Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nu fandt jeg igen en forstærker ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Ja så gik det galt igen - jeg fandt endnu en forstærker på genbrugsstationen:

http://www.thevintageknob.org/THEVAULT/AX77/AX77.html

dedit - jeg fandt også data på "thevault":

2x 100W (1kHz, 8Ohm, DIN)
2x 90W (20Hz...20kHz, 8Ohm, DIN)

0,0005% (1kHz, 8Ohm at rated power)
0,001% at rated power

DC...300kHz (+0 / -3dB)
150 (1kHz, 8Ohm)

phono MM (2,5mV/47kOhm)
phono MC (200µV/100Ohm)
tuner, aux, tape (200mV/47kOhm)

± 0,2dB (20Hz...20kHz)
300mV (1kHz, 0,0008% THD)

86dB / 71dB (MM)
72dB / - (MC)
110dB / 73dB)

± 8dB at 100Hz
± 8dB at 10kHz
6dB/octave below 18Hz

43,5 x 14 x 40,2cm
11kg.

Hvad er det for et dynamic super a kredsløb der er beskrevet på #the Vault" ???

Den er fra 1981-1983 - det er som om der i den periode var en kunkurrence om hvem der kunne mest i frekvensområde, mindst i forvrængning og mest i power.

Det må gå ud over noget andet når den skal kunne gengiver fra 0 hz. 30.000 hz - jeg satte den til fordi jeg skulle tjekke omd er var noget galt med  min project phono box riaa - hvilket der vist er

Hvad skal jeg sige - den lyder ikke dårligt men meget anderledes end mine QUAD

Er der nogen herinde der kender dyret ??

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Hej Rlb

Endnu een til samlingen, hva' ! Er da fantastisk hvad folk smider ud! Går ud fra det er jvc'en? Kunne ikke bruge dit link, men det er måske bare mig?

Ved desværre ikke noget om den - men skal vi vædde på, at der nu er endnu et hjem i DK der har fået et "flot" lille mini-"anlæg"   

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal kopiere linket over i din browser - jeg har vist ikke sat det rigtigt ind
Det er en ordentlig ALU børge med kæmpe centreret volumecontrol - næste alle funktioner er skjult uner et vippe alupanel - der er omkring 6 flade synlige knapper - som hvis de havde været lavet i alu og ikke blankt halvgennesigtigt plast der toner lidt i farven - havde været helt flot at se på - den ligner ikke noget gammelt bras på den ufede måde selvom den på den anden side er langt fra det "rigtige" vintage look jeg holder af
Jeg er ved at få mig lidt af et pladsproblem - men med  JVCen i brug kan jeg få opfyldt mit ønske og få sendt QUADerne til restaurering - jeg regner med at 2 af effekt 3030eren skal laves til monoblokke - det kan give lidt ekstra watt og lidt mere autoritet bag disse watt. Så får hvert Duelund hornnene en 303 og den sidste kan så tjene som stereoforstærker i et lille rum met et konservativ setup med B&Ws DM€ højtalere som jeg godt nok har sat til salg men som jeg tror jeg slette igen - der er lidt "herre" kammer over dem - så kan jeg evt. bygget en mahogny enclosure til quad pre forstærkeren og radioen - min ene FM er en FM II  det vil sig samme højde og bredde som FM III og 33 forforstærkeren men noget dybere og så er den med rør - jeg tror det er en slags overgangsmodel mellem de gamle monorørsager (som bare er vildt fltte - og den rent solid state som kom senere. Det vil passe godt  til et herreværrelse med lidt rør lyd!

Hold da op for et indlæg der havndede langt fra et svar om JVC - men prøv at klippe linket over i din browser - så kan du se dyret

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Flot forstærker! Tror det er en af de dyrere modeller fra jvc fra den tid, men det siger vel lidt sig selv, dog er jeg langt fra sikker, da skindet kan bedrage.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Den er meget fornuftigt opbygget indeni - den er rimelig tung - og så har den 2 MC indgange og 3 Tape indgange og det er ikke så ringe i disse analog forskrækkede tider

Den bliver ikke synderligt varm når den spiller højt og den lyder klart bedre efter at have spillet hele natten i træk end den gjorde da den kom regnvåd og kold fra pladsen.

Det er dejligt når folk smider gode sager ud på den måde

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

hold da op - når den er i the vault, betyder det så ikk, det er et rigtig rigtig rigtig godt fund?

Den er i hvert fald flot!

Og må jeg spørge, hvor du bor?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt flov men jeg har ikke et begreb om hvad "the Vault" er - jeg googlede den bare der! Den hjemmeside må jeg nærlæse

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Du har ret Rlb, dit link virkede helt fint. Det var mine pc-kundskaber som haltede . Googlede linket, og det gav intet resultat. Jeg fandt den dog ved at kigge lidt rundt på the vault.

Ja, een forstærker er ikke nok når man har sådan noget gammelt grej, det ved jeg kun alt for godt. Heldigvis har man jo så alletiders gode undskyldning for at ligge inde med lidt ekstra    . De Quad lyder rigtig spændende - havde faktisk selv en FM4 ganske kortvarigt. Det var en fin lille sag, omend det var nogle lidt mærkelige farver de havde valgt. Spille kunne den ihvertfald, og den var rar at betjene.

De Duelund horn har jeg hørt om, men aldrig rigtig set. Er det ikke nogle ordentlige fætre - eller tar' jeg fejl af det? Hvordan spiller sådan nogle?

Det lyder som en større omgang med at få renoveret dine gamle Quad - men de er da det værd, efter hvad folk siger om dem. Håber ikke det bliver alt for slemt at undvære dem i et stykke tid   

Go' weekend

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

S.R.

Jo duelundene er de store egoisthorn ca. 60x60x130 cm med betoncement horn indeni beklædt med et ekstra lag krydsfiner uden på spånpladen og en snadwich på 48 mm frontplade ekstra til Tannoyerne - sådan ca+100 kg stykket!

Jeg har ikke fotograferet dem endu men det kommer

Mann kan få renoveret QUADs i England og i Belgien - Dem i england laver en ny forstærker med opamps og andet så det ændre i lyden - ham i Belgien bevare den gamel quad lyd - mine skal til Belgien

Mange hilsener og god weeekend i lige måde
r-l-b

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes