| Forfatter |
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvor du har det fra, men der følger "bordstativ" med. Nok det du kalder fod  .
PS. har selv dette tv, så jeg gætter ikke.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
pågrænsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm måske dumt sprøgsmål men har man ikke altid 2 års garanti?
|
| Til top |
|
| |
pågrænsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
man har to års reklamationsret, hvilket ikke er det samme
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
| hmm måske dumt sprøgsmål men har man ikke altid 2 års garanti? |
|
|
Nej, uden er gå i juridiske detaljer (det ligger uden for min
spidskompetance) så har man i følge købeloven et halvt års garanti og
halvanden års reklamationsret.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
pågrænsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge købelovens § 54 har man to år reklamationsret.
Det har været sådan nogen år nu.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Nej, uden er gå i juridiske detaljer (det ligger uden for min spidskompetance) så har man i følge købeloven et halvt års garanti og halvanden års reklamationsret.
|
|
|
Det er også forkert. Garanti er noget man giver, som ligger _udover_ lovgivningen. Købeloven sikrer dig derfor per definition ikke garanti. Der er to års reklamationsret, med en særlig regel der siger at inden for de første 6 måneder er det butikken der skal påvise at en opstået fejl ikke var der fra starten.
At der så ikke er nogen nævneværdig forskel i praksis, medmindre butikken løber fra sit ansvar, det er så en anden ting. Problemet i dén forbindelse er sådan set at _rigtigt_ mange net-butikker _netop_ løber voldsomt fra sit ansvar, og så kan det jo sådan set være lige meget hvad de har lovet dig.
Jeg har et par familiemedlemmer der har været fanget af online-forhandlere der var _komplet_ ligeglade med lovgivningen (godt nok med PC-udstyr, men de sælger også fladskærme og hvorfor skulle de behandle dem anderledes?). I ét af tilfældene førte jeg kommunikationen med butikken, for at hjælpe. Svaret jeg fik da jeg henviste til en specifik paragraf i købeloven var: "Jeg er ligeglad med hvad købeloven siger. Vi har vores egne regler, og dem følger vi. Hvis du er utilfreds med dét, så kan du kontakte forbrugerstyrelsen." Den kan man jo så lige tygge på engang. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Vi har vores egne regler, og dem følger vi |
|
|
Imponerende, jeg tror jeg vil betale skat efter mine egne regler næste år
Synes generelt man hører mange historier fra butikker, hvor ekspedienter
giver deres egen meget frie fortolkning af købeloven, måske er sanktionerne
ikke hårde nok
|
| Til top |
|
| |