| Forfatter |
|
Kejser Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Ahem...jeg står og skal købe surround og har bestemt mig for en Pioneer VSX-D1011 receiver. Dejlig 7-kanals sag med thx og til rimelige penge da modellen er udgået.
Nu er det bare sådan at jeg har verdens mindste lejlighed, så til at starte med vil jeg bare have nogle små højttalere. Har overhovedet ikke plads til front'ere som skal stå på gulvet. Så har tænkt på Pioneer S-V50A: (S-V50B er afbilledet, men ser ens ud).
Kan ses her: http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=3794& amp;taxonomy_id=62-99
Ved godt de er 5-kanals, men det er bare til at starte med. Er det helt hen i skoven at sætte dem sammen med sådan en relativ kraftig forstærker, eller kan det give et udemærket resultat? Rummet er jo ikke ret stort.
Håber I kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har faktisk hørt det sæt du nævner og det er et meget fint set-up til prisen.
Et lille lytterum ville det sagtens kunne spille op.
Nu skriver du ikke, hvor lille dit rum, men jeg regner med det er et værelse på en 10-12 m2.
Jamo laver et sub/sat system der minder en del om Pioneers, men det har jeg ikke lyttet til (forhandlet bl.a hos 2tal) __________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for besvarelsen.
Ja, selvom højttalerne er små, ser det ikke helt dårligt ud...er da 100 watt og 110 watt subwoofer.
Ja, min "stue" er vel omkring de 12 stykker.
Det her lyder dumt, men kan man, ved sådanne "sampak" tilføje højttalere senere?
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har også lytte til pioneers små højtalere og jeg syntes de er blevet bedre med tiden så køb du bare løst.
MEn MEn det der med dine 12 kvm og at større højtalere ikke dur i mindre rum det er altså blot noget de gamle store højtaler firmaer har bildt os kunder ind og det er lykkes dem 100%. Jeg har højtalere med 8tommer basser og nu en sub i en ligende størrelse rum og det går fint. Hvis større højtalere ikke magter at stå i et mindre lokale er det KUN udtryk for at de er lavet for dårligt og at anlægget ikke har kontrol nok over det.
B&W siger sådanne sludder men det er fordi deres højtalere er så sløve at i små rum afsløres det tydligere end i at stort rum.
Loll tænk hvis man lavede formel 1 biler på sammen måde man lavede større baner med blødere kurver fordi bilerne ikke kunne dreje skarbt nok, nej du hold dig fra langsomme store sløve højtalerer.
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subwooferen har nok ikke flere terminaler end til de tilhørende højtalere.
Men når du nu har planer om en AV recievere kan du jo tilslutte et ekstra sæt til receiveren terminaler __________________ Venligst
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker. Siger ikke at de store ikke passer, har bare ikke plads. Mit drømmesæt er et dalisæt med bl.a. 6006 som front. Uhm...
Men det lyder at Pioneer er hæderlig. Dem snupper jeg så. Ville bare være træls at man står der med en fin receiver og så et par højttalere som slet ikke kan følge med.
Ved du om man så kan sætte flere højttalere til senere? (er totalt amatør; aner ikke hvordan det foregår...)
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas:
Loll tænk hvis man lavede formel 1 biler på sammen måde man lavede større baner med blødere kurver fordi bilerne ikke kunne dreje skarbt nok,
Øh, jeg tror lige jeg faldt af der..
__________________ Venligst
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Tænkte nok at 2 ekstra kunne sættes til receiveren...hehe. Takker
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja jeg faldt også lige af i svinget med det formel1 snak...
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ricky-hifi4all skrev:
|
Jonas:
Loll tænk hvis man lavede formel 1 biler på sammen måde man lavede større baner med blødere kurver fordi bilerne ikke kunne dreje skarbt nok,
Øh, jeg tror lige jeg faldt af der..
|
|
|
1) man laver højtaler og de dur ikke i mindre rum og så giver 95% af alle højtaler folk rummet skylden.
2) hvis en formel 1 bil ikke kan komme rundt i kurven så giver de da ikke banen skylden nææ du de optimere bilen så den kan dreje skarbere.
Undre mig over hvor længe vi vil finde os i dette bedrag fra højtalereproducenternes side, det kan da ikke passe jeg selv skal til at lave højtalere 
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes helt klart du skal lave dine egne højttalere. Så kan du jo også selv designe dem med fartstriber og alt muligt.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kejser skrev:
Synes helt klart du skal lave dine egne højttalere. Så kan du jo også selv designe dem med fartstriber og alt muligt.  |
|
|
LOL god ide mon nogle ville købe en BOjer højtaler ?
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) man laver højtaler og de dur ikke i mindre rum og så giver 95% af alle højtaler folk rummet skylden.
2) hvis en formel 1 bil ikke kan komme rundt i kurven så giver de da ikke banen skylden nææ du de optimere bilen så den kan dreje skarbere.
Eller også skifter teamet chauffør...hehe
__________________ Venligst
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for pokker da! BOjer er da perfekt navn til højttalere. Så skal du tage afsindige priser for dem og markedsføre dem som luksus highend højttalere. Den er der altid nogen som hopper på.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kejser skrev:
| Ja for pokker da! BOjer er da perfekt navn til højttalere. Så skal du tage afsindige priser for dem og markedsføre dem som luksus highend højttalere. Den er der altid nogen som hopper på. |
|
|
hehe du har forstået det ;O) kan de ikke sælge de billige laver de dyre højtalere og folk hopper på det se blot Dali MS
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og bestiller fra Tyskland. Er da overrasket over portoen... 74 euro for en receiver og en dvd afspiller. Er da godt nok tunge ting , men er da mange penge for forsendelse.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kejser skrev:
| Sidder lige og bestiller fra Tyskland. Er da overrasket over portoen... 74 euro for en receiver og en dvd afspiller. Er da godt nok tunge ting , men er da mange penge for forsendelse. |
|
|
Er der ikke forsikringer med i prisen ? kan du ikke køre i bil derned og selv hente sagerne ?
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror bestemt ikke det er med forsikring. Og tjekkede lige på krak; det vil vidst tage 9 timer at køre derned...
|
| Til top |
|
| |
Kejser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et generalt spørgsmål. Er nu engang amatør i hifi-verdenen, og tænkte over hvor meget betydningen for watt mellem højttalere og receiver er. Fx, hvis receiveren understøtter 100 w, er det så nok med 100 w højttalere? Synes nemlig tit at samlede sæt bliver leveret med højttalere som kan klare noget mere end receiveren. Det er måske bare for at undgå overbelastning? 
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der med højtalernes belastnings-opgivelse versus forstærkerens effekt skal man ikke tage så højtideligt. Sålænge man ikke skruer højere op end at det lyder godt, er man så at sige altid på den sikre side...
En mindre forstærker kan godt beskadige et par store, solide højtalere såfremt man gør det 'rigtigt' Så 'større' ht'er er ikke nogen garanti - hold lydstyrken hvor lyden forblir' ren!
|
| Til top |
|
| |