Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 15:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVB-T og analog kabel på samme indgang? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået købt mig et Sony KLD 40S2000 med indbygget DVB-T tuner. Problemet er bare at der kun er én antenneindgang, så det er enten/eller mht. analog og digital.

Hvis jeg sætter en ekstern stueantenne i indgangen viser den de digitale kanaler perfekt, men hvis jeg i stedet har kablet fra min fælllesantenne (stofa) sat i, så kan den slet ikke finde de digitale kanaler. Kan det passe at man ikke kan bruge begge dele på samme tid?
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hans123

Opstillingen er ikke velegnet ved Kabel Tv, det er godt nok irriterende skulle skifte manuelt. 

Og da intet Tv har godt af få skiftet antennestik hele tiden, skal det ligesom ske i et separat T-Stik.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du kikker igen på linket kan du se at det er til kabeltv

Ikke noget mad kabler der skal skiftes,  men kanal filter er nødvendigt

Tegningen er lånt fra recordere.dk

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
tf-uno
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

har samme problem... har købt et samsung 40R83BD,.. men har så ikke lige en normal antenne jeg kan prøve og sætte til... men kan det virkelig passe stofa ikke lever signalet digital over deres antennenet...
Til top Vis tf-uno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tf-uno
 
tf-uno
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

kan se på deres side at man kan bestille signalet digital... det koster bare ekstra.. :(
Til top Vis tf-uno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tf-uno
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hans123

Nu ved jeg hvor det er jeg går forkert. Der er kun praksis som vil afgøre det her.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 28 August 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Genopliver lige tråden her. Jeg har lavet installationen som vist på tegningen fra recordere.dk men døjer lidt med støj på de kanaler, som ligger tæt op af kanalfilteret. Jeg har således et kanal 29 filter og der er en del støj på kanal 28 og 30.

Nogen der har oplevet det samme?
Til top Vis lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunds
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 28 August 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hør her hverken kanal- eller andre filtre er beregnet til denne opstilling. Al fysisk/radioteknisk bygger på andre principper "I dette konkrete tilfælde".

Beskrivelsen og blokdiagrammet ovenover vil for nogle ikke eller aldrig komme til at virke.

I første omgang kunne man anvende en form for omskfter, fordi hvis man hiver ind og ud i antennestik går disse på et tidspunkt i stykker.

Den rigtige måde gøre det på er for dyrt for hver enkel.

En boks med mekanisk omskifter, indgang fra for eks. kanal 25 digital antenne og så fra ens Kabeloperatør, og så antenneledninger ind til ens udstyr, som så ikke belastes. Så billigt som muligt.



__________________
Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 28 August 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Løsningen som Hans123 angiver her i tråden.

Alt Radioteknisk fortæller mig at løsningen er meget anderledes end beskrevet. Igen er min holdning at "Tingene skal kunne lykkes for alle". Og det gør samme Blokdiagram bestemt ikke, virker for alle.

Og når tilligemed signalet er Digitalt (en Mux), Murphy's love om ting som går galt.



__________________
Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 28 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en DVB-T stueantenne med en on/off knap på... og 45db gain. Det spiller bare.

Er forbundet med almindelig T-stik ved fjernsynet. Hvis jeg vil have kabel-signal, slukker jeg bare for antennen.

... med den antenne trækker jeg forøvrigt 100% signal på de danske kanaler fra mit eksil i Tyskland



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 28 August 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Løsningen virker i princippet fint - hos mig. Det eneste problem som jeg har er lidt støj på kanalerne omkring kanal 29, ellers virker det fint. Jeg har derfor også tænkt mig at koble en kontakt ind over antennen, så jeg let kan slukke den, hvis jeg skal se en af kanaler som har lidt støj på.

Med venlig hilsen

Lunds
Til top Vis lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunds
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes