Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 23:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket af disse TV..? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
guldfeldt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Ville lige høre hvilket af flg TV, folk ville anbefale, og hvorfor. 

Philips 32 PF 9531

Amitech HDTV 32L936 DVB-T

JVC LT-32R70SU

Samsung LE32R7

Alt hvad i kan fortælle af viden og erfaringer modtages med kyshånd. Skulle der være et andet TV i samme prisklasse, som i hellere ville anbefale, så gør endelig det. Samtidig med at i også udpejer en af disse.

På forhånd rigtig mange tak.

Må hellere lige huske at nævne at jeg ingen forstand har på fladskærme overhovedet. Og at jeg selvfølgelig går ud og tjekker billedet på dem, så langt mine evner nu rækker.

Til top Vis guldfeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guldfeldt
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet plasma TV? Det er ikke endegyldigt det rigtige for alle, men jeg har erfaret at mange fuldstændig overser denne mulighed, på trods af at mange mener at billedet på de gode modeller uden tvivl er bedre end på (alle!) LCD TV. Faktuelt er plasma TV også bedre til ting som sortniveauer og kontrast, som jo begge er meget væsentlige faktorer når det handler om at vise pæne billeder.

Et rigtig godt Panasonic i 37", TH37PV60E, kan nu fås for under 12k!
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Philips 9731 kan vist fås til næsten samme pris som 9531 hos tapeconnection.

9731 er med nyeste billedrør.

Og hvis du kan gå med til Plasma er Panasonic som før sagt godt til prisen.

 

links til tysk "bestenliste"

http://www.home-vision.de/spezial/spezial.php?h=000008



__________________
Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:
9731 er med nyeste billedrør.


LCD TV med billedrør? Interessant
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
kinnaj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

tror naiera ville være perfekt som lobbyist for plasma-industrien.....

 

til naiera, hvad med levetiden på plasma vs. lcd???

 

jeg personligt ville gå efter samsung eller phillips modellen , sony kunne også være et bud, da samsung og sony er gået sammen om at lave deres 8. gen. s-paneler på samme fabrik .

men det er jo smag og behag , endegyldigt vil jeg sige som alle andre : gå ud og se på de foskellige modeller du har nævnt og dan dit eget indtryk hvilket der passer dig bedst , herinde vil du aldrig få et endegyldigt svar da folk har deres egne favoritter , eller bedre kan lide plasma/lcd..................



__________________
Det kan højest gå godt hver gang
Til top Vis kinnaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kinnaj
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

kinnaj skrev:
til naiera, hvad med levetiden på plasma vs. lcd???


Begge lever længere end CRT TV. Et nyt plasma TV vil f.eks. holde til fem timers brug hver dag i tretten år. Mon ikke det er rigeligt?
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

kinnaj skrev:

tror naiera ville være perfekt som lobbyist for plasma-industrien.....

Jeg synes det er fuldt berettiget at anbefale Plasma herinde, for det er det eneste sted (udover recordere) hvor folk rent faktisk taler godt om plasma - groft sagt.

Alle forhandler lovpriser LCD og fører næsten ikke plasma mere.

Skandale synes jeg

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Men for at svare på dit spørgsmål ville jeg vælge Samsung'en
Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
guldfeldt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

troelsit..:   Hvorfor lige samsung'en...?

Ingen tvivl om at samsung'et er min favorit indtil videre, men bare lige sikre mig at jeg ikke køber katten i sækken. Kunne jo være at man til samme pris kunne få noget der er meget bedre.

Skulle det nu blive samsung'en, hvor ville i så anbefale mig at handle..? Og hvor vil i anbefale mig IKKE at handle..?

Til top Vis guldfeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guldfeldt
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

...at den spinkle grund at jeg har HØRT meget godt om det. Kender ikke til de andre modeller.

Hvorfor fravælger du plasma-teknologien?

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Philips 32 PF 9731 koster ~ 16.000dkr i dk (~12.500dkr i de).

Philips 32 PF 9531 koster ~ 15.000dkr i dk (~10.000dkr i de).

Hvor kan man se de officielle specifikationer på 9531’eren? Kan ikke finde ud af om det er samme panel som 9731 eller ej… Nogen der ved det og evt. kan linke?

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
guldfeldt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

fravælger ikke plasma, men skal man da ikke over de 32"...?
Til top Vis guldfeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guldfeldt
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Er det slemt at komme over 32"? Har du ikke plads til mere? Stort er godt 
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også have en digital projektor (har en CRT-projektor jeg skal af med) og jeg kan ikke se pointen af at have et større tv før vi får HDtv. Når jeg skal se kamp eller film så kommer det på det "store" 100" lærred. Når jeg skal se digtal/analog PAL TV-avis så kan jeg virkelig ikke se hvorfor jeg skulle have større end 32"... Men det er jo nok bare mig. Stuen er ellers stor nok, men når vi ikke har HDTV så må det være fint. Tv'et vil senere, om et par år flytte ind i soveværelset og blive skiftet ud med en 70-80"... Men igen, først når alle kanaler er HD.

Så igen, ingen der har mere info om 9531?

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
guldfeldt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Naiera, vil helst ikke over 32", da det så ikke vil passe så godt ind i min stue. :(
Til top Vis guldfeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guldfeldt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes