| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phil Collins, Tony Banks og Mike Rutherford planlægger en comeback-turné med Genesis til næste år.
Af NIELS O. HANSEN
Gode, gamle Genesis planlægger en comeback-turné til næste år. Det skriver gaffa.dk.
Ifølge gaffa.dk er det de to af medlemmerne, keyboardspilleren Tony Banks og guitaristen Mike Rutherford - ham med Mike and the Mechanics - der har presset på for en comeback-turné. Den mangeårige forsanger og trommeslager, Phil Collins, er netop blevet skilt fra sin tredje hustru, schweizeren Orianne Cevey, og også han er ifølge gaffa.dk stærkt interesseret i en turné allerede til næste år. Bandets oprindelige forsanger, Peter Gabriel, er så optaget, at han først har tid i 2008, og selvom gruppen meget gerne vil have Peter Gabriel med - og det vil mange af de gamle fans utvivlsomt også - så vil de tre andre ikke vente så længe.
Genesis har ikke udsendt nye albums siden "Calling All Stations" i 1997, hvor Ray Wilson var forsanger. Her var der et semi-hit med nummeret "Congo". Siden da er udsendt et par opsamlings-cd'er. Genesis startede helt tilbage i 1967 og bestod dengang af Peter Gabriel, Tony Banks, Mike Rutherford, Anthony Phillips og Chris Stewart. Phil Collins erstattede Chris Stewart på trommerne i 1970.
I august 1975 meddelte Peter Gabriel, at han ville træde ud af Genesis, og året efter blev Phil Collins gruppens sanger.
Blandt gruppens mange hits kan nævnes "Follow You, Follow Me", "That's All", "Land of Confusion", "Invisible Touch" og "No Son Of Mine".
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
stort !
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blandt gruppens
mange hits kan nævnes "Follow You, Follow Me", "That's All", "Land of
Confusion", "Invisible Touch" og "No Son Of Mine".
I Can't Dance syntes jeg mangler 
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber virkelig de venter med at komme til DK, til Peter Gabriel er klar ... jeg har altid haft en eller anden tåkrummende fornemmelse, når jeg hører Phil synge.  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
God nyhed hvis det ellers passer. Så vidt jeg husker har der før været rygter om noget tilsvarende som ikke har været sandt....
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har allerede snakket med 2 af mine bedste Genesis kammerater om at vi skal følge den turne i tykt og tyndt hvis det bliver til noget.
Håber de tager fat i de gamle numre som Back in N.Y. City, Carpet Crawler eller The Lamia fra Lamb Lies down on Broadway albummet, for ikke at snakke om Firth of Fifth fra Selling England By The Pound - Seven Stone fra Nusery Crime, Watcher of the sky fra Foxtrot... jeg kunne blive ved!!!
Et af mit livs højeste ønsker har altid været at høre Peter Gabriel synge på numrene fra A Trick Of The Tail albummet - Ripples eller Entangled eksempelvis.
Efter min mening er Genesis det største Progressive band nogensinde - jeg kan blive ved med at få noget nyt ud af de gamle albums, specielt Lamb lies Down kan jeg høre til uendelighed. Faktisk købte jeg albummet for 9 år siden som 16 årig og hørte det kun en gang imellem fordi jeg ikke helt kunne forstå hvor de ville hen med kompositionerne - men et par år senere husker jeg at sangene begyndte at tage form i mit hovede og jeg lyttede gradvist mere og mere til det. For ganske få år siden begyndte jeg at gå i dybden med teksterne, som jeg får gåsehud af at læse HVER gang. Peter Gabriels beskrivelse af RAELs (den fiktive hovedperson i konceptalbummet), der møder Manhatten - sammensætningen af ordene, virker enormt stærkt. Jeg aner ikke hvorfor - tror det er samspillet mellem ord og musik, der når op i en nærmest guddommelig enhed.
En genforening vil være stort, men samtidig har de gamle Genesis` opnåede en så stor status, at der er ufattelig meget at leve op til, og der er mange der har deres egen lille idé om hvorledes denne genforening skal udspille sig med hensyn til repertoire, sceneshow mv. Det skulle jo helst ikke komme til at skade deres rygte - mystikken omkring gamle legender skal jo helst bevares i så vidt muligt omfang for at de beholder deres status.
