Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Marantz DV-9600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

I en tidligere tråd (under tv/projektion) omhandlende Sony VW-100 projektor kom Otto, TC med nedenstående udtalelse:

"Jeg kan sige så meget at vores erfaringer indtil videre siger at DV 9600 er bedre på PAL-materiale end Iscan HD+."

Otto, er den udtalelse baseret på både skalering og de-interlacing?

Nu har jeg efterfølgende lavet lidt research om DV9600, som virker til at være en rigtig fornuftig DVD-afspiller (har endnu ikke oplevet den live ), specielt til prisen.

For at vende tilbage til intentionen bag denne tråd, så vil jeg høre om andre har erfaringer med DV 9600 gerne sammenlignet med eksterne videoprossesorer. Jeg er ikke i tvivl om, at en VP30 med ABT102 board vil være at foretrække, men hvis DV 9600 kan hamle op med en iScan HD+, så er der basis for en rigtig prisbasker (value for money) i en DV 9600.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
I en tidligere tråd (under tv/projektion) omhandlende Sony VW-100 projektor kom Otto, TC med nedenstående udtalelse:

"Jeg kan sige så meget at vores erfaringer indtil videre siger at DV 9600 er bedre på PAL-materiale end Iscan HD+."

Otto, er den udtalelse baseret på både skalering og de-interlacing?

Nu har jeg efterfølgende lavet lidt research om DV9600, som virker til at være en rigtig fornuftig DVD-afspiller (har endnu ikke oplevet den live ), specielt til prisen.

For at vende tilbage til intentionen bag denne tråd, så vil jeg høre om andre har erfaringer med DV 9600 gerne sammenlignet med eksterne videoprossesorer. Jeg er ikke i tvivl om, at en VP30 med ABT102 board vil være at foretrække, men hvis DV 9600 kan hamle op med en iScan HD+, så er der basis for en rigtig prisbasker (value for money) i en DV 9600.

Det jeg oplevede var, at på visse PAL-film (Fantastic Four bl.a.) kunne jeg ikke få HD+ til at de-interlace rigtigt, mens det gik fint på DV9600. VP30 er klart bedre. Jeg gav denne info videre til DVDO, og som regel tager de den slags meget seriøst, så sandsynligheden for at de har forbedret dette gennem en firmware-update siden er absolut til stede. Personligt ville jeg nok foretrække en VP20 med ABT102, frem for DV9600. De ting VP30 har som VP20 ikke har, får du heller ikke i DV 9600. Og en ekstern scaler kan jo også (især hvis det er med ABT102) forbedre andre kilder. Jeg har brugt en VP30 med ABT102 til tv-signaler fra min DVD-optager i noget tid nu (den bliver meget snart skiftet til VP50... ), og den rykker altså _meget_ på billedkvaliteten af almindeligt tv.

Men ja som en billigere løsning, og som integreret løsning, er DV9600 absolut en af de bedre afspillere du kan få fingre i.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes