Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 20:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE40M71B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tcramer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Kastede mig ud i sådan en fætter. Super skarpt billede og rigtig fedt design. Men nu har jeg set et par dvd'er på den og jeg synes jævnligt, at bevægelserne "trækkes" henover skærmen eller "ghosting" som det vist kaldes. Eksempelvis kampscenerne i Bourne Identity. Men oplever det også på almindeligt tv. Skærmen er tilsluttet en Panasonic HD optager via HDMI.

Spørgsmålet er: skal det bare være sådan, fordi det nu engang er LCD i 40" eller kan man justere sig ud af det eller er der simpelthen noget galt med skærmen?

Til top Vis tcramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tcramer
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Det er noget man bare må leve med hvis det absolut skal være LCD over CRT eller plasma.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Det ville ALDRIG ske på en PV60 eller 427XD
Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
tcramer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Nu var det ikke fordi jeg ville puste til ilden omkring debatten mellem LCD og plasma. Jeg er simpelthen bare bekymret for om der skulle være noget galt med skærmen, så jeg vil da meget gerne høre fra andre med store LCD skærme om de oplever det samme?

I øvrigt har jeg eksperimenteret lidt med at slå 100 hz fra. Det fjerner faktisk problemet, men giver så også et lidt mere uroligt og mindre skarpt billede.

Til top Vis tcramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tcramer
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke observeret problemet på mit 46" - men det er også uden 100Hz.

Du skriver, at problemet er væk når du slår 100Hz fra, men at billedet bliver mindre skarpt. Har du prøvet at justere "skarpheden" for at se, om du kan ramme "det bedste af begge verdener"?

(Se bare bort fra "plasmamafiaens" platheder - de kommer alligevel ikke med konstruktive svar!)

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Caraedoc
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Strax Service

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

(Se bare bort fra "plasmamafiaens" platheder - de kommer alligevel ikke med konstruktive svar!)

Naiera må være deres Al Capone...

__________________
Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
Til top Vis Caraedoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Caraedoc
 
CoolMLJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Har fulgt lidt med rundt i de forskellige fora.. og ang m71, er det som reglt deres 100 hz / smooth vision der er skyld i disse fejl.
Til top Vis CoolMLJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CoolMLJ
 
ullum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

tcramer skrev:

Kastede mig ud i sådan en fætter. Super skarpt billede og rigtig fedt design. Men nu har jeg set et par dvd'er på den og jeg synes jævnligt, at bevægelserne "trækkes" henover skærmen eller "ghosting" som det vist kaldes. Eksempelvis kampscenerne i Bourne Identity. Men oplever det også på almindeligt tv. Skærmen er tilsluttet en Panasonic HD optager via HDMI.

Spørgsmålet er: skal det bare være sådan, fordi det nu engang er LCD i 40" eller kan man justere sig ud af det eller er der simpelthen noget galt med skærmen?

Det er et gængs fenomen ved denne skærm ved 100Hz - der er derfor ikke noget specifikt galt med lige din skærm. Du kan evt. justere så det bliver mindre tydeligt med få det til at forvinde kan du ikke.

Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum
 
CoolMLJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

har læst på recorder.dk at hvis man slår dette fra, altås 100 hz, så står billedet helt perfekt, så det med mine egne øjne i computercity...
Til top Vis CoolMLJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CoolMLJ
 
CoolMLJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

OT.

Hvordan ville i forbinde denne skærm med en Sony 720 dvd/hdd optager.

skal jeg bruge compoment, eller scart.??

 

Til top Vis CoolMLJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CoolMLJ
 
bohlendach
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har et billede af fjernbetjeningen til dette tv? Den hedder tm87a
Til top Vis bohlendach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bohlendach
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes