Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 12:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: bioprojekt i kælder m. billeder. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 07 December 2003 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

jeg er ved at bygge min kælder om til en hjemmebiograf og det er en større omgang. Det vil jeg dele med jer og forhåbentligt... er der nogle der har lidt gode råd. her er lidt billeder:

Sådan så her ud før jeg gik igang

her er et mere..

og et mere

 

Der var en del der skulle laves, bl.a. en dør der skulle mures til og nogle radiatorer som skulle flyttes for at give plads til en væg. Desuden blev jeg nødt til at flytte en radiator i stuen på ovenpå for at få nogle rør væk der vil være i vejen for mit kommende lærrede...

På de næste billeder har jeg fået sat en en gipsvæg op med en ny dør (fundet ved et nedbrydningsfirma til 200kr...) Desuden har jeg lavet en lille mur ud fra vægen for ligesom at dele rummet lidt op. Området jeg vil bruge til hjemmebio måler 300cm i bredden og 392cm i længden. Hvis man kikker efter kan man se et omrids på væggen hvor jeg vil have mit lærrede - jeg regner med en bredde på 200 cm...

Her er lidt billeder..

Som man kan se på ovenstående billede har jeg trukket kabler til baghøjtalerne inde i væggen.

De næste billeder er så der jeg er nu, har fået malet lidt stillet mine højtalere hvor de engang skal stå - for ligesom at få et indtryk af hvordan det engang bliver....

Jeg er lidt i tvivl om farverne, har valgt en koksgrå til væggen hvor lærredet skal hænge og det ender nok med at jeg maler den helt ud til døren og til kanten på den lille halvmur

Her er lidt billeder

 

Halvmuren i modsatte side af ovenstående billede - hvor min anden baghøjtaler skal hænge har jeg ikke fået lavet endnu,

Og jeg kan garantere for at der er en masse spartel arbejde tibage...

Og hvad mangler jeg så, der skal laves en del elarbejde, der skal installeres kabel bakker til div. kabler, der skal males, jeg skal have lavet mig et lærrede (indtil jeg får råd til at købe et....) og jeg kunne blive ved....

Jeg tager det dog stille og roligt, jeg har ikke købt en projektor endnu og gør det heller ikke før rummet er totalt færdigt. Det er egentligt lidt surt men på den anden side får jeg en masse tid tl at finde den rette. Som det ser ud nu er jeg 99% sikker på at det enten bliver en PLV-Z2 eller en AE500. Mit mål er at være færdig når bøgen igen springer ud.....

Det er forresten et sæt Dali 18mk.ll der er på billederne... Kanon højttalere som jeg er meget glad for.

Hvis der er nogle der har prøvet dette før og har lidt gode råd, ris eller ros eller nogle spørgsmål så skriv...

Jeg vender tilbage med mere information og flere billeder når jeg er kommet længere i projektet..

Mvh.

Niels

Til top Vis Mr. Lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Lunds Besøg Mr. Lunds's Websted
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 07 December 2003 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Rigtigt fedt projekt at følge med alle de billeder.

Jeg ville male hele biografafdelingen i den grå farve, hvis jeg var dig. Du har muligheden for det her, da det jo bare skal bruges til bio, og så minimerer du genskin fra lærredet.

Du kan nok også med fordel overveje at hænge nogle dæmpeplader op. Der er mange hårde mure i det rum. Der var en glimrende tråd for lidt tid siden mht. konstruktion af sådanne.

Og måske et "gardin" du kan trække hen foran åbningen til resten af rummet, det kunne hænge bag den lille mur, så er det skjult, når det ikke er i brug.

Det var bare lige et par tanker. Glæder mig til at se dine fremskridt senere. Ser virkeligt godt ud.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 07 December 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Æv æv æv.... Jeg vil ha´ et hus.... -eller bare en kælder....

Held og lykke med projektet!



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Essoxfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 07 December 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Nu sidder jeg sgu og bliver en smule misundelig
Det ligner jo et alt eller intet projekt



__________________
Mvh. Essoxfly.
Det er oplevelsen der tæller.
Til top Vis Essoxfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Essoxfly
 
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 07 December 2003 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Det ser sgu rigtig godt ud, godt initiativ at ligge billederne herind, så vi kan få lidt inspiration og idéer! Men igen; det ser da meget lovende ud!!

Det er jo ca. sådan vi alle har planer om at lave et rum

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan
 
Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 08 December 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Pascal skrev:
Rigtigt fedt projekt at følge med alle de billeder.

Du kan nok også med fordel overveje at hænge nogle dæmpeplader op. Der er mange hårde mure i det rum. Der var en glimrende tråd for lidt tid siden mht. konstruktion af sådanne.

Hej,

Tak for de gode råd, det hjælper jo altsammen. Med hensyn til dæmpning af rummet lyder det som en rigtig god ide, jeg så tråden du omtalte og det så rimeligt fedt ud. Jeg havde dog tænkt lidt over det for akkustiken er pt ret dårlig. Min plan er at hænge et tungt gardin på hele væggen med vinduet og på hver side af lærredet. Jeg regner også med at købe en ny sofa i stof på en 2.5 - 2.8 meters bredde der skal stå under vinduet. Jeg vil dog overveje om jeg skal hænge et par dæmpeplader op ved siden af døren....

Tråden med de fede dæmpe plader er her...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4212&KW =d%E6mpeplader

Mvh

Niels

Til top Vis Mr. Lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Lunds Besøg Mr. Lunds's Websted
 
Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 08 December 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Mr. Lund

Ved døren kan du bruge noget nogle forhæng af lydabsorberne stof.

 



__________________
Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
Til top Vis Ricky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ricky Besøg Ricky's Websted
 
Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 16 December 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej,

Så er jeg kommet lidt længere. Har fået malet de to sider ved højt. samme farve som endevæggen. Jeg har undersøgt med hensyn til lyd og lysabsorberende stof og har fundet frem til at det man nok skal bruge er noget der hedder "scene Molton", det skulle have nogle gode akkustiske egenskaber, så det overvejer jeg nu at anskaffe mig og måske hænge på begge sider af det kommende lærrede og ud til døren. Det ender nok også med at jeg maler loftet, i hvertfald en meter ud fra bagvæggen.

Jeg har  også lige stillet mine højt. op for at kunne få et billede af hvor stort et lærrede jeg skal have. Den gamle Jamo under min center skal selvfølgeligt ikke stå der... Jeg er ved at kikke efter en subwoofer og er meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Overvejer lidt en Dali Suite S1.2 da den passer til mine Dali 18mk.ll eller måske en B&W ting, nogen der har ideer????

Jeg regner med at blive færdig med væggen til den anden baghøjt. i morgen. Når det så er gjort, kan jeg komme i gang med at sætte kabelbakker i metervis....

mvh.

Niels



__________________
Følg udviklingen i min kommende hjemmebio, tryk på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4487&PN=1
Til top Vis Mr. Lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Lunds Besøg Mr. Lunds's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 16 December 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Mr. Lunds skrev:

Jeg har  også lige stillet mine højt. op for at kunne få et billede af hvor stort et lærrede jeg skal have. Den gamle Jamo under min center skal selvfølgeligt ikke stå der... Jeg er ved at kikke efter en subwoofer og er meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Overvejer lidt en Dali Suite S1.2 da den passer til mine Dali 18mk.ll eller måske en B&W ting, nogen der har ideer????

 

Hold dig HELT væk fra B&W, efter jeg har sat nogel anlæg op er det mig nemt at sige at B&W ikke dur selv film sløver de. Men Dali's nye sub Dali SWA15 Aktiv subwoofer i lukket kabinet har overrasket mig meget og den koster hvist kun 7000kr og den banker alle B&W subberne og jeg har selv endda haft B&W's topmodeller. Gå efter Dali det er min holdning hvis det er de 2 mærker du skal vælge imellem.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 16 December 2003 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hej Mr.Lunds.

Det må være en Dream come True det der, ser meget lækker ud alderrede nu, og bliver med sikkerhed en oplevelse at se film i, ville dælme også gerne selv have sådan noget en dag, men det er desværre lidt svært at grave ud inden under et rækkehus til en kælder

Men held og lykke med projektet, og kom enedelig med mange flere billeder

Denne Sub her skulle også være temlig god:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 574&zoneid=3

 

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 16 December 2003 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se et projekt fra den spæde begyndelse til det færdige resultat! Man får lyst til selv at gå i gang med den store omgang!

Glæder mig til at se hvordan det tager sig ud, når hele pisset er plads!!!

 

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 16 December 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hvor er du heldig at have en hel kælder til sådan et fedt formål (hvor er den grønne smiley, der savler . . . ? )

Hvis væggene ikke er isoleret, så kan rummet blive ret så koldt om vinteren. Hvorfor isolerer du ikke hele rummet med glasuld og gipsplader? Det holder på varmen og dæmper rummet helt fænemonalt?

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 17 December 2003 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud, og glæder mig til at se flere billeder af projektet. En rigtig god idé med den mørke farve, også i loftet !!. Jeg har ikke selv haft held med at sælge en mørk farve til konen ( satsede eller på en dyb mørkerød, øv-øv ).

Har du overvejet hvordan din pj skal monteres ?. Jeg formoder at dit lærred skal side helt op mod loftet.

Held og lykke med projektet.

 



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 18 December 2003 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

 Sådan skal det gøres!!

Hvor bliver jeg misundelig når jeg ser et så gennemført projekt som du er i gang med. Giver mig dårlig samvittighed over at jeg endnu ikke selv er kommet i gang med lignende projekt endnu (hænger nok sammen med en lidt presset økonomi )

For fed en tråd når man decideret kan følge tilblivelsen af biografen samt alle dine overvejelser vedrørende samme, da det giver mig en masse inspiration når jeg selv skal i gang til foråret...

Fortsat go´ arbejdslyst med rummet

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 18 December 2003 kl. 04:59 | IP-adresse registreret  

Kun en smule malurt i bægeret; hvorfor lukker du dine højttalere inde i et hjørne??? Bassen, især den dybe, får et løft på 3-6db ved hjørneplacering!!! Jeg kan godt se, at dit bio-rum er en smule for smalt til den opsætning jeg ville have valgt; 75-100cm til sidevægene og indbyrdes afstand på 200-250cm og 75cm, gerne mere til frontvæg. Men derfor kan det sagtens blive godt alligevel!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 18 December 2003 kl. 05:42 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Mr. Lunds skrev:

Jeg har  også lige stillet mine højt. op for at kunne få et billede af hvor stort et lærrede jeg skal have. Den gamle Jamo under min center skal selvfølgeligt ikke stå der... Jeg er ved at kikke efter en subwoofer og er meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Overvejer lidt en Dali Suite S1.2 da den passer til mine Dali 18mk.ll eller måske en B&W ting, nogen der har ideer????

 

Hold dig HELT væk fra B&W, efter jeg har sat nogel anlæg op er det mig nemt at sige at B&W ikke dur selv film sløver de. Men Dali's nye sub Dali SWA15 Aktiv subwoofer i lukket kabinet har overrasket mig meget og den koster hvist kun 7000kr og den banker alle B&W subberne og jeg har selv endda haft B&W's topmodeller. Gå efter Dali det er min holdning hvis det er de 2 mærker du skal vælge imellem.

ASW 4000 den må rykke jeg har selv haft deres gamle topmodel ASW3000 i et 9kvm stort Kollegieværelse og Damm den kunne flytte luft så håret bevægede sig og bukserne vibrerede. Faktisk skilte jeg mig af med disse subber og ja jeg havde i en kort periode 2 af dem

Ovenstående er jonases komentar til min sub i mit setup, så han har åbenbart fået renset øre eller ikke

problemet er størst med de ældre modeller og skyldes at forstærkeren ikke magter den store enhed. Dette er der rådet bod på i de nye modeller samt en bedre afstivning af kabinetter. Men lad dine egne øre bestemme.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 18 December 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hej,

Så fik jeg endeligt lavet min sidste væg, så nu skal der bare spartles og slibes og spartles og slibes..... Har efterhånden brugt 10 kg. sandspartel og må ned og købe en spand mere. Men nu er jeg da næsten færdig med alt byggearbejdet, jeg mangler lige at lave en kasse til at inddække div. rør men det skulle være en nem opgave. Nu skal jeg så til sætte kabelbakker op og have trukket alle kablerne.

Her er et billede...

 

 

mvh.

Niels



__________________
Følg udviklingen i min kommende hjemmebio, tryk på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4487&PN=1
Til top Vis Mr. Lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Lunds Besøg Mr. Lunds's Websted
 
-=*Martin*=-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 18 December 2003 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Fedt projekt...

Glæder mig til at se det endelig resultat...

Keep Up The Gd Wrk

Til top Vis -=*Martin*=-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -=*Martin*=-
 
Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 22 December 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej,

Så er der blevet spartlet og malet + jeg har fået sat den første kabelbakke op. I denne ligger kablet til venstre baghøjttaler og kablerne til projektoreren skal også være i denne. Nu skal jeg så finde ud af hvordan jeg skal få ført strømmen til projektoren, det skal man jo ikke køre sammen med signalkablet til billedet på grund af forstyrende støj.

Her er et billede

Desværre har jeg også fået mig en gang influenza så der går jo nok et par dage før der sker noget videre + nu kommer julen jo også...

Så, glædelig jul og godt nytår til alle...

mvh.

Niels

 



__________________
Følg udviklingen i min kommende hjemmebio, tryk på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4487&PN=1
Til top Vis Mr. Lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Lunds Besøg Mr. Lunds's Websted
 
-=*Martin*=-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 22 December 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Fedt projekt... Bliver sku bedre og bedre...

Man sidder fandme og bliver pisse misundelig...
Til top Vis -=*Martin*=-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -=*Martin*=-
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes