Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedst?! Pulsar Points eller SD fødder? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BakBak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Ohøj De Kyndige Hifi-herrer

Jeg har et par pragtfulde Dynaudio Contour 3.0, som desværre ikke kan få de par hundrede meter til bagvæggen, som ellers ville være ideelt. Jeg har derfor tænkt mig at investere i enten Pulsar Points (som på mit rack) eller SD fødder, som jeg også er blevet anbefalet. Formålet er at rydde op i den uldne bas som bagvæggen er med til at skabe + selvfølgelig så vidt muligt at stramme op alle de rigtige steder (ikke ulig kvinder på kur ).

Har I nogen erfaringer med Pulsar Points/SD fødder under et par højttalere med en magtfuld bas?

Til top Vis BakBak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BakBak

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej Bak Bak

Jeg fik selv Pulsar Points under alle mine enheder, højtalere og subs her i foråret... og HVILKET løft... ikke alene forsvandt al unødvendig rumbuller, men klarheden, dybden og detaljen blev forbedret ufatteligt meget... især mine subs blev som fødte på ny og bas bliver nu spillet med næsten uhørt stramhed..... (fra 2 audio vector Mi Subs)

Jeg har ingen erfaring med SD fødder - udover at have hørt at de godt nok skaber forandring, men ikke til det bedre...

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

BakBak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Jubelxxx - tak for dit svar

Jeg hælder umiddelbart også selv mest til Pulsar Points, da mit forstærkersæt og cd blev mærkbart strammet op med indkøbet af mit pulsardæmpede rack. Har dog en kammerat, der sværger til SD fødder ...

Hvor købte du i øvrigt dine Pulsar Points - og kan du huske prisen?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke få dem hos Topsound?
De kører nogle gange med tilbud på dem..

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hvad er bedst rulleskøjter eller langrendski!!!

Du kan ikke fjerne rumbulder ved at bruge den ene eller anden metode.

Du kan fjerne vibrationer fra højtaleren ved at aflede dem via PulsarPoints, hvis du altså ikke stiller højtalerne på noget tungt.

Du kan dæmpe vibrationer ved at bruge SD-fødder, her vinder du noget med noget tungt under.

Jeg har praktiske erfaringer med både SD-fødder og efterfølgeren til PP kaldet ColdRay.

I mit setup har SD-fødder vist sif bedst under højtalere, CR under apperaterne.

Igen der er ingen som ved hvad du vil opleve, da gulvbeskaffenhed, kabinetstruktur, vægt, tyngdepunkt og sikkert en række andre parametre som har direkte indflydelse på resultatet.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så absolut vælge Pulsar Points, hvis jeg skulle vælge mellem SD og PP... Ingen tvivl om det. Må jo tilstå, at jeg sværger til den hårde tilkobling, fremfor de bløde "sutter". Kan kun tilslutte mig Jubelnars oplevelser af PP.

Du kan bl.a. købe dem hos KT Radio i Kbh. eller Audioforum, også i Kbh.

Ellers kan du jo overveje ColdRays, enten med stålkugle eller med ceramic (er dog en ganske bekostelig affære, hvis du vælger ceramic-løsningen). Kontakt Erik Hansen hos SAS-Audio på erik@sas-audio.dk og han kan henvise en forhandler af ColdRays.

Jeg har selv benyttet PP tidligere, men nu er alt (læs: elektronik, højttalere og rack) afkoblet med ColdRays og jeg er bestemt ikke skuffet.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

slotman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er at både SD fødder og Pulsar kan give betragtelige forbedringer.

Men til lige nøjagtigt det med at rydde op i bassen tror jeg at SD giver størst chance for at kunne forhindre mudren i bassen, når man er hæmmet af placeringen på højttalerne.

Du får ikke mindre bas af at sætte højttalerne på fødder, men du får klart bedre definition - både i bassen og resten af frekvensområdet. Og det er uanset hvilken type afkobling du vælger. Alt er bedre end ingenting.

Mvh

Til top Vis slotman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slotman

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

BakBak skrev:

Ohøj De Kyndige Hifi-herrer

Jeg har et par pragtfulde Dynaudio Contour 3.0, som desværre ikke kan få de par hundrede meter til bagvæggen, som ellers ville være ideelt. Jeg har derfor tænkt mig at investere i enten Pulsar Points (som på mit rack) eller SD fødder, .........

Det er da en god ide at teste fødder og afkobling, men det bliver aldrig en erstatning for at placere højttalerne lidt ude fra væggen.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at valget mellem de to typer "underlag" afhænger næsten 100% af hvilken type gulv du har. Du bliver altså nødt til at prøve dig frem

Her kan du læse om mine erfaringer med "dimserne":

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7721

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

BakBak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Ganske som ventet (og måske heldigvis) er der ingen definitiv konklusion på mit spørgmål. Det er lidt som at spørge "Vinyl eller cd - hvad er bedst?" - der vil altid være én eller anden tosse, der vil siger cd

Mine betænkeligheder med SD fødder lå bl.a. i højtalernes "småbævren", der i mit hovede blev tolket som noget negativt. En lidt ustabilt stående højttaler burde jo være noget l..., men jeg kan fra andres erfaringer forstå, at det ingen betydning har.

Nå, men uden konklusion kan man jo lige så godt lade tegnedrengen regere! Jeg starter med at prøve SD fødder (250,-/550,-) og eventuelt derefter Pulsar Points (1.000,-).

Kan jeg så finde støjplader med høj nok WAF, skal jeg nok have noget på væggen lige bag ved højttalerne. Har nogen en billig testmetode? Æggebakker, dyner, tæpper ...?

Må lave en testdag ...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes