Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Eichmann vs. Supra Stikdåse? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg står og skal have købt en stikdåse til mit Eichmann net kabel. MEN jeg ved ikke hvilken stikdåse jeg skal vælge til kablet...

Den jeg har kigget på fra Supra er den helt store model med sikring og filter. Lige nu tester jeg Eichmann dåsen, som ikke har filter eller noget, men det har jeg jo i kablet, så kan det betale sig at give det ekstra og få den lækre Supra dåse?

Er der nogen der kender til nogle tests med disse, eller har haft mulighed for at teste dem?

I hifi klubben, fik jeg at vide at de ville gætte på at Eichmann dåsen var mindst lige så god som den fra Supra.

Men det jeg kan lide ved den fra Supra er at der er støj filter, sikring og designet. Men er det de 900kr. ekstra værd?

Faktum er at jeg ikke har haft mulighed for at prøve Supra dåsen, og har derfor brug for hjælp til valget

MVH.

Henrik Nymand
Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej henrik.

Jeg har haft begge strømskinner,min min supraskinne er den første model  uden filter og beskyttelse mod lynnedslag, det hævdes, at den lyder bedre ,end den nye,en jeg kender har prøvet begge to.Jeg synes, ikke at der forskel i lyden på eichmann og supraskinnerne,men supra er beregnet til schukostik, de sidder godt fast,eichmannskinnen kan tage flere typer stik ,end supraskinnen,men schukostikkene sidder bedre  fast i supraskinnen og man kan vende  schukostikkene efter fasen.

Din netledning, mener jeg ,kun er mekanisk dæmpet, på den jeg prøvede ,var der ingen filtering indbyggget.Men det er muligt, at der er kommet nye versioner.

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarne.

Okay  Det er dejligt at høre andres meninger og erfaringer! Ja stikkene sidder bedre fast på Supraén, og den er også mere stabil hvis man bruger kraftige netkabler... Men da mit Eichmann natkabel, er af den nye slags med filter, tror jeg bare jeg nøjes med Eichmann dåsen... Så kan jeg bruge de 900kr. på andre ting til anlæget

Tak for hjælpen!

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Det er jo ret nemt at finde ud af, om man har brug for et (ekstra) netfilter. Skru godt op for anlægget, uden indgangssignal. Hvis du hører støj, knas, brum, eller kontaktklik (prøv evt. at tænde og slukke for andre apparater, lamper osv. Skru op og ned på eventuelle lysdæmpere), ja så kan du have glæde af bedre støjfiltrering. Hvis du ikke kan høre noget, så er det spild af penge. Et støjfilter ændrer ikke lydbilledet, det fjerner bare uvedkommende støj.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Det er jo ret nemt at finde ud af, om man har brug for et (ekstra) netfilter. Skru godt op for anlægget, uden indgangssignal. Hvis du hører støj, knas, brum, eller kontaktklik (prøv evt. at tænde og slukke for andre apparater, lamper osv. Skru op og ned på eventuelle lysdæmpere), ja så kan du have glæde af bedre støjfiltrering. Hvis du ikke kan høre noget, så er det spild af penge. Et støjfilter ændrer ikke lydbilledet, det fjerner bare uvedkommende støj.

Mvh Hans

Hej Hans,

Den støj man kan fjerne med et filter, inkluderer det også den almindelige "susen" der kommer ud af mine højttalere når jeg skruer op uden signal? Kan skærmede netkabler også hjælpe herpå?

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Gå efter supra, den er genial. Har gjordet meget for mig.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Mvh Hans

Hej Hans  Jamen det vil jeg da lige prøve så  Jeg kan da huske at der var støj når man skruede op for det, med den gamle stikdåse, men jeg må indrømme at jeg ikke har registreret det med det nye kabel og dåse, så det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem

Tak for rådet!

MVH. Henrik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes