Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Tilslutning af 2 subs? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martini1983
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej går lidt med planer om at købe en sub. men har så læst mig lidt til at det måske ville være godt med 2 subs, i samme opstilling. Men hvordan tilslutter man dem hvis man kun har en passiv udgang fra forstærkeren???
Til top Vis martini1983's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martini1983
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hvis det er til stereo (f.eks. på en integreret forstærker), så skal du have fat i pre-out for L+R...(og bruge en til hver sub)

Hvis det er til surround (LFE sporet) kan du smide en y-splitter på "sub-pre-out" på recieveren, så du kan tilslutte de 2 subs på samme udgang.

Eksempler på (billige) Y-splittere: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Diverse_kabler /BANDRIDGE_PGP3000_tilbehoer_.htm  (har selv brugt denne engang til at splitte til 2 subs)

http://www.av-connection.com/?PNo=06-014&PVer=0&ML1= 1&ML2=1&ML3=24&ML4=53

Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
martini1983
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Okay Det er i Surround.

Vil det være at foretrække med to subs hvis man kører dem fra samme kanal, "sub-pre-out"?

vil de så ikke bare virke som éen? Kan det så ikke bedre svare sig at købe en sub der bare er større?

Til top Vis martini1983's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martini1983
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Svaret er ikke helt ligetil, da det afhænger af subbens placering i rummet. Jeg brugte selv 2 subs på et tidspunkt for at udligne et bashul lige midt i sweetspot  Så 2 subs kan bruges til en bedre basfordeling i rummet.

Men generelt set er det vel bedre at købe een god, fremfor 2 middelmådige.

Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Der er flere der har skrevet om deres erfaringer her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42848&P N=9



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes