Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: tilslutning af sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

hej jeg har en forstærker med sub out stik men er det den bedste måde af koble en sub til aller skal jeg helre køre mine høltaler kabler  ned til suben og så vidre til mine højtaler og hvad er forskælden på de 2 måder

Til top Vis krsjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krsjo

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

altså no offense, men hvis du måske stavede lidt mere rigtigt, ville det hjælpe!. men.. men hvis du mener det som jeg tror, så spørger du om du skal forbinde alle dine højtalerekabler til subben eller til forstærken!.. og hvis det er det du mener, så skal du helt klart IKKE koble dine ht'er til subben!:. kobel dem til forstærkeren, også køb et normalt phono-kabel, fra forstærker-subben!.. også er du godt kørende

mvh Henrik

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
altså no offense, men hvis du måske stavede lidt mere rigtigt, ville det hjælpe!. men.. men hvis du mener det som jeg tror, så spørger du om du skal forbinde alle dine højtalerekabler til subben eller til forstærken!.. og hvis det er det du mener, så skal du helt klart IKKE koble dine ht'er til subben!:. kobel dem til forstærkeren, også køb et normalt phono-kabel, fra forstærker-subben!.. også er du godt kørende

mvh Henrik

Undskyld, men du kunne også lære at starte med Stort (udover i dit navn)...

Den gode gamle: "Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus" .

EDIT: Og desuden rette de stavefejl du selv har såsom højttalerkabler, forstærkeren, også køb = og så køb. Så kan du også lige fjerne alle de udråbstegn, for de hører ikke rigtig hjemme så mange gange.
Dette skal ikke ses som noget angreb overhovedet, men bliver bare lidt irriteret over sådan noget.

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
zirio skrev:

mvh Henrik

Undskyld, men du kunne også lære at starte med Stort (udover i dit navn)...

Den gode gamle: "Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus" .

Hørt !!! Man skal da ikke gøre nar af folk, når man ikke selv er for skrap til at stave.

Det kommer helt an på hvilken sub der er tale om. Er den aktiv eller passiv ? Bliver den brugt til film eller musik ? Eller begge dele ? Hvor store er dine L/R ht´ere. Kan du dele crossover på subben også ? Eller kun på recieveren ? Hvis du vil køre pre-out L/R på din reciever er du nødt til at kunne dele crossover på subben. Ellers får den alle frekvenser med, og man burde skille nedad til ved 40-60 hz alt afhængig af dine L/R ht´ere. Hvis det bare er til film den skal bruges. Så ville jeg fyre den i sub-out på recieveren, og lade den skille. Igen alt afhængig af dine L/R ht´ere. Jeg bruger selv sub-out til både film, og nogle gange til musik. Der er andre herinde der bruger L/R pre-out metoden også. Det er nok mest en smagsag, og hvad man bruger SS-reciever eller stereo forstærker.   

Håber du kan bruge det til lidt. Det er måske lidt forvirret skrevet.  Ellers så spørger du bare igen

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hehe det ved jeg!:. jeg sagde jo også bare at hvis det ville være lidt nemmere at forstår, men jeg har sgu aldrig pralet med at være god til at stave!..men lad vær med at sig det ikke står lidt utydeligt!.. men hvis i har sat Boondock Saints: "Man skal ikke kaste med sten, hvis man skal sænke slagskibe"..men kr, skriv hvis du forstår nogle af vores besvarelser, ellers er vi til rådighed

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Hehe det ved jeg!:. jeg sagde jo også bare at hvis det ville være lidt nemmere at forstår, men jeg har sgu aldrig pralet med at være god til at stave!..men lad vær med at sig det ikke står lidt utydeligt!.. men hvis i har sat Boondock Saints: "Man skal ikke kaste med sten, hvis man skal sænke slagskibe"..men kr, skriv hvis du forstår nogle af vores besvarelser, ellers er vi til rådighed

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

jer har en svs sb-12 sub og b&w dm 601 s3 højtaler og en nad l53 receivere den har ikke pre out kun sub out

hvordan skal jeg sette den sub til mit anlæg

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bare smide den på sub-out så, og så finde ud af hvor du skal dele nedad til. Opsætning af sub osv. kan du finde på www.Lsound.no

krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

også når den mest bliver brugt til musik

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

det er lige meget jo!.. men sæt den sæt til sub-out ligesom Body siger.. så kan du lave nemmere indstillinger på den!..

krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

tak for de mange svar jeg setter bare min sub i sub-out og lader vær med af rode mere ved det

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes