| Forfatter |
|
Dyzio Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
jeg har flg.
TV:Samsung LE-40M71B
DVD: muligvis Denons nye 1930 DVD afspiller eller anden
Lyd: det er her der opstår et problem, jeg aner ikke hvad jeg skal købe... Om jeg skal købe noget samlet system f.eks. lign. panasonic SC HT855 bare uden DVD afspiller eller om jeg selv skal samle noget...
Jeg går stortset rimelig meget op i at billede og lyden skal være god... TV'et får mig nærmest til at føje jeg selv ser skuespillerne par meter fra mig på min nuværende DVD, så jeg glæder mig meget til at prøve at spille en film via HDMI... Men jeg vil også gerne have en god lyd som gør hele stemningen meget federe... Men jeg går ikke så meget op i mærket, bare lyden er fed...
Hvad kan i foreslå mig ?
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et surround-sæt i Bilka til et par tusinde. Hvis det ikke lyder tilfredsstillende, kan du jo returnere det og gå efter "ægte" surround med separat receiver, HT'ere og evt. sub.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke det lyder som om du vil være tilfreds med et billigt Bilka-anlæg... Men det er lidt svært at vejlede dig, når vi ikke ved hvad du har af budget... men jeg vil umiddelbart foreslå et KEF 2005 MK II surround højtaler sæt - det koster 5k og forhandles af Fona. Mht. DVD og reciever, har Tapeconnection lige p.t. et godt tilbud på en Marantz DVD og reciever... Men ellers er det bedste råd at gå ud og se og høre nogle forskellige løsninger, så du får noget der falder i din smag. MVH.
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
har overvejet faktisk at bare m�ske k�be et hjemmebio system fra samsung...
f.eks. HT-P1200R |
|
|
Do that!  Læg ud med det billige. Hvis du ikke er tilfreds, gå efter noget dyrere med separate komponenter. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Dyzio skrev:
|
f.eks. HT-P1200R
|
|
|
Do that! 
Læg ud med det billige. Hvis du ikke er tilfreds, gå efter noget dyrere med separate komponenter.
|
|
|
men er det ikke fint nok det anlæg der ?
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
Da_Saint skrev:
Dyzio skrev:
|
f.eks. HT-P1200R
|
|
|
Do that! 
Læg ud med det billige. Hvis du ikke er tilfreds, gå efter noget dyrere med separate komponenter.
|
|
|
men er det ikke fint nok det anlæg der ? |
|
|
Godt nok til hvad ?  Der er noget diskussion om det her. Et anlæg der larmer og brummer er ikke "godt nok" til mig, men det er jo en smagssag... personligt er jeg heller ikke meget for alt-i-et-anlæg, hvor jeg skal undvære hele anlægget hvis en komponent går i stykker og skal repareres... MVH.
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta det fra mig, start op med noget der duger. Jeg startede op for 3½ år siden med et 5.1 sæt til 2000kr. Jeg har siden den gang nok skiftet ud alle komponenter 5 ganger, og det har kostet mig MANGE 1000kr.
Det er langt billigere at købe riktigt første gang, eller eventuelt købe noget der kan bygges ud efter som du kommer til penger.
Det mest økonomiske er at starte op med nogle små, men gode højtalere. En subwoofer der duger, og en mellemklasse receiver.
Om du siden vil ha større højtalere kan du flytte de små frontene bag og køre 7.1. Vil du ha mere sub, og har en der allerede duger, så kan du købe en ekstra og fordoble lydtrykket. Og behøver du mere effekt kan du købe en effektforstærker.
Genialt? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit budget, og må det være brugt? tit er det en fordel at handle højttalerne brugt nemlig, der er gode penge at spare. Og så ville jeg gøre som ManicMiner siger, få det rigtigt, eller rimeligt rigtigt første gang, det bliver du gladest for, og det koster mindre
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Hvad er dit budget, og må det være brugt? tit er det en fordel at handle højttalerne brugt nemlig, der er gode penge at spare. Og så ville jeg gøre som ManicMiner siger, få det rigtigt, eller rimeligt rigtigt første gang, det bliver du gladest for, og det koster mindre  |
|
|
går da udfra hvis jeg køber sådan et samlet sæt fra DALI eller B&W er der ingen tvivl om at jeg bliver utrolg gald for dette
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hvad er dit budget?
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
Ascari skrev:
Hvad er dit budget, og må det være brugt? tit er det en fordel at handle højttalerne brugt nemlig, der er gode penge at spare. Og så ville jeg gøre som ManicMiner siger, få det rigtigt, eller rimeligt rigtigt første gang, det bliver du gladest for, og det koster mindre  |
|
|
går da udfra hvis jeg køber sådan et samlet sæt fra DALI eller B&W er der ingen tvivl om at jeg bliver utrolg gald for dette
|
|
|
Ja, men at gå ud fra er ingen sikkerhed. Alle komponenter til hifi lyder forskelligt, og derfor skal man finde den lyd der passer en bedst. Dali og B&W lyder ret forskelligt, derfor vil det ikke være irrellevant om du køber den ene eller anden, eller en tredie for den sags skyld. Jeg vil dog samtidigt påstå at hverken Dali eller B&W er dårlige steder at starte med højttalere fra.
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også enig med ManicMiner. Køber noget ordentligt fra start af. Det er jo ikke fedt at du skal til at sælge dit nykøbte bilka-anlæg fordi det ikke lever op til dine forventninger. Du skal nok en tur i Hifiklubben og høre både DALI og B&W evt. også andre af interesse, og så se hvilken lyd der tiltaler dig mest. Vær opmærksom på at forstærkeren også skal passe til højttalerne, for f.eks. Denons lyse lyd parret med et sæt DALI Ikon er ikke nogen god idé. Så får man nemlig dobbelt lys lyd, hvilket de fleste ikke finder særligt tiltalende  . Du skal også være opmærksom på, at center og front helst skal passe sammen dvs. være fra samme serie. Dette virker dog ikke til at være noget problem hvis du kigger på et samlet sæt fra HFK. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke bruge den dvd som receiver. Du skal have fat i en forstærker for at kunne spille på dine højttalere, og eftersom du gerne vil have nogle Dali blue 8008 skal den være af rimelig kaliber (strømstærk) før det bliver godt.
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville se på Nad (som du selv er inde på) H/K eller Marantz, alle fine produkter ud fra hvad jeg har hørt. Den Nad du linker til vil sagtens kunne trække 8008, så det vil være et fint valg, hvis altså du kan lide lyden.
|
| Til top |
|
| |