| Forfatter |
|
Agerholm Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Venner
Overvejer at købe ovenstående (ved godt der er kommet en ny model men kan bedre lide designet på den gamle).
Den eneste forskel jeg kan se ifht 436 XDE-modellen (om er meget dyrere) er at den ikke har digital tuner. Kan jeg så ikke bare købe en harddisk optager med digital tuner istedet? - jeg har jo også en selector - kan den gøre jobbet? Er det et stort problem i praksis?
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
billed skulle være blevet noget bedre på de nye modeller, men hvis du syntes at de gamle modeller er ok så er det bare vejen frem.
Hvis du har selector og kabeltv har du intet at bruge den digitale tuner til.
Men hold øje med priserne, de gamle sælges tit dyrer en de nye.
Hans
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
XDE har mange flere tilslutningsmuligheder(vga,HDMI).
Jeg ville helt klart gå efter de nye 437.
Husk på,at 436 er uden højtalere og m seperat tunerbox. 437 har begge dele integreret i panelet.
|
| Til top |
|
| |
renék Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
|
XDE har mange flere tilslutningsmuligheder(vga,HDMI).
Jeg ville helt klart gå efter de nye 437.
Husk på,at 436 er uden højtalere og m seperat tunerbox. 437 har begge dele integreret i panelet.
|
|
|
Har selv 436XDE modellen, og er meget tilfreds med den!!, kan også personligt bedre lide den frem for de nye, syntes det er rart med den seperate tunerbox.
FDe modellen har også HDMI men dog ikke noget VGA nmener jeg så der er ikke de store forskelle når du ikke skal bruge digital tuner til noget, ville jeg da også bare gå på FDE modellen d vil ikke blive skuffet!!
|
| Til top |
|
| |
Agerholm Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Alle - tak for jeres svar 
Jeg har tænkt mig at køre lyden over anlæget alligevel (og altså ingen højtalere) - det gør jeg alligevel idag med mit lcd-fjernsy. Som jeg læser det er der 1 styk HDMI er det ikke nok har ikke helt styr på alle de mulige tilslutningsmulighder.
Jeg vil bruge min selector skal den så forbindes med den eksterne pioneer boks? og tilsvarende skal skarstikket fra anlægget køre over i boksen?
Kablet fra boksen til fjernsynet er det HDMI?
Har VGA betydning? - til almindeligt hjmmebrug.
Har overvejet også at købe en HD-optager kan se at der på recorder.dk er et tilbud på en (pioneer) med digital tuner - vil det være en hjælp og kan jeg så droppe selectoren?
Som alternativ har jeg overvejet Samsung plasma(ps 42q7h) - men der er pio436 vel bedre?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold dig fra Samsung7 ! Pioneer er meget bedre.
Jamen, VGA er jo vigtigt da det er tilslutningsmuligheden for PC, - og lige pludselig ! !
Du kan sagtens få Selector og Pio436 FDE til at "spille"(der er en fantastisk FAQ om Selector på Recordere.dk)
MEN - Vælg 437 - jeg tror sgu endda den er billigere ? - og så meget design forskel er der vel heller ikke (har kun set billeder) ?
|
| Til top |
|
| |
Agerholm Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lenon:
Tak for dit svar
Du mener 427xa / 427xd ik - for en god ordens skyld ?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, der er selvfølgelig ingenting der hedder '437'.
HDMI-indgange kan du ikke få nok af. Såen en indgang skal bruges til
HD-DVD, Blu-Ray, DVD, PS3, en HDTV-tuner af en art og mange andre
forskellige ting. Én vil de fleste altså nok mene, er lidt i
underkanten.
Du virker i øvrigt heller ikke fuldstændig klar over, hvad du skal
bruge den tunerbox til. Der slutter du ALT eksternt udstyr til. Det
eneste du slutter til skærmen er strøm og forbindelse til tunerboxen.
HDMI, VGA og den slags sidder altså på tunerboxen.
Og ja, Pioneer er bedre end Samsung. Meget bedre.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ikke brug for digi tuner, - så hold focus på de 2 andre modeller, 4270 og xa ( - så vidt jeg husker)
Brug event. lidt tid på Recordere.dk. Der har lige været Fælleskøb på de nye Pioneer 427. Og ca 260 nye ejere begynder så småt,at øse af deres erfaringer :
|
| Til top |
|
| |
Agerholm Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera:
Ærligt - er på ingen måde nogen ørn til elektronik det skal bare virke når jeg trykker på knappen - derfor er det helt perfekt jeg kan trække på alle jer kloge hoveder.
Tror jeg er ved at forstå det med HDMI og "boksen" - endelig tak
|
| Til top |
|
| |
Agerholm Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 427 så meget bedre end 436'eren?
Syntes 436 er flottere i designet umiddelbart.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Man' mener bestemt at de nye skærme er bedre. Men du må jo se, om du
ikke kan få lov til at se de to skærme side om side, ude i
virkeligheden, på en eller anden facon. Eller så må du gøre op med dig
selv, om design er vigtigere end billedkvalitet. Personligt kan jeg
godt lide den måde 427 ser ud, men 507 er da bestemt pænere.
|
| Til top |
|
| |
Agerholm Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er ikke andet for 
436 kan fåes for ca 15.500 i Tyskland det syntes jeg er en ok pris umddelbart.
|
| Til top |
|
| |