Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD fra Aldi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Så er Aldi kommet med deres seneste tilbud.

Der har de et Medion på tilbud til 5000 kr. med følgende specs:

 

• HD Ready
• Ægte HDTV med 720p/", 1080p/", standard TV kompatibel 480/", 576p/"
• HDMI indgang med HDCP afkodning • Opløsning 1366 x 768
• Superhurtig reaktionstid 8 ms
• Kontrast 1000:1
• Lysstyrke 550 cd/m²
• 1000 siders superhurtig tekst-tv
• 100 programpladser
• 2 x 10 watt RMS Nicam stereo
• 5 bånds equalizer og cinema sound • 2 x scart, PC VGA, component video samt composite video og S-video i siden
• Mål: 540x1050x255 mm. (inkl. ståfod) Vægt: 17/21 kg. (ekskl./inkl. ståfod)

Nu er sagen den at jeg er HELT elendig til at tyde om dette er gode specs eller ej.

Håber en af jer vil hjælpe mig.

Og hvad med lyden, larmer krabatten når den er tændt? eller hvordan kan man finde ud af det.



__________________
Hanberg
Til top Vis hanberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hanberg
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

hanberg skrev:

Så er Aldi kommet med deres seneste tilbud.

Der har de et Medion på tilbud til 5000 kr. med følgende specs:

 

• HD Ready
• Ægte HDTV med 720p/", 1080p/", standard TV kompatibel 480/", 576p/"
• HDMI indgang med HDCP afkodning • Opløsning 1366 x 768
• Superhurtig reaktionstid 8 ms
• Kontrast 1000:1
• Lysstyrke 550 cd/m²
• 1000 siders superhurtig tekst-tv
• 100 programpladser
• 2 x 10 watt RMS Nicam stereo
• 5 bånds equalizer og cinema sound • 2 x scart, PC VGA, component video samt composite video og S-video i siden
• Mål: 540x1050x255 mm. (inkl. ståfod) Vægt: 17/21 kg. (ekskl./inkl. ståfod)

Nu er sagen den at jeg er HELT elendig til at tyde om dette er gode specs eller ej.

Håber en af jer vil hjælpe mig.

Og hvad med lyden, larmer krabatten når den er tændt? eller hvordan kan man finde ud af det.

 

 

Jeg har ikke fulgt med i hvordan specs ser ud idag på de forskellige skærme, men som jeg læser det, så er der ikke noget forgjort ved at købe det, til prisen. Du kan sikkert godt få meget bedre specs og "smartere" mærker, men så er det mit bud, at du kommer til at betale meget mere for det.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Spec er langt fra alt og det ved vi jo:-) og der er også fejl i annoncen. Tror ikke på at et tv til 5000kr kan vise 1080 progressivt:-)

__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Specifikationerne er der sådan set ikke noget i vejen med. Du kan bare ikke vurdere om billedet er godt ud fra specifikationer. Du er nødt til at se det i funktion.

5000 for et 32" LCD er efterhånden ikke så usædvanligt. Eksempelvis har Computercity i øjeblikket et 32" Fujitsu Siemens til 5499 med omtrent samme specifikationer og et flot design.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Aldi er meget imødekommende mht returret.

Så er produktet ikke tilfredsstillende,så er det bare,at aflevere bon og skærm - og du får pengene tilbage. 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 298
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Mange siger også at Aldi har noget af det bedste supermarked-elektronik.



__________________
Tømmer!
Til top Vis Emi_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emi_one
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

De har ogå meget skrammel ! Har selv returneret 2 dvd-afspillere og en 20" LCD,som simpelthen var for usle.

Surprice ! - man får hvad man betaler for.Og anstændige DVD afspillere findes ganske enkelt ikke til under 500kr.  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Men hvis vi antager at det der står er sandt, er den vel god til 5000 kr? ikke?

__________________
Hanberg
Til top Vis hanberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hanberg
 
Madman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

5.000.- er ikke meget for et 32" Hvis du betaler for et discount tv så får du et discount TV, priserne for de store mærker starter ved 7.000.- og det er deres billige modeller, så du skal nok ikke regne med det er et godt TV, men køb det og leverer det tilbage hvis du ikke kan lide det.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

problemet med de billige er ofte at der er sparet på nogle ret værentlige ting som tuneren så tv signalet bliver noget forfærdelig noget at kigge på. Jeg ville aldrig købe et tv uden at have set billedet på det. Det er trods alt det vigtigste ved sådan et apperat. Jeg ville give noget mere og få f.eks et Samsung og et sted hvor man kan se det live.

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:

Mange siger også at Aldi har noget af det bedste supermarked-elektronik.

Hvem siger det??? det har jeg aldrig hørt før.



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Til 5000 vil jeg ikke købe en 32" fladskærm.. det er de slet ikke gode nok til. Enten spar mere sammen eller hvis plads så køb et billedrørs tv. Kan få et rigtig godt et for 5000 og som tæver enhver fladskærm i det lag på billedkvaliteten. SÅ hvis har plads og vil give 5000 for et tv er et alm billedrør det klart bedste bud.

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Til 5000 vil jeg ikke købe en 32" fladskærm.. det er de slet ikke gode nok til. Enten spar mere sammen eller hvis plads så køb et billedrørs tv. Kan få et rigtig godt et for 5000 og som tæver enhver fladskærm i det lag på billedkvaliteten. SÅ hvis har plads og vil give 5000 for et tv er et alm billedrør det klart bedste bud.

 

Jeg har lige købt det omtalte fjernsyn. Og er generelt meget skeptisk over for fladskærme endnu. Jeg mener som dig også, at et godt gammeldags 100Hz billedrørs fjernsyn har fantastiske billeder, tværer de fleste fladskærme ud. Men det er efterhånden ret svært at finde dem i butikkerne. Nogen der ved, om der er en butik eller en hjemmeside, der stadig forhandler gode gammeldags billedrørs skærme, altså med lidt udvalg ? Har nemlig ikke helt besluttet med mig selv, om jeg vil beholde fjernsynet endnu.

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv af opfattelsen, at man ikke kan få en god 32" fladskærm for 5000 (ikke engang for 10.000, hvis man virkelig går op i billedkvalitet), men der er masser af mennesker derude, for hvem kvalitet ikke betyder det store. De vil bare have noget der er HD-ready og virker. De vil sikkert være super-tilfredse med TV'et og prale af det til deres venner og bekendte, især fordi det "kun" koster 5000.


__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Jeg er selv af opfattelsen, at man ikke kan få en god 32" fladskærm for 5000 (ikke engang for 10.000, hvis man virkelig går op i billedkvalitet), men der er masser af mennesker derude, for hvem kvalitet ikke betyder det store. De vil bare have noget der er HD-ready og virker. De vil sikkert være super-tilfredse med TV'et og prale af det til deres venner og bekendte, især fordi det "kun" koster 5000.

Helt enig.. Desværre er der mange der stiller sig "tilfredse" med et sådan tv. At det er en fladskærm er åbenbart det eneste der betyder noget. Ikke at billedet er noget skidt at kigge på. Man bør ikke købe en fladskærm "bare" for at have en fladskærm. Men sådan er vi så forskellige.. skal der naturligvis også være plads til.



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

har faktisk se tv'et live med antenne signal hjemme hos min bette bror og jeg blev imponeret over billed kvaliteten og så til 5000,-,fik ikke set det med dvd da han ikke havde sat et op endnu,skal lige siges at hele kabinetet og remoten er plastic,men billedetuden at være samsung/phillips ensige plasma,men til 5k syntes jeg det er et godt køb.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været nede og aflevere mit i aldi igen. Ingen problemer der. Vi havde "open by night" hvor jeg kommer fra i går, og så på mange a Samsungs fjernsyn, billedet på dem var så meget bedre. Det her http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSU NG_LE-32R72B_LCD_TV.htm Har jeg overvejet, synes det havde et fornuftigt billede. Og merlin har det på tilbud i næste uge...
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
Jeg har lige været nede og aflevere mit i aldi igen. Ingen problemer der. Vi havde "open by night" hvor jeg kommer fra i går, og så på mange a Samsungs fjernsyn, billedet på dem var så meget bedre. Det her http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSU NG_LE-32R72B_LCD_TV.htm Har jeg overvejet, synes det havde et fornuftigt billede. Og merlin har det på tilbud i næste uge...

ja men prisen er så også næsten dobbelt!

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

SilverLine skrev:
Jeg har lige været nede og aflevere mit i aldi igen. Ingen problemer der. Vi havde "open by night" hvor jeg kommer fra i går, og så på mange a Samsungs fjernsyn, billedet på dem var så meget bedre. Det her http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSU NG_LE-32R72B_LCD_TV.htm Har jeg overvejet, synes det havde et fornuftigt billede. Og merlin har det på tilbud i næste uge...

ja men prisen er så også næsten dobbelt!

 

Ja men når jeg køber nyt fjernsyn, er det ikke for at have det år, og så skifte igen. Har tænkt mig at have det nogen år. Og jeg VED med mig selv, jeg bliver træt af det Medion, når det kan fåes bedre. Så jeg må spæde til, og få noget jeg bliver tilfreds med.

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Du får meget mere for pengene hvis du går over 10k. Dét synes jeg er relevant, hvis du vil have det i flere år.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes