| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brug for noget hjælp. Jeg har idag fået sat annetenne kabel til min computer med det formål at kunne se tv på den. Men der er noget som jeg bare ikke fatter. Når jeg sætter cablet i computeren og scanner efter kanaler (analog kanaler Cable) så får jeg et "sæt" kanaler, men der mangler en masse. Hvis jeg gør det samme i (analog kanaler annetenne) så får jeg nogle andre kanaler hvor jeg også kan se at der mangler nogle kanaler... 
Det er som om de to forskellige måder at sætte tingene "overlapper" hinanden med hver deres "sæt" kanaler, som for begge deles vedkommende er mangelfulde. Hvad er det lige der sker?
Jeg har IKKE NOGEN ANNETENNE i mit system og jeg modtager udlukkende tv via stofanet, så jeg fatter intet.
Er der andre som har erfarring?
Michael
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig slet ingen som kan fortælle mig hvad det er der sker?
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ vi bruger bare tv´et det er nemmere
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Næ vi bruger bare tv´et det er nemmere  |
|
|
Ikke når men ikke er i besiddelse af en dvd optager eller lign
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke en dvd optager 
Jeg forstår din mening, håber der er nogen der kan hjælpe dig.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maaske for langt ude men maaske skelner den mellem Antenne det som maa sendes ud i Luften, Mastebaseret. Og saa hvilke der kun maa fordeles via Kabel TV.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
| Maaske for langt ude men maaske skelner den mellem Antenne det som maa sendes ud i Luften, Mastebaseret. Og saa hvilke der kun maa fordeles via Kabel TV. |
|
|
Det er også det faktum jeg er kommet frem til, idét at stofe som jeg motager mig signal fra er en antenneforening. Men jeg synes dog ikke opsætningen var logisk på nogen måde, hvad det angår 
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for et tv-kort du har i din PC / hvilket software bruger du..?
Det har vel noget at gøre med hvilke frekvenser de enkelte kanaler sendes ud på - prøv evt. at finde en liste over hvilke frekvenser Stofa bruger, og så se om de kanaler du ikke kan finde ligger i et bestemt frekvensinterval. Der er jo forskel på om signalet sendes som VHF/UHF/Hyper- eller S- kanaler. Og så er PC-kortets opfattelse af hvilke frekvenser der bruges til hvad (maste- eller kabelTV) vel ikke nødvendigvis den samme som Stofas.
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er MCE kan du tilføje kanalerne manuelt. Dog skal vi jo lige vide hvad du bruger :)
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Hvad er det for et tv-kort du har i din PC / hvilket software bruger du..?
Det har vel noget at gøre med hvilke frekvenser de enkelte kanaler sendes ud på - prøv evt. at finde en liste over hvilke frekvenser Stofa bruger, og så se om de kanaler du ikke kan finde ligger i et bestemt frekvensinterval. Der er jo forskel på om signalet sendes som VHF/UHF/Hyper- eller S- kanaler. Og så er PC-kortets opfattelse af hvilke frekvenser der bruges til hvad (maste- eller kabelTV) vel ikke nødvendigvis den samme som Stofas.
|
|
|
Jeg har ingen idé om hvad tuneren hedder i maskinene, der står ikke rigtig noget i manualen om dette, underligt nok. Men det er en Acer 9802 maskine. Jeg har idag prøvet med et andet sæt kabler, taget mine tv ud af stikket sådan at det kun var pcén som var koblet op på forbindelsen for at se om det gav et andet resultat. Men nej, det gjorde det ikke, det er det samme, så man må vel næsten udlede at det ikke er stofa eller forbindelsen der er noget i vejen med, men tuneren der sidder i maskinen som er for dårlig desværre. Idét at det er en bærbar maskine, har jeg ikke helt styr på, om en sådan tuner kan skiftes til noget bedre eller hvilke tunere der er de bedste til formålet.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
|
Hvis det er MCE kan du tilføje kanalerne manuelt. Dog skal vi jo lige vide hvad du bruger :)
Vh, Mikkel
|
|
|
PT bruger jeg Acers forslag til afspilning af tv, S-video, film m.v. Og så vidt jeg kan se er der desværre ikke mulighed for at tilføje programmer manuelt i dette program.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rattanhuset; selvfølgelig handler din tråd om hvordan man indkoder kanalerne, og jeg håber da at det lykkes for dig.
Meeen ALLE TV-kanaler er altså underlige af natur! og
|
| Til top |
|
| |