Men alt i alt.... jeg står aller forrest for scenen når og hvis Peter, Phil, Steve, Tony og Mike genoptager gamle kræfter.
|
| Til top |
|
| |
Jannikh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det har jo været oppe før og de har benægtet rygterne før. Men man må jo formode, at Gaffa har undersøgt det lidt mere tilbunds, end de løse rygter vi andre render rundt med
Personligt er jeg klar på at rejse hvortil det kræves for at opleve dem. The lamp.. og A trick of the tail (som jeg blev introduceret til samtidig) står som milepæle i min musikhistorie. Det gik så galt, at jeg blev vild med selv deres første album: "Where the sour turns to sweet". Det kan jo undre lidt når man sætter den på i dag
....fingers crossed
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super.. dog håber jeg at de har tålmodighed til at vente til Peter Gabriel er mindre presset i programmet, så han kan være med. Det ville være stort!
|
| Til top |
|
| |
Jannikh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad pokker?? Nu sidder jeg og tramper i takt til musikken på were the sour.. Noget må de jo have gjort rigtigt alligevel  Ja, de må nok hellere vente til Peter G. er klar.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Blandt gruppens mange hits kan nævnes "Follow You, Follow Me", "That's All", "Land of Confusion", "Invisible Touch" og "No Son Of Mine".
I Can't Dance syntes jeg mangler 
|
|
|
Det har du så ret i!
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
åh hvor jeg dog håber, de venter til Peter Gabriel kan være med. Og hvor jeg dog håber, de kommer til danmark. og hvor jeg dog håber jeg kommer derind! __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ekstra Bladet i dag:
Genesis gendannes
Den længe varslede genforening af Genesis er nu endelig en realitet. Bandet genopstår og tager på verdensturne
Der er gode og dårlige nyheder til de store Genesis-fans.
Phil Collins, Mike Rutherford og Tony Banks slår pjalterne sammen igen og drager ud på den såkaldte 'Turn It On Again'-tour.
Til gengæld må fansene se langt efter den oprindelige forsanger Peter Gabriel. Han har i første omgang takket nej til en reunion med sit gamle band.
- Jeg er ikke involveret i denne omgang. Jeg har ikke udelukket muligheden for at lave noget med dem i fremtiden, men lige nu vil jeg fokusere på min solokarriere, siger Peter Gabriel ifølge hans egen hjemmeside.
Nærmere oplysninger om Genesis' reunion og den forestående verdensturne kommer frem på et pressemøde d. 7. november. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oplagt Roskilde emne!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
føj det ville da blive vildt hvis de kom til roskilde!
Men at Peter Gabriel har trvlt med sin solo karriere kan da kun betegnes som et plus __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, sammen med SAGA som kan fejre 30 års jubilæum næste sommer he he SAGA fik jo mere eller mindre deres store gennembrud på Roskilde i 1981.
Sorry emne uden for tråden __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de her!
http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=480558/
EDIT: hmprf ... af en eller anden grund kan man ikke længere linke til artikler i BT. Men klik ind på dagens udgave, så finder I den jo ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes! jeg skal sku' med så længe de spiller "Land of confussion"! (det må man jo så håbe  ) __________________
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her virker - men kun med copy/paste:
http://www.genesisherning.dk/
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gendannede Genesis til Herning
Rockbandet Genesis er gendannet. Med Phil Collins på vokal og trommer giver de koncert i Herning næste år. Genesis starter sin turné i Finland
/ritzau/ - 14:29 - 07. nov. 2006
De større jyske provinsbyer fortsætter med at snuppe verdensnavne for næsen af København. Nu kommer et af 70'erne og 80'ernes største rocknavne Genesis med Phil Collins i spidsen til Herning.
Det gendannede orkester fra 1966 giver udendørs koncert i Herning torsdag den 14. juni 2007 med det lokale messecenter som arrangør.
Det bliver Genesis' eneste koncert i Skandinavien, og med i bandet er to andre af de gamle kendinge Mike Rutherford og Tony Banks. Der bliver plads til 30.000 koncertgæster, og billetsalget starter den 15. november.
Genesis har udgivet 24 og solgt 130 millioner albums. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
14 Genesis studio albums på SACD/DVD http://www.genesis-music.com/genesispr.htm
To coincide with the Genesis tour, EMI Records will be re-issuing 14
Genesis studio albums in three stages during 2007. All the releases will
be SACD/DVD double disc sets featuring newly re-mastered 5.1 surround
sound and stereo mixes. The release schedule is as follows:
March 2007: A Trick Of The Tail (1976), Wind & Wuthering (1977),
…And Then There Were Three…(1978), Duke (1980) Abacab (1981)
June/July 2007: Genesis(1983), Invisible Touch(1986), We Can't Dance
(1991), Calling All Stations(1997)
Late 2007/Early 2008: Trespass (1970), Nursery Cryme (1971), Foxtrot
(1972 ), Selling England By The Pound (1973), The Lamb Lies Down On Broadway(1974)
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |