| Forfatter |
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg overvejer sub til stereo setup, og alle skriver godt om SVS, men har kun ca. 5000kr, så det kan kun blive deres mindste model. Så tænkte på hvad den kunne sammenlignes med i forhold til fx B&W? Er vi oppe i ASW650, 675 eller hvad er det man har med at gøre hvis nu man skulle tage en "test" i HifiKlubben?
/Philip :)
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil mene du skal op i en ASW825.
Ved godt det lyder vildt, at en sub til 5000 kr kan slå en til 18.000 kr, men man skal tænke på, at B&W'en er en lukket konstruktion som i praksis betyder, at selv med en større enhed(12" mod 10") og flere watt(100o w mod 325 w) vil SVS'en kunne spille både højere og med mindre forvrænging.
Vil dog sige, at hvis jeg havde usandsynligt mange penge, så kunne jeg da godt finde på, at købe en ASW825 eller 855 da det jo er flotte subs. 
Men til den prisbevidste entusiast der kan leve med en stor grim kasse som SVS's billigste sub nu engang er, så er SVS et glimrende bud på en god sub til de 5000 kr, hvis ikke det BEDSTE.
PS, ved godt mange sikkert vil give mig hug for min mening, men hvis man bare har LIDT forstand på subwoofer konstruktion, de fysiske love, Hoffman's Iron Law etc. så vil man give mig ret. 
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at forhør Lsound ad... De ved det sikkert, og de yder super service!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Vil mene du skal op i en ASW825. |
|
|
Hvis frekvensgangen ellers passer osv. så: ASW825: Frekvensgang (-3 dB): 20-180 Hz
SVS PB10: +/- 3dB from 20-100hz anechoic, in room extension will be 2-5hz deeper Ved i hvert fald at SVS's data er blevet testet og har vist sig at passe (i denne test i hvert fald).
The PB10-ISD frequency response measured an almost unbelievable
± 1 dB
from 19 Hz - 150 Hz.Er dog enig i, at den ikke er specielt køn, men ydelsen opvejer det klart IMO (med mindre man er millionær  ). __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Vil mene du skal op i en ASW825.
Ved godt det lyder vildt, at en sub til 5000 kr kan slå en til 18.000 kr, men man skal tænke på, at B&W'en er en lukket konstruktion som i praksis betyder, at selv med en større enhed(12" mod 10") og flere watt(100o w mod 325 w) vil SVS'en kunne spille både højere og med mindre forvrænging.
Vil dog sige, at hvis jeg havde usandsynligt mange penge, så kunne jeg da godt finde på, at købe en ASW825 eller 855 da det jo er flotte subs. 
Men til den prisbevidste entusiast der kan leve med en stor grim kasse som SVS's billigste sub nu engang er, så er SVS et glimrende bud på en god sub til de 5000 kr, hvis ikke det BEDSTE.
PS, ved godt mange sikkert vil give mig hug for min mening, men hvis man bare har LIDT forstand på subwoofer konstruktion, de fysiske love, Hoffman's Iron Law etc. så vil man give mig ret.  |
|
|
Lyder jo ikke dumt, men er fan** i tvivl om jeg skal have stereo eller surround, for mit tv hænger ikke optimalt til stereo. :( Men skal have en SVS, vil prøve SVS-følelsen!
Makrelsalat skrev:
Prøv at forhør Lsound ad... De ved det sikkert, og de yder super service!  |
|
|
Superservice.. Det er da vist ikke ordet. Der gik 29min så havde jeg svar, vel og mærke på en tirsdag aften ved 18tiden hvor man normalt har fri og spiser med familien!  Skal have købt hos dem!
BlackWidow skrev:
Hvis frekvensgangen ellers passer osv. så: ASW825: Frekvensgang (-3 dB): 20-180 Hz
SVS PB10: +/- 3dB from 20-100hz anechoic, in room extension will be 2-5hz deeper
Ved i hvert fald at SVS's data er blevet testet og har vist sig at passe (i denne test i hvert fald). The PB10-ISD frequency response measured an almost unbelievable ± 1 dB from 19 Hz - 150 Hz.
Er dog enig i, at den ikke er specielt køn, men ydelsen opvejer det klart IMO (med mindre man er millionær ).
|
|
|
Vil gerne have en sub der ikke ser ud af noget, så man kan overraske folk. :D Hvor i landet bor du egentlig? Det er dig fra MG ikke?
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
er en lukket sub generelt ikke mere præcis.mener at have læst i hifidelity at bassen i et åbent kabinet tager længere tid om at stoppe.der er vel også en grund til at nogle bruger et lukket kabinet ud over portstøj
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Vil gerne have en sub der ikke ser ud af noget, så man kan overraske folk. :D
Hvor i landet bor du egentlig? Det er dig fra MG ikke? |
|
|
Jeg bor 20 km nordøst fra Århus og jo, det er mig fra MG :). Subben er altså stor sammenlignet med en alm. lukket. Se evt. her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38960&K W=blackwidow&TPN=3 Begge subs er 10", men den ene er noget større end den anden  __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er til et stereo set-up skal du lige være opmærksom på, at PB10 kun har én indgang, hvilket som udgangspunkt gør den bedst egnet til et surround setup hvor den får signalet fra en processor/receiver. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
| Hvis det er til et stereo set-up skal du lige være opmærksom på, at PB10 kun har én indgang, hvilket som udgangspunkt gør den bedst egnet til et surround setup hvor den får signalet fra en processor/receiver. |
|
|
Hvilken skal jeg så købe? Hvis det skal spille med 603S3/Ikon 5 ?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare have et kabel med 1 phono stik i den ene ende og 2 i den anden, så bruger du de 2 stik til venstre og højre pre out på din stereo receiver og så den anden ende med det ene stik til din sub. Så er det problem klaret.
Så en PB10 kan fint bruges i et rent stereo setup. 
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil fordelen være ved at købe en med mere end en indgang?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil ikke være nogen, jeg kan ihvertfald ikke lige se hvad man skal bruge 2 indgange til medmindre man vil tilslutte subben til mere end én receiver.
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep, det er det.
Du har forstået det korrekt. 
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvorfor er der nogen af sub'sene som har højtaler ind/udgang?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
| Men hvorfor er der nogen af sub'sene som har højtaler ind/udgang? |
|
|
Fordi du så ikke behøver en forstærker med pre-out. Du fører højttalerkablerne fra forstærkeren til sub'ens indgange og fra udgangene til højttalerne. Filtret i sub'en fjerner så bas signalet så dine højttalere kun modtager det signal de skal gengive.
Hvis du tilslutter en PB10 som beskrevet tidligere, til en forstærker der ikke har indbygget delefilter, så vil højttalerne stadig modtage fuldt signal. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
SvS er genialt Hvis man altså har pladsen.
Så vidt jeg har forstået så har PB10-ISD ikke indbygget elektronisk-delefilter. Så det skal du også have hvis du ikke har det i din forstærker. Ellers modtager subén også fuldt signal. Og det er ikke så smart.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |