Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 05:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fylde tv´et ud under film (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved hvorfor billedet fra dvd film kun fylder ca det halve af skærmen, JEg har en Panasonic 32" Wide. Og en Digix Dvd afpiller, (Der bliver købt en ny om ca 14 dage NAD´s til 2500kr) Hvordan kan jeg få filmen til at blive vist på hele skærmen??

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  


Tjek at din dvdafspiller er sat til Widescreen og ikke Letterbox ville være en god start


__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Den er sat til 16/9 den stod på 4/3 før, så det har hjultet lidt, men der er stadig ca 4cm i top og bund der er helt sort. Tror i den 3 disc box de har i hifiklubben, til 199kr vil kunne hjælpe mig??
Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  


mener ikke det har noget en kalibreringsboks/dvd'er at gøre....et spørgsmål om formatsignal og gengivelse...mener ikke at "standard" widescreenformat (hvis overhovedet nogen) er i et format som fylder hele skærmen...altså fuld 16/9...til orientering findes ligeså forskellige widescreenformater for at gøre det en anelse mere forvirrende


__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
second
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Der er nogle widescreen tv der har en slags zoom funktion så man tilpasser billedet til skærmen. Men det kan godt have en tendens til at vride billedet en smule.

Men ellers lyt til hvad Hanzo skriver.

Til top Vis second's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af second
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Se på æsken til filmen, mange film er i 2.35:1 og så vil der være sorte striber i top og bund.

__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes