det antager jeg så skulle sættes på 0..
Nu vil jeg så lige prøve en film senere og se hvad der sker :)
Men tusind tak for jeres svar, ville være skønt hvis det var alt hvad der skulle til.
__________________ --------------------------------
Skippie
--------------------------------
|
| Til top |
|
| |
Skippie Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå testede det lige hurtigt med en film hvor jeg vidste det kom lige i starten og det lader til at fungere perfekt, tusind tusind tak! :)
__________________ --------------------------------
Skippie
--------------------------------
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skippie skrev:
| Nå testede det lige hurtigt med en film hvor jeg vidste det kom lige i starten og det lader til at fungere perfekt, tusind tusind tak! :) |
|
|
Det var så lidt! Glad to help... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Der står også ved f.eks. eksplosioner eller andre høje lyde. |
|
|
Nåh... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Peter Pan skrev:
Der står også ved f.eks. eksplosioner eller andre høje lyde. |
|
|
Nåh...
|
|
|
Da_Saint, på hifi4all, prøver vi at hjælpe, det har du gjort, og det har jeg også. Det der det vigtigste er at Skippie får et svar han kan bruge, og det kom du med. Så ved jeg ikke hvorfor du har behov for at hæved dig, er det generelt når man er 24 År ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
er det generelt når man er 24 År ?
[/QUOTE]
Nej nej, det fortsætter hele livet.
tag en pils 
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det generelt når man er 24 År ?
[/QUOTE]
Nej nej, det fortsætter hele livet.
tag en pils 
Brok [/QUOTE] Ja, noget i den stil...  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |