Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Eera DL 1 og 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Synes at de nye spillere fra Eera fortjeneer deres egen tråd nu.

Da jeg står på nippet til at smide omkring 20 k efter en ny spille, har jeg fulgt spillerne i dette prisleje nøje de sidste par mdr. Hvad der møder mit blik er omtalen af den nye eera serie, især dl 1. Udtalelser, der i entusiasme minder noget om dem rega apollo fik med sig, da den kom frem for godt et år siden.

Har undersøgt eeras serie nærmere, men kan ikke rigtig finde grunden til al denne positive omtale. Når jeg læser deres egen omtale af spillerne, støder jeg ikke på banebrydende løsninger som eks. apollos 20 mb cashe.

ej heller et blik ned i en af maskinerne forklarer umidelbart den positive omtale. De ser jo ikke just overproppede ud! nu ved jeg godt, at det ikke er størrelsen, men gørelsen det kommer an på, men jeg mangler stadig at se lyset bag denne serie. Bring mig meget gerne ud af min mangel på visdom. Ligeledes vil jeg også meget gerne høre fra folk der har hørt maskinerne. Både 1'eren men også 2 eren.

Hvilket bringer mig frem til mit andet spørgsmål. Er dl2 de 10 k bedre? Så vidt jeg kan læse mig frem til, er den eneste forskel en mere klar opdeling af kredsene i 2'eren samt balancerede xlr udgange. Men hvad med lyden? Har ikke mulighed for brug af xlr - vil der så stadig være god fornuft i at gå efter 2'eren?

Jeg ser frem til en positivt ladet tråd uden for meget mudderkast.

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Eera DL 1 kørende her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2293&KW =jdg1&TPN=7

Skal nok skrive lidt om mine indtryk, når jeg har haft tid til at lytte lidt mere

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

ja, det kunne være, at vi kunne aflive en "hype" inden den accelererer ud i galaksen (som Apollo).. Lyden fra en cd spille bliver ikke med et slag forbedret med 50% ift. øvrige gode modeller....lad os klappe ponyen.

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes