Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Støj på lysnettet vs digitalsignal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nyligt fået installeret en ny Parasound Halo C2 forforstærker og en ny Parasound Halo A52 effektforstærker. Hertil har jeg koblet min Onkyo SP1000 DVD/CD igennem et coaxial kabel, så skulle den vist være hjemme, skulle man tro!!

Når musikken spiller lyder det da også ganske godt, men også kun når! For hver gang man tænder for en stikkontakt (og det er ligegyldigt hvor i lejligheden), så slår lyden til og fra over en periode på et par sekunder. Det lyder umiddelbart som når der er en rise på cd'en, hvor lyden hakker lidt men laseren hænger ikke fast "forever" og kan derfor godt læse videre...

Nu vel, jeg kan jo bare lade være med at rende rundt og tænde for en masse stikkontakter, når jeg sidder og nyder musik?!?... Ja men... Og her bliver det rigtig spændende!! Lyden hakker nemlig også når det er min nabo, under- og overbo, der tænder for en af deres stikkontakter  Og så går det lige pludselig hen og bliver til ganske mange hak i løbet af en film og oftest et hak eller to i hver andet musik nr!!

Jeg har testet med en Pioneer 868, et andet coaxial kabel og et optisk kabel med præcis samme resultat. Jeg har købt et Isol Cleanline strømfilter, men det har ikke ændret på problemet! Det eneste der har virket er at køre analog fra afspilleren og ned til forforstærkeren, men det er bare ikke super fedt, når man skal se den nyeste starwars med super DTS surroundlyd

Jeg er på herrens mark, og der går nok ikke lang tid før min kæreste kommer hjem med en gang hårfarvning, hvis der da er mere tilbage på toppen til den tid!!

What to dooo??? Alle ideer, gode råd (trøstende skulderklap  ) osv vil blive taget imod med kyshånd...

Over and out

Peter

Til top Vis Boydman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydman

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Træls oplevelse du har dig der.

Jeg kan komme med et par anbefalinger, men det er en længere ting at komme til bunds i.

1. Tag anlægget med til en kammerat, gør det det samme der?
(Er det anlægget eller installationen i huset der er "defekt")

2. Lån dig et rigtig godt netstøjsfilter, f.eks. et http://www.synthesis.ws/pdfdoc/black_flos.pdf fra AudioMega.dk, det skal dog kun på forforstærkeren. Effekt delen trækker alt for meget strøm

3. Prøv at låne en anden digital surround forforstærker, og se om den laver de samme numre

4. Skulderklap herfra - det skal du nok få løst!

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Nogle gange kan man være uheldig. En skrabet opsætning med kun anlægget, og du kan også prøve at forsøge dig med at vende netstikket. Der kan sagtens være nogle stelstrømme som laver unoder. Du kan faktisk mærke på selve forpladen som det "summer". Jeg har selv haft et lignede problem med en ældre denon eff.trin (POA 1500), og den var ret følsom overfor hvilken vej netstikket vender. Vendt det forkert kom der lidt "spikes" ud.

Blot et forsøg værd, ellers jeg meget enig med Jensby, prøv et andet sted.

Mvh 

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Prøv med et optisk kabel, i stedet for coax.
Det kan sagtens være kablet der opfanger luftbåren støj.

Luftbåren støj er ikke lige at komme til livs, med mindre man lægger sømmåtter på villavejen, for at stoppe knallerter.

Ellers kan du prøve med et tredobbelt skærmet coax digitalkabel, og se om det hjælper.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes