| Forfatter |
|
DanielSK Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Er ved at kigge på receiver til et B&W XT-sæt, og har derfor kigget på HiFiKlubben to økonomisk overkommelige mærker NAD og Denon..
Men Denon bliver hurtigt lidt for "skarp" i stereolyden, og NAD'en ikke engarerende nok i surround-lyden, synes jeg...
Hvilken receiver (eller forstærker-kombo) kan forene NAD's afslappede stereolyd og Denons hårdtslående surround-lyd?
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kig lidt på Marantz  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
DanielSK Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Ellers kig lidt på Marantz |
|
|
Det er en mulighed, tak for inputtet! Er dog ikke helt sikker på om de er gode nok til surround, og deres design tiltaler mig ikke synderligt.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielSK skrev:
Pugholm skrev:
Ellers kig lidt på Marantz |
|
|
Det er en mulighed, tak for inputtet! Er dog ikke helt sikker på om de er gode nok til surround, og deres design tiltaler mig ikke synderligt.
|
|
|
Okay, kan nu ellers godt lide deres design, men det er smag og behag   __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad snakker du om Pug ..Daniel hvad mener du med NAD's afslappende stereolyd? ... NAD laver kanon gode surround & stereo forstærker, til nogle rimelig billigere penge.. der er kun 1 enkelt problem med dem, det er lidt susen i ht'er!.. skal ikke høre til Pug, han er ikke så gammel ..
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
DanielSK Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
hvad snakker du om Pug ..Daniel hvad mener du med NAD's afslappende stereolyd? ... NAD laver kanon gode surround & stereo forstærker, til nogle rimelig billigere penge.. der er kun 1 enkelt problem med dem, det er lidt susen i ht'er!.. skal ikke høre til Pug, han er ikke så gammel ..
mvh Henrik
|
|
|
Med afslappende stereolyd mener jeg at NAD's lyd er lidt varm og "rund i kanterne" (modsat Denons skarpere og i lændgen lidt anstrengende stereolyd). Rent subjektivt vil jeg beskrive NAD's musikgengivelse som let tilbagelænet og Denons som fremadlænet Men det er jo svært at sætte ord på lyd...
Hvad gør man, når man i stereogengivelse gerne vil have NAD-lyd uden susen i HT (er heller ikke så vild med deres plasticfronter) og i surround gerne vil have noget som lyder lidt mere a la Denon?
Er man nødt til at vælge mellem de to (med alt hvad det indebærer) eller findes der en form for kompromis?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså det er lidt varierende.. Altså det med susen i ht'er hos NAD, så er der nogle der har problemet, og andre har ikke1.. så lidt forvirrende .. Man altså jeg ville sige at NAD også kan anstrenge sig stereo, især i stereo!.. der giver deres forstærker dejlig med power, og hvis man sætter en effekt på, så rykker det virkelig!...
Altså så hvis du køber NAD forstærker, og NAD effekt, så er du rigtig godt kørende!...Men altså,hvis det er så kan du også gøre således!.. købe en Denon forstærker (kender ikke så mange er deres modeller), også købe en NAD effekt til den!:. eller købe en NAD forstærker, også smide en Denon POA 2200 ellernoget lign oveni, det ville være super!...men jeg anbefaler klart NAD forst&effekt.... men det er jo self op til dig selv!.
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv ejer af Nad 743v2, Jeg kan ikke høre noget susen i højttalene, men i suben kan jeg. men jeg kan stadig anbefale nad´en pga dens kræfter, dog ved jeg at jeg skal have fat i en effektforstærker så jeg bedere kan kontrlere mine front HT.
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ide:
Hvis du vil forene NADs afslappede lyd med Denons lidt mere hul igennem, så lyt til Harman/Kardon... __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
DanielSK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soersch skrev:
|
En ide:
Hvis du vil forene NADs afslappede lyd med Denons lidt mere hul igennem, så lyt til Harman/Kardon...
|
|
|
H/K har jeg også haft i tankerne - har dog aldrig hørt dem "in action". At lyden er uanstrengt er vigtigt for mig, da jeg gerne skal kunne høre musik i flere timer ad gangen.
Hvordan er H/Ks lyd"farve" (mørk, varm, neutral, lys eller hård osv.), og vil den kunne passe med B&Ws XT-serie lydmæssigt? Disse højtalere er i øvrigt ret strømkrævende, og så skal man vel op i de større H/K-modeller...
Er der evt. en forhandler, som man kan låne en H/K-receiver af og lytte til derhjemme?
|
| Til top |
|
| |
DanielSK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|