Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 03:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt TV til ca 8500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg søger råd til køb af nyt TV. Jeg har kigget mit ret lunt på dette http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244258 men så at der ingen fod fulgte med . (evt. nogen der ved om man kan købe en fod?)

Kan i anbefale andre LCD TV til ca den samme pris? Størrelsen skal være 32"

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:

Jeg søger råd til køb af nyt TV. Jeg har kigget mit ret lunt på dette http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244258 men så at der ingen fod fulgte med . (evt. nogen der ved om man kan købe en fod?)



Jeg ved ikke hvor du har det fra, men der følger "bordstativ" med. Nok det du kalder fod .

PS. har selv dette tv, så jeg gætter ikke.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
pågrænsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

 

Dette toshiba hos tapeconnection er et godt bud

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=Toshiba%2032%20WL&ID_infosi de=96274

Tapeconnection giver i øvrigt to års garanti

 

Til top Vis pågrænsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pågrænsen
 
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

hmm måske dumt sprøgsmål men har man ikke altid 2 års garanti?
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder
 
pågrænsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

man har to års reklamationsret, hvilket ikke er det samme
Til top Vis pågrænsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pågrænsen
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:
hmm måske dumt sprøgsmål men har man ikke altid 2 års garanti?


Nej, uden er gå i juridiske detaljer (det ligger uden for min spidskompetance) så har man i følge købeloven et halvt års garanti og halvanden års reklamationsret.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
pågrænsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Ifølge købelovens § 54 har man to år reklamationsret.

Det har været sådan nogen år nu.

Til top Vis pågrænsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pågrænsen
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Nej, uden er gå i juridiske detaljer (det ligger uden for min spidskompetance) så har man i følge købeloven et halvt års garanti og halvanden års reklamationsret.

Det er også forkert. Garanti er noget man giver, som ligger _udover_ lovgivningen. Købeloven sikrer dig derfor per definition ikke garanti. Der er to års reklamationsret, med en særlig regel der siger at inden for de første 6 måneder er det butikken der skal påvise at en opstået fejl ikke var der fra starten.

At der så ikke er nogen nævneværdig forskel i praksis, medmindre butikken løber fra sit ansvar, det er så en anden ting. Problemet i dén forbindelse er sådan set at _rigtigt_ mange net-butikker _netop_ løber voldsomt fra sit ansvar, og så kan det jo sådan set være lige meget hvad de har lovet dig.

Jeg har et par familiemedlemmer der har været fanget af online-forhandlere der var _komplet_ ligeglade med lovgivningen (godt nok med PC-udstyr, men de sælger også fladskærme og hvorfor skulle de behandle dem anderledes?). I ét af tilfældene førte jeg kommunikationen med butikken, for at hjælpe. Svaret jeg fik da jeg henviste til en specifik paragraf i købeloven var: "Jeg er ligeglad med hvad købeloven siger. Vi har vores egne regler, og dem følger vi. Hvis du er utilfreds med dét, så kan du kontakte forbrugerstyrelsen." Den kan man jo så lige tygge på engang.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Vi har vores egne regler, og dem følger vi



Imponerende, jeg tror jeg vil betale skat efter mine egne regler næste år

Synes generelt man hører mange historier fra butikker, hvor ekspedienter
giver deres egen meget frie fortolkning af købeloven, måske er sanktionerne
ikke hårde nok
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes