| Forfatter |
|
AnfieldSE Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Først tak for den store hjælp, jeg har fået herinde på forummet inden jeg valgte tv'et (Samsung LE40M71B). Jeg har problemer med med slør rundt om personer ved hurtige bevægelser, når jeg expelvis ser 24 timer på tv2. Sløret/uskarphed rundt om personerne opstår ikke hele tiden, men med jævne mellemrum og nok til at genere. Jeg stofanet almindeligt antennesignal, måske fejlen ligger der.
Jeg håber ikke det er mig der er problemet.
Jeg har testet tv'et med xbox 360 og synes ganske enkelt tv'et er fremragende til dette formål og kan sagtens se, hvorfor microsoft bruger samsung tv'et til fremvisning.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det primære problem er 100Hz-billedebehandlingen i M71´eren. Den kan både lave det omtalte slør samt tilføje "flik-flak"-bevægelser ved hurtige panoreringer. Det er sandsynligvis samme problem som Philips havde da de lancerede Pixel Plus - for lille processor til at klare al behandlingen af billedet.
Problemet på mange af skærmene er at jo flere kredsløb der er koblet ind, jo større problemer giver det. Her er ingen nævnt, ingen glemt!
At Microsoft bruger Samsung til fremvisning kan skyldes mange ting - IMO kan det ikke være fordi at de er de bedste, for der er mange andre der gør det ligeså godt, samt en flok der gør det bedre. Du har dog ret - det er et fedt tv. Jeg kunne dog godt ønske mig lidt mere skarphed på det, specielt i 100Hz-mode - sammenlignet med de bedste, er der en smule "blød hat"-billede over dets performance. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
AnfieldSE Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurtige svar, Ronin
Vil det sige, at man må lære at leve med fejlen/manglende evner i tv'et? Er der noget der kan mindske disse problemer?
Eller er det bedre at aflevere tv'et hos forhandleren (14 dages fuld returret) og købe M91 eller F71?
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil snarere tro at problemet ligger i dit Stofa signal. Hvis du har tilkoblet din Xbox 360 med komponent kablet benyttes den samme billedbehandling (altså den del, der ligger udenfor tuneren), så jeg tror ikke at problemet ligger der. Jeg kæmpede selv med periodisk flimmer og skygger indtil jeg fik Stofa Xtra, men det løste så også alle problemer.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. prøve at skrue lidt ned for kotrasten. Hvis du har slået det der DNIE(hvis den har denne feature) til er det helt galt. det virker kun ved meget langsomme bevægelser.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
lagerfeldt Forum Bruger


Bruger siden: 01 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DNIe kan man da ikke slå til/fra?
Du tænker måske på SMD (Smooth Motion Driver)?
Mit Samsung 507CH er også fuldstændigt latterligt flot med Xbox. Jeg har aldrig set noget lignende.
Det er ok til film, og ikke så godt til alm. TV.
Største gene er helt klart billedforsinkelsen i forhold til lyd. Med SMD og NR slået fra er det bedre, men ikke 100% optimalt.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| At Microsoft bruger Samsung til fremvisning kan skyldes mange ting - IMO kan det ikke være fordi at de er de bedste, for der er mange andre der gør det ligeså godt, samt en flok der gør det bedre. |
|
|
Forklaringen kan findes på Samsungs hjemmeside :
"TV-spil – klar parat! Sammen med Microsoft X-BOX har Samsung udviklet Game Mode, som optimerer billed- og lydindstillinger ved TV-spil. Nem at aktivere og uvurderlig for dig, som elsker spil."
Mao.: De har en samarbejdsaftale - og det giver jo også lidt reklame til begge parter...
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
"TV-spil – klar parat! Sammen med Microsoft X-BOX har Samsung udviklet Game Mode, som optimerer billed- og lydindstillinger ved TV-spil. Nem at aktivere og uvurderlig for dig, som elsker spil."
Mao.: De har en samarbejdsaftale - og det giver jo også lidt reklame til begge parter... |
|
|
Det siges at Game Mode på Samsung skærmene blot er en speciel "user setting" hvor al billedbehandningen (motion filter, noise filter, dynamisk kontrast osv) kobles fra.
Hvis det er rigtigt, så er det nok lidt opreklameret 
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
lagerfeldt Forum Bruger


Bruger siden: 01 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener netop at dynamisk kontrast IKKE er slået fra i Game Mode. Det står (eller stod) i hvert fald på hjemmesiden. Når jeg tester ligner det at NR og SMD er slået fra, men at dynamisk kontrast er aktiveret (en funktion som kun er aktiv i Game Mode og "Dynamic" setting, men som ikke ellers kan slås fra/til i de andre settings (f.eks. Custom).
Anyway.. så er Game Mode slået fra herhjemme, da det ser bedre ud med helt normale settings . og køre forrygende hurtigt og flot uden hverken slør eller artifacts.
|
| Til top |
|
| |