Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 20:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Component - HDMI - DVI - VGA... 1,2,3,4? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej forum,

Hvordan ville i placere disse 4 typer efter hvilke der er bedst (kvalitet)?`

1 er højest og 4 lavest.

Umiddelbart går jeg rundt og tror det her:

1. HDMI

2. DVI

3. Component

4. VGA

 

Martin



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Ja, sådan nogenlunde.

DVI er vel ikke ringere i kvalitet end HDMI, da signalet er det samme, blot er der ikke lyd med.

Om VGA generelt er ringere end component ved jeg heller ikke om er så entydigt.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:

Hej forum,

Hvordan ville i placere disse 4 typer efter hvilke der er bedst (kvalitet)?`

1 er højest og 4 lavest.

Umiddelbart går jeg rundt og tror det her:

1. HDMI

2. DVI

3. Component

4. VGA

 

Martin

Som skrevet i en del andre tråde efterhånden, så kommer det meget an på hvilket udstyr der er tale om.

En liste som den ovenstående giver ikke meget mening ud at man kender til de nærmere omstændigheder.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Okay så det er meget forskelligt...

I mit tilfælde hvad skal jeg vælge?

Mediecenter = VGA - DVI og Component ud... jeg skal bruge det til LCD og projektor. Tænkte på at bruge DVI til projektor og så står valget mellem component eller VGA til mit LCD fjernsyn?



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:

Okay så det er meget forskelligt...

Fra et teoretisk synspunkt:

1/2: HDMI/DVI (der kan argumenteres for og imod hvilken der er øverst, men på billedkvalitet af det materiale der er tilgængeligt i dag er det teoretisk ens).

3: VGA

4: Component

MEN som nævnt afhænger det af udstyret, og hvilket materiale der skal gengives.

Terning skrev:
Mediecenter = VGA - DVI og Component ud... jeg skal bruge det til LCD og projektor. Tænkte på at bruge DVI til projektor og så står valget mellem component eller VGA til mit LCD fjernsyn?

VGA vil formentligt være at foretrække.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
 
Terning skrev:
Mediecenter = VGA - DVI og Component ud... jeg skal bruge det til LCD og projektor. Tænkte på at bruge DVI til projektor og så står valget mellem component eller VGA til mit LCD fjernsyn?

VGA vil formentligt være at foretrække.

Okay, tak for det. Det passer mig også bedst



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

hvor langt kan trække te vga kabel uden det går ud over kvaliteten fra pc til projektor.

 



__________________
hilsen claus
Til top Vis sjyden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjyden
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes