Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 10:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor købes squeezeboksen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har i en anden tråd set følgende 4 steder hvor denne boks kan købes:

Men jeg ved ikke hvor jeg er bedst stillet.

www.cdon.com - Her kan man betale med betalingskort. Ser umiddelbart bedst ud i mine øjne

www.slimdevice.com - Her skal betales med Visa, og kan forestille mig at det er bøvlet hvis den går i stykker.

www.streamtech.dk - Her kan man vælge at betale ved bankoverførsel eller efterkrav. Man er dårlig stillet som forbruger hvis man betaler ved bankoverførsel. Gider ikke efterkrav.

www.musicbox.dk - Her skal man også bestille ved at sende dem en mail. Der står ikke meget om betalingen og desuden har de den ikke på lager.

Er der andre steder end disse 4, så hører jeg også meget gerne om dem

Jeg  vil helst betale vha betalingskort, da man er meget bedre stillet end ved bankoverførsel. Derfor står valget mellem slimdevice.com og cdon.com

Hvor har I bestilt, og hvorfor?

Kan godt være jeg er skeptisk, men hvis skidtet går i stykker, skal det helst være nogenlunde nemt at få den byttet.

Til top Vis Flim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flim

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke bestilt "vidunderet" men gør det sikkert. For mit vedkommende er det afgørende at det er et dansk site jeg handler hos, føler mig mest sikker dér, hvis der skulle ske nogle fejl. Samtidig er jeg nok en af de få som ikke har noget betalingskort, så det skal kunne foregå pr efterkrav eller ved fysisk handel.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Har du set steder hvor det kan foregå ved fysisk handel?

I så fald hører jeg gerne fra dig.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:

Har du set steder hvor det kan foregå ved fysisk handel?

I så fald hører jeg gerne fra dig.

1

Desværre ikke endnu, men det skal da undersøges. Det undre mig lidt, hvis boxen er så god som man siger den er, at der slet ikke er nogle steder man har valgt at forhandle den. Men som sagt så skal det undersøges i alle tilfælde.

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt dette sted:

http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id=380 4

Det bliver nok her jeg bestiller fra. Portofri levering. Dansk butik og de tager imod dankort.

Ved ikke om du bor tæt på Horsens hvor de har adresse, men undersøg det lige nærmere...

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Har lige handlet hos streamtech i sidste uge...

bestilte pr email.. og betalte med kontooverførsel onsdag eftermiddag. de besvarede min email samme eftermiddag, og sagde de havde pakket den og gjort klar til afsendelse så snart de kunne se pengene på deres konto... Squeezeboxen blev leveret af post DK fredag formiddag.

deres svar email var skrevet i en høflig professionel tone, og alt i alt var det en god oplevelse at handle hos dem.

har også hørt om andre som har købt på denne måde uden problemer og med hurtig levering...

jeg ville ikke have noget problem med at handle, selv endnu dyrere ting, hos dem via kontooverførsel en andengang...

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Nå - nu fik jeg bestilt min hos www.hifi-hammeren.dk Den skulle komme på lager i morgen, og så skulle jeg have den engang i næste uge.

Glæder mig som var det juleaften.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:

Nå - nu fik jeg bestilt min hos www.hifi-hammeren.dk Den skulle komme på lager i morgen, og så skulle jeg have den engang i næste uge.

Glæder mig som var det juleaften.

Tillykke med det, så må du lige give lyd fra dig når du har fået den sat op*S* I øvrigt har jeg ligget alle de steder den findes, tror jeg, og jeg synes da det er slående uanset hvor det end er, så er prisen den samme. Lidt ala B&O, er der ikke noget med at det er ulovligt, eller har jeg misforstået noget?

- Det virker som om firmaet bag har diktereret at produktet SKAL koste det samme alle steder...

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Mit valg stod mellem streamtech.dk og musicbox.dk. Cdon.com er gode, men kundeservicen er tung, når tingene går galt. Slimdevice.com er jo direkte ved producenten, men det er dyrt at sende tilbage over atlanten.

Jeg valgte streamtech.dk og bestilte per mail (efterkrav) og fik den med posten efter bare 2 dage. Jeg har ligeledes snakket med inde-haveren over telefonen, og han virkede flink, entusiastisk og fair, så heller ingen problemer der, så ganske enkelt en god oplevelse...

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Tjaa - prisen ligger mellem 2469,- og 2595,- mener jeg

Bestiller du direkte ved producenten koster den dog "kun" $300, som svarer til en 1800,- Desværre kommer der ofte dansk moms oveni hatten og så er der self. porto.

Så priserne svinger lidt, men ikke meget!

Måske fordi den er så populær, så kan butikkerne tage den pris de vil. Men udsving på 4-5% er vel meget normalt. Du ser ikke ret ofte en vare der svinger mere end 10% i pris.

Og ja - jeg skal nok skrive når den er sat op til en masse netradio

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

dtomsen skrev:

Mit valg stod mellem streamtech.dk og musicbox.dk. Cdon.com er gode, men kundeservicen er tung, når tingene går galt. Slimdevice.com er jo direkte ved producenten, men det er dyrt at sende tilbage over atlanten.

Jeg valgte streamtech.dk og bestilte per mail (efterkrav) og fik den med posten efter bare 2 dage. Jeg har ligeledes snakket med indehaveren over telefonen, og han virkede flink, entusiastisk og fair, så heller ingen problemer der, så ganske enkelt en god oplevelse...

Super... lige det som jeg havde brug for at vide

Har du også overvejet en af deres servere til at lægge din musik ned på, eller hvad er dine planer for det?

Jeg ser de har nogle servere til salg derinde også, og da plads desværre ikke er det som jeg har mest af mere, skal jeg have et eller andet at lægge filerne ned på som streeme fra.

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg køber nok denne her når jeg først lige har rodet lidt med dyret.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159498

Og så en harddisk i, slimserver skal installeres på den, og så burde det spille.

Men først skal jeg bare have min SB til at virke fra pc'en og netradio - så  må dette komme i 2. række

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:

Jeg køber nok denne her når jeg først lige har rodet lidt med dyret.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159498

Og så en harddisk i, slimserver skal installeres på den, og så burde det spille.

Men først skal jeg bare have min SB til at virke fra pc'en og netradio - så  må dette komme i 2. række

ja sådan kan man selvfølgelig også gøre, men ellers er det jo ligemeget om den virker på din pc, hvis du har tænkt at skulle have en server ting, så er det jo dér du trækker musikken fra og ikke fra din pc, hvis jeg forstår det rigtigt. Min egen plan var at få fat i en SB og en stor ekstern hd og lægge filerne ned på, for derefter at streeme dem derfra. Altså udenom min pc, hvis man kan sige det sådan. Det må kunne lade sig gøre, idét at SBén jo alligevel styrre de valg som man tager m.h-t "spoling" m.v på numrene.

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Har du også overvejet en af deres servere til at lægge din musik ned på, eller hvad er dine planer for det?

Jeg ser de har nogle servere til salg derinde også, og da plads desværre ikke er det som jeg har mest af mere, skal jeg have et eller andet at lægge filerne ned på som streeme fra.

Jeg bruger min ordinære computer som server, den står i et andet rum, og er alligevel tændt det meste af døgnet...ellers ville jeg nok overveje dedikerede netværksservere, de er små og forholdsvis lydløse (vigtigt).

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Du skal have en server af en eller anden art som den skal hente numrene fra.

Dvs enten en pc på netværket hvor den så napper numrene derfra. (vha programmet Slimserver)

Eller en netværksharddisk hvor man ligger en speciel udgave af Slimserver ind på. Dvs en alm harddiske vil ikke fungere, medmindre du tilslutter den til din pc.

Derfor tænkte jeg på en netværksharddisk, da den sluger noget mindre strøm end en almindelig pc. I den boks jeg linker til kan jeg smække en 300 Gb harddisk i, og det burde være nok til musik.

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Nogle der ved hvor man her i landet kan købe den wired udgave?
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Sir Round skrev:
Nogle der ved hvor man her i landet kan købe den wired udgave?

Tror jeg ikke du kan. Men det er jo bare at smække et kabel i og så virker den også. Eneste ulempe er at betale for det trådløse hvis du ikke bruger det, men den trådløse vil virke lige så godt som den kablede.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:

Du skal have en server af en eller anden art som den skal hente numrene fra.

Dvs enten en pc på netværket hvor den så napper numrene derfra. (vha programmet Slimserver)

Eller en netværksharddisk hvor man ligger en speciel udgave af Slimserver ind på. Dvs en alm harddiske vil ikke fungere, medmindre du tilslutter den til din pc.

Derfor tænkte jeg på en netværksharddisk, da den sluger noget mindre strøm end en almindelig pc. I den boks jeg linker til kan jeg smække en 300 Gb harddisk i, og det burde være nok til musik.

Var også noget i den stil jeg havde tænkt mig, men da jeg er it mongol skulle jeg bare lige høre. Er lidt træt af at have filerne til at ligge og fylde op på den bærbare nemlig, godt nok er den udstyrret med 2X100 Gb. Men når der så ligger alt mulig andet samtidig, så bliver den helt vild langsom.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes