| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker på hvor dette indlæg høre mest hjemme, derfor har jeg postet det både i HTPC og Parabol! (Håber ikke dette er et problem!)
Jeg er ved at lave en HTPC, der med tiden også skal fungere som parabol modtager! I den forbindelse er jeg kommet frem til at jeg skal have et eller flere DVB-S kort, alt efter om jeg fx kun skal have Canal Digital, eller om jeg også vil have Viasat – med de ekstra udfordringer det medføre!, og evt. se én kanal mens man optager en anden vel og mærke fra SAMME udbyder!
Idet der er tale om betalings tv, skal jeg selvfølgelig også have et ”CAM” til at sætte i et Common Interface! Jeg er klar over at der findes et par kort på markedet med mere eller mindre indbygget CI, men kan man også få et CI der er ”eksternt” via fx USB/Firewire?
Ideen er at hvis jeg fx har 2 DVB-S kort og 1 CI + CAM, så vil jeg kunne optage Kanal 5 med den ene tuner og se TvDanmark på den anden (altså 2 Canal Digital kodede kanaler) – Jeg søger altså IKKE et tunerkort med CI der tilsluttes med USB så som ”Floppy-DTV” jeg søger – men KUN et eksternt CI!
Hvis jeg senere hen købte et Viasat abn. Ville det selvfølgelig være nødvendigt at købe endnu en CI+CAM! Kort og godt: Kan man se én kanal og optage en anden, fra SAMME udbyder med det rette udstyr? (Eller skal jeg bare vælge et DVB-S kort med indbygget CI som TwinHan’s VisionPlus VisionDTV - Sat-CI)
/MadDuke
|