Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W MT30 vs KEF KHT 3005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer,

Jeg har i længere tid forsøgt at følge lidt med på markedet, og vil efterhånden begive mig ud i mit første indkøb af et kvalitets surround system.

Jeg har behov for et system, som ikke fylder så meget, og som er af god kvalitet. Derfor har jeg kigget på de to systemer B&W MT30 og KEF's helt nye KHT 3005. Jeg har hørt begge systemer, men kan som sådan ikke sige at det ene lyder bedre end det andet. Da jeg ikke er en ekspert, og ikke kan høre om det ene system er dybere, kortere, skarpere end det andet, vil jeg høre om der er nogle som har erfaringer med de to ovenstående systemer.

Ligeledes forventer jeg at købe en receiver og cd/dvd afspiller, her bliver der måske tale om en Denon løsning.

Links til de to systemer:
http://www.steensen.dk/KEF_KHT3005.htm
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/B_W_Mini_Theatre_hoejttalersystem_MT-10.htm?aID=6644 &rID=6663

Jeg ved ikke om det i B&W sættet virkelig er nødvendigt med PV1'eren, men jeg synes bare den er sej

Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

klart KEF sættet...

Har selv KEF 2005,2 og spiller udmærket! og har hørt det fra B&W, og det siger ikke mig noget!

Baronen3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er i næsten samme situation. Jeg er også på jagt efter et kvalitets surround sæt med 5 mindre højtalere og en sub. I sommers var jeg meget tæt på at købe et Bose lifestyle 48 system, jeg kunne få nyt til en fornuftig pris. Men jeg hoppede fra og er nu på jagt efter gode altenativer, som både giver en god lyd ifh til prisen, men samtidigt er hustruvenligt.

Jeg har også været i HFK og høre B&W sættet, både med AS2, PV-1 og med ASW675 som sub. Jeg syntes at AS2 subben spillede ok. PV-1 spillede ikke kraftigere, men der var mere styr på bassen, men jeg synes den er alt for dyr. Så jeg hørte en mellemting ASW-675, som jeg synes lyder ligeså godt som PV-1, men er ca. 3000 billigere.

Jeg skal først handle sidst på året, men er i fuld gang med at undersøge mulighederne (Det er jo også en del af købet at nørde lidt inden) Jeg har kig på 6 forskellige systemer og har ikke besluttet mig endnu, da jeg ikke har hørt dem alle endnu, men jeg tror ikke det bliver B&W.

Dem jeg har kigge på er:

• B&W MT-20 evt. med ASW 675   11.995kr
  • Tannoy Arena    13.995 kr (rigtig lækkert design, Eisa-pris 2005)
  • SVS SBS-01    9.995 kr (får stor ros for lyden, men lidt kedelige kasser, sælges fra norsk hjemmeside)
  • KEF 3005.2    12.995 kr (Eisa-pris 2006)
  • KEF 5005.2    ca. 13.000 kr (foholdsvis nyt og sparsom info endnu)
  • Paradigm cinema 330 ca. 14.000 kr (har ikke fundet forhandler i DK, men får nogle ok reviews)

Det er ikke nemt at beslutte sig, men skulle jeg købe i dag blev det enten Tannoy eller SVS, men jeg vil forsøge at få lyttet til dem alle inden.

Jeg ved ikke om du har kunne bruge det her til noget, men held og lykke med købet.

Til top Vis Baronen3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baronen3

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Tak det giver da lidt at sammenligne med. Jeg har selv set på et par af de andre, men umiddelbart tror jeg at det bliver et valg mellem de to nævnte.

Sættes vil primært skulle bruges til film og Xbox360 spil, og måske lidt radio i ny og næ. Det vil sige det ikke i første omgang er musikken der har den primære opgave. Jeg har selv to store gulvhøjtalere som spiller udmærket, men disse vil blive gemt væk indtil den dag man flytter i hus, og kan have to højtaler systemer sluttet til.
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

E-m@il
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

har ikke hørt nogle af de omtalte sæt men har selv haft KEF 2005.2 og de spiller bedre end nogle andre højttalere i den størrelse... så ville give KEF endnu en lytter... Det er nogle super højttalere der er TOTALT overset i DK

Mine film
Til top Vis E-m@il's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E-m@il Besøg E-m@il's Websted

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Har haft B&W sættet - og de små satelitter er altså svære at lokke noget lyd ud af.... Meget tynd lyd, selv med ok sub og umulige at få til at spille bare nogenlunde højt. Men det er selvfølgelig heller ikke deres formål!

Har nu KEF 5005.2 og det spiller ganske fremragende i sammenligning med B&W sættet - helt sikkert meget bedre. Hvordan det er sammenlignet med andre skal jeg ikke kunne sige.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes