Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Salgs gas (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem noget tid studeret forskellige annoncer på nettet og i dagbladene og jeg synes det er slående så meget "salgs gas" man som forbruger bliver pressentereret for, feks denne her som er fra en højtaler "F.eks. leveres alle højttalere parvis matchede, det vil sige enhederne er udmålte og udvalgte, således de er ens målende i et sæt højttalere, og dette gøres for at give det bedst mulige resultat i forhold til enhedernes formåen"

Jeg mener, det er vel meget normalt, når man kommer over bilka produkter, at enheder passer sammen i et sæt højtalere

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Jeg har gennem noget tid studeret forskellige annoncer på nettet og i dagbladene og jeg synes det er slående så meget "salgs gas" man som forbruger bliver pressentereret for .....

Salgsgas kan være mange ting, men fælles for dem er, at de giver udtryk for, at forbrugerne (køberne) er dummere end som så.

Et eksempel jeg kan hive frem er en annonce på hifi4all for en udgået projektor. Forhandleren prøver i annoncen (prismæssigt) at sælge demomodellen til samme pris som en spritny koster for efterfølgeren. Men går den så går den......

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

at parre enhederne er da ikke salgsgas,det samme gjorde kevin voecks dengang han havde snell,ved ikke om snell gør det mere,men det er bestemt ikke noget man skal regne med er gjort i et sæt højtallere til 10k
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

hvad med at 90 % af surround recievers er opgivet til ex. 7x140 watt, og bagefter med småt altså kun målt i 2 kanaler.
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:
hvad med at 90 % af surround recievers er opgivet til ex. 7x140 watt, og bagefter med småt altså kun målt i 2 kanaler.

Ja den er også "helt ude i hampen"

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Jeg har gennem noget tid studeret forskellige annoncer på nettet og i dagbladene og jeg synes det er slående så meget "salgs gas" man som forbruger bliver pressentereret for, feks denne her som er fra en højtaler "F.eks. leveres alle højttalere parvis matchede, det vil sige enhederne er udmålte og udvalgte, således de er ens målende i et sæt højttalere, og dette gøres for at give det bedst mulige resultat i forhold til enhedernes formåen"

Jeg mener, det er vel meget normalt, når man kommer over bilka produkter, at enheder passer sammen i et sæt højtalere

Om det er salgsgas kan man jo diskutere, men at enhederne er parvist matchede gør at du får et højttalersæt der er 100% identiske, om det så giver bedre lyd må jo være op til den enkelte at vurdere.

Men om man vil det eller ej så koster det jo både tid og penge at udmåle disse enheder. Hvis du måler på lidt enheder vil du hurtigt finde ud af at fs let varierer 4-5 Hz, SPL let varierer 1-2dB, lige som Qts og andre værdier også er lidt forskellige.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

EPI68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det passer, men Dali Suite højtalere skulle være parret, derfor er der Left og Right højtalere, dette er vist også gældende for baghøjtalere R0.7 og R0.8.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

EPI68 skrev:

Ved ikke om det passer, men Dali Suite højtalere skulle være parret, derfor er der Left og Right højtalere, dette er vist også gældende for baghøjtalere R0.7 og R0.8.

Alle Dali højtalere kommer (mig bekendt) altid parvis, altså left - right, om de så er nøje udvalgt til at spille sammen som par ved jeg ikke.

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:

På den anden side ... 7X140W  . Det vil vist være til solide høreskader, så det er nok meget godt, hvis det mest er pral.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
EPI68 skrev:

Alle Dali højtalere kommer (mig bekendt) altid parvis, altså left - right, om de så er nøje udvalgt til at spille sammen som par ved jeg ikke.

Ja og mange andre mærker gør det .

Nogle vil have det gjort ved alle de enheder de får . så de ikke kun passer samme parvis .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

schumi_dk skrev:

På den anden side ... 7X140W  . Det vil vist være til solide høreskader, så det er nok meget godt, hvis det mest er pral.

Mvh Hans

Øøh nej det er overhovedet ikke godt,nu er der jo ingen der siger at du skal bruge de 7 x 140 watt,hvordan vil du regne ud hvad produktet i virkeligheden yder af 7 x watt ???

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:

Øøh nej det er overhovedet ikke godt,nu er der jo ingen der siger at du skal bruge de 7 x 140 watt,hvordan vil du regne ud hvad produktet i virkeligheden yder af 7 x watt ???

5?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:
MRC_Hans skrev:

schumi_dk skrev:

Mvh Hans

Nej, selvfølgelig er det ikke godt, hvis de opgiver noget, der ikke holder. Spørgsmålet her er jo nok om ikke det er tilstrækkeligt, at surround kanalerne har potentialet til at give en vis effekt. Det er næppe sandsynligt, at de nogensinde får behov for at gøre det samtidigt.

Nåmen, for at komme tilbage til emnet, hvad så med computer højttalere? Indenfor HIFI har man efterhånden en vis etik, når der skal opgives effekter. Men et par små plasticæsker til at sætte på en computer sælges rask væk som 70W højttalere! Jeg gad nok vide, hvor længe de ville holde, hvis nogen faktisk hældte 70W i dem .

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

EPI68 skrev:

Nu er Suite R-højttalerne jo også lavet med skrå kabinetter - hvis ikke de var parret ville det jo se tosset ud når man hang dem op

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes