| Forfatter |
|
askov Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt mig en NAD 743v2 forstærker.... uanset hvilken indgang så susser det i højttalerne...høres nemmest i diskanterne, det bliver ikke højrer af jeg skruer op.
Hvis jeg trykker MUTE så bliver der ro!
Er dette er generalt problem med NAD eller hvad kan dette skyldes ?
Diskanterne kan da heller ikke have godt af de sussen ?
|
| Til top |
|
| |
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ellers at have hørt at NAD er kommet over deres problem med susen efter lancering af v2. Åbenbart ikke!!!!!
Har selv haft en tidligere NAD model T760 med præcis samme fejl. Hold da helt op en gang skrammel.
Amatører.
prøv at bruge søgefunktioen på NAD susen og se at det ikke er noget enkeltstående tilfælde
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
askov skrev:
|
Jeg har købt mig en NAD 743v2 forstærker.... uanset hvilken indgang så susser det i højttalerne...høres nemmest i diskanterne, det bliver ikke højrer af jeg skruer op.
Diskanterne kan da heller ikke have godt af de sussen ?
|
|
|
Jeg vil lige sige at det med at søge efter det problem så får du jo tusindvis af link da der har været problemer med det susen i NAD.
Jeg har selv NAD T753v2, min makker har en T753 V.2, har selv haft 2 stk T743, og oplevede aldrig problemet, selv på en så følsom højtaler som AL-1000
Det kan jo være at der er enkelte der måske har det, men det er ikke et generelt problem mere, og så vidt jeg ved kan dette susen fjernes gratis ved at aflevere den i hifi klubben.
Du er sikker på at der ikke er et eller andet der laver støjen fra en af de tilsluttede enheder, det kunne jo være.
mvh. PE
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkendt problem, stop en smule vat i dine diskanter og så er du kørende __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også selv problemet med min 753v2.. men kan man bare smuttened i HFK også skulle de fikse det?? - har jegaldrig hørtom før, men why not! ...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sus fra amp'en er velkendt.....selv os H/K-ejere lever med en smule sus når der ikke er signal på  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil næsten altid kunne høre en svag susen fra diskanten, uanset hvilkef forstærker du spænder for. Hvis du kan høre det fra lyttepositionen er det selvfølgelig et problem.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er naturligvis irriterende med konstant susen, men det ødelægger i hvert fald ikke dine diskanter. Der afsættes så godt som ingen effekt med det meget lave niveau, der trods alt er tale om. Selv ved ret lille opskruning bør din filmlyd eller musik overdøve suset mange gange, og signalet når du spiller lidt halvhøjt vil så også være langt kraftigere, formentlig uden at det ødelægger noget. Hvis det var DC på udgangen, som ville flytte din basmembran ud eller ind og bare lade den stå der, ville det til gengæld være farligt for bassens svingspole.... og for forstærkeren. Men det er jo ikke tilfældet her.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
askov skrev:
Diskanterne kan da heller ikke have godt af de sussen ? |
|
|
Prøv lige at kontakte hifiklubben og lad os andre høre om du ikke kunne få lavet det gratis, det er nogen gange en god ide lige at ringe og høre om problemet, det kunne jo være de siger at du bare skal komme med den. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte selv en 743v2 for ca.1½ år siden og var ved at blive vanvittig af susen (hvidstøj) og underlig "flad" lyd. Retur røg den til Hifi-klubben, der gik et par uger, så fik jeg en ny.
De kunne åbenbart ikke lokalisere problemet, som, ( iflg. de historier jeg fandt på nettet ), var et velkendt problem på denne spille.
Så bare i kødet på dem, de er flinke at tale med.
mvh Ebbe
|
| Til top |
|
| |