Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ht kabel til min Center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at frem skaffe mig en Dali Concept CT. Men mit spørgsmål er så om hviket kabel den skal have, Jeg tænker på at købe et kabel de har i hifiklubben tl 35kr pr meter. men er det kabel ok, eller skal den have et endnu bedere kabel. Og skal centeren stå under eller over tv´et??

Kan et kabel være for langt. For lige nu har jeg et ca 3,5meter kabel til hver front højttaler, men de står så tæt på forstærkeren at 1 meter ville være nok. så ville de give nogen forbedring at gøre det.

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hey hassel det lyder som et helt fint kabel.. altså der er ikke meget forskel, men selvfølgelig noget!..Altså min 35kr er en rimelig fin pris..Altså det har ikke rigtig nogen betydning om den står over eller under, den skal bare stå med enhederne lige mod, hvor du sidder, det er det vigtigeste....

Altså jeg kortere kablet kan være jo bedre!... For skal forbindelsen selvfølgelig ikke så langt, menom du kan høre, kan jeg ikke svare dig på...tror ikke det betyder det helt store!:.

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Medmindre du planlægger at flytte dine højtalere, så ville jeg korte dem af.

Kabelrod er generelt grimt. - Det er i øvrigt også mit eneste argument.

Du bliver nødt til at prøve med din center-højtaler med begge positioner. Personligt kan jeg godt lide centeren over mit TV. Det giver et lidt 'større' lydbillede. Jeg ved ikke om det er særligt beskrivende, men der er bestemt en forskel. Også selvom diskanten er rettet direkte med ørerne.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke tænkt mig at klibbe i kablerne, køber bare et par nye kabler, i den rette længde, det er langt bedere, for regner med at kæresten og jeg skal flytte, og der vil jeg så vidt mukligt have en lejlighed, hvor højtalerne kan stå korekt, og der kan de længere kabler så blive brugt.
Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jep det ville selvfølgeli være optimalt!.. du må lige smide nogle billeder ind, når du har fået sat det op så

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg nok, men i den lejlighed vi bor i nu er det ikke helt optimalt, men det er ok til en start.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes