| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i næsten samme situation. Jeg er også på jagt efter et kvalitets surround sæt med 5 mindre højtalere og en sub. I sommers var jeg meget tæt på at købe et Bose lifestyle 48 system, jeg kunne få nyt til en fornuftig pris. Men jeg hoppede fra og er nu på jagt efter gode altenativer, som både giver en god lyd ifh til prisen, men samtidigt er hustruvenligt.
Jeg har også været i HFK og høre B&W sættet, både med AS2, PV-1 og med ASW675 som sub. Jeg syntes at AS2 subben spillede ok. PV-1 spillede ikke kraftigere, men der var mere styr på bassen, men jeg synes den er alt for dyr. Så jeg hørte en mellemting ASW-675, som jeg synes lyder ligeså godt som PV-1, men er ca. 3000 billigere.
Jeg skal først handle sidst på året, men er i fuld gang med at undersøge mulighederne (Det er jo også en del af købet at nørde lidt inden ) Jeg har kig på 6 forskellige systemer og har ikke besluttet mig endnu, da jeg ikke har hørt dem alle endnu, men jeg tror ikke det bliver B&W.
Dem jeg har kigge på er:
- B&W MT-20 evt. med ASW 675 11.995kr
- Tannoy Arena 13.995 kr (rigtig lækkert design, Eisa-pris 2005)
- SVS SBS-01 9.995 kr (får stor ros for lyden, men lidt kedelige kasser, sælges fra norsk hjemmeside)
- KEF 3005.2 12.995 kr (Eisa-pris 2006)
- KEF 5005.2 ca. 13.000 kr (foholdsvis nyt og sparsom info endnu)
- Paradigm cinema 330 ca. 14.000 kr (har ikke fundet forhandler i DK, men får nogle ok reviews)
Det er ikke nemt at beslutte sig, men skulle jeg købe i dag blev det enten Tannoy eller SVS, men jeg vil forsøge at få lyttet til dem alle inden.
Jeg ved ikke om du har kunne bruge det her til noget, men held og lykke med købet.
|