Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Common Interface til HTPC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke helt sikker på hvor dette indlæg høre mest hjemme, derfor har jeg postet det både i HTPC og Parabol! (Håber ikke dette er et problem!)

Jeg er ved at lave en HTPC, der med tiden også skal fungere som parabol modtager!
I den forbindelse er jeg kommet frem til at jeg skal have et eller flere DVB-S kort, alt efter om jeg fx kun skal have Canal Digital, eller om jeg også vil have Viasat – med de ekstra udfordringer det medføre!, og evt. se én kanal mens man optager en anden vel og mærke fra SAMME udbyder!

Idet der er tale om betalings tv, skal jeg selvfølgelig også have et ”CAM” til at sætte i et Common Interface!
Jeg er klar over at der findes et par kort på markedet med mere eller mindre indbygget CI, men kan man også få et CI der er ”eksternt” via fx USB/Firewire?

Ideen er at hvis jeg fx har 2 DVB-S kort og 1 CI + CAM, så vil jeg kunne optage Kanal 5 med den ene tuner og se TvDanmark på den anden (altså 2 Canal Digital kodede kanaler) – Jeg søger altså IKKE et tunerkort med CI der tilsluttes med USB så som ”Floppy-DTV” jeg søger – men KUN et eksternt CI!

Hvis jeg senere hen købte et Viasat abn. Ville det selvfølgelig være nødvendigt at købe endnu en CI+CAM!

Kort og godt: Kan man se én kanal og optage en anden, fra SAMME udbyder med det rette udstyr?
(Eller skal jeg bare vælge et DVB-S kort med indbygget CI som TwinHan’s VisionPlus VisionDTV - Sat-CI)

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

TUBA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

hvis du går til linux samt benytter en phoenix seriel programmer er det ikke nødvendigt med nogen form for ci/cam...however de programmer du skal bruge er ikke alle offentligt tilgængelige!! ikke på grund af nogen form for ulovlighed, men udvikleren ønsker det sådan

Samtidig er der INGEN cam løsning fra hverken Canal d eller Viasat, du kan heller ikke oprette abbo hos nogen af dem uden at købe/leje eller eje en godkendt receiver.......om du vil være i stand til at se 2 programmer fra samme udbyder kan jeg ikke svare dig på,men det virker på en dreambox

Til top Vis TUBA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TUBA

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændene - men jeg er ikke helt sikker på at jeg er helt med!

1.) Præcist hvad gør en sådan phoenix programmer?
(jeg skriver ikke "seriel" da det virker som om de også fås med USB - gør det nogen forskel?) 

2.) Findes det software man skal bruge kun til et Linux miljø?
(Jeg havde regnet med at bruge det windows-baserede opensource program "MediaPortal")

3.) Du siger at noget af software ikke er 'offetligt tilgængeligt' - men det er altså muligt at få fingre i?
(Det er ikke sjovt at investrere i noget, for så at stå tilbage med det problem at man ikke kan få fat i afgørende software!)

Mht. at man SKAL købe/leje en boks fra begge udbydere, så er jeg bekedt med denne svinestrej - men sådan må det jo være, og jeg har nok også lidt plads på loftet!

/MadDuke

u9center
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Hej Madduke

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Så det vil sige at jeg køber et eller andet ordentligt DVB-T kort og et et Phoenix/Smartmouse USB interface (og formodentligt også et CAM) så er jeg klar til at se betalings tv
(Jeg har bestilt en Canal Digital box der skulle komme en gang i denne uge!)

Hvad med det egentlige 'dilemma' - Hvis jeg køber 2 DVB-T kort, vil de så begge kunne trække på denne Phoenix/Smartmouse på samme tid?

Er kan man så KUN se udsendelserne i et eller andet special program, eller kan man godt bruge hvilken som helst frontend - her har jeg Media Portal i tankerne?

/MadDuke

u9center
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hej MadDuke

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på at jeg skal bruge en hel masse tid på at sætte mig bedre end i området, for det er da i sandhed en indviklet jungle.

Jeg har dog et par spørgsmål relateret til Phoenix/Smartmouse som jeg håber kan blive besvaret herinde:

1: Er der nogen der har erfaring med 'nye' Canal Digital kort i Phoenix/Smartmouse ? - altså dem der angiveligt skulle været parret med den medfølgende Set-Top-Box, og udelukkende fungere her i?

2: Er der nogen der har haft held med Phoenix/Smartmouse + "Media Portal"
(u9center, kan jeg evt. lokke dig til at installere "Media Portal" og teste -det er jo gratis!)

/MadDuke

u9center
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej MadDuke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes