Jeg har sådan set allerede haft oprættet et indlæg før, men da der er sket en del siden, og da den gamle tråd endte i en noget rodet kabel-diskussion, har jeg valgt at oprætte en ny tråd til at vise de nylige ændringer i mit setup. Mit "gamle" setup og en beskrivelse af mig selv, kan ses her hvis det skulle have interesse for nogen: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1877&PN =4
Jeg er kun 19 år gammel og studerende, så pengene hænger ikke på træerne. Alligevel syntes jeg det er lykkedes mig at samle et anlæg sammen der må siges at være helt i top 

Her er et billede af mit rack. Komponenterne er som følger:
NAD S300 - dual mono integreret forstærker
NAD S500 - CD-afspiller
Sony DVP-S715 - gammel DVD-afspiller fra Sony - opgraderet til Pioneer DV-717
Denon AVR 3300 - 5x105 watt suround reciever.
Selve racket er købt i Ilva for 1000 kroner, og er jeg er egentligt meget glad for det, men desværre er der ikke plads til større komponenter som S300 og AVR 3300, hvorfor de er placeret henholdsvis oven på racket og på gulvet nedenunder, men den løsning fungerer faktisk fint, og på den måde kommer der også masser af luft til NAD'en der godt kan blive ret varm. Hylden mellem stereo - og surround delen fungerer fint som aflaster for mit fyldte CD-rack.
Nu til resten af setup'et:

Højtalerne et Audiovector M3 Avantgarde (opgraderet d. 27/3 - 04). De står på spikes med Ixos spikesko under for at skåne trægulvet. Jeg leder efter et sæt superstands, så hvis der er nogen der ligger inde med et sæt de gerne vil af med, kan i bare kontakte mig. Fjernsynet er et 28" Philips widescreen med min Sony Playstation 2 nedenunder. Jeg skal snarest have købt en glashylde til hylden under fjernsynet som min PS2 skal stå på.

Her ses så bagkanalerne der består af Audiovector C1 mkII. De er monteret på vægen med et sæt VM-Acoustics vægbeslag. Nedenunder ses min DVD-samling.
Så er der jo kablerne:
CD-afspiller - Forstærker: Kimber PMJ balanceret XLR kabel.
Forstærker - Højtaler: Kimber 4TC til bassen og Nordost Flatline Gold til mellemtone/diskant.
DVD - Forstærker: Profigold phonokabler (de største)
DVD - Reciever: Profigold coaxial kabel.
DVD - Fjernsyn: Ixos scartkabel.
Reciever - forstærker: SA-Audio sølvkabler.
Reciever - bagkanaler: 2x9 meter billig 2,5 kvadrat højtalerkabel.
Jeg har på det seneste forsøgt mig med en del forskellige højtaler og signalkabler til stereo-delen. Jeg syntes NO kablerne var slemme til at fremhæve visse ting i mit setup. Det samme kan man sige om kimber kablerne, der dog lyder HELT anderledes. I diskant og mellemtone-området havde NO flere detaljer, men i bassen var 4TC kabler bedst. Derfor forsøger jeg mig nu med en bi-wire konfiguration med de to. Jeg har endnu ikke fået lyttet otdentligt til denne løsning endnu. umiddelbart er det rigtig godt, men jeg har på fornemmelsen at det kan blive bedre.
Lyden:
Hold da fest der er sket ting og sager efter jeg opgraderede til avantgarde! Bassen er dybere og klart mere fast. Den største forbedring er sket i mellemtoneområdet, hvor der på f.eks. Unplugged med Eric Clapton virkelig er blevet åbnet i forhold til før. I forhold til mine gamle M3 var det som om der blev fjernet 2 lag tykke dyner fra højtalerne. Perspektivet er fremragende og meget varieret efter hvilken kunstner man lytter til.
Fremtidige opgraderinger:
Som jeg selv ser det, er mit svageste punkt mit lytterum. Der er ikke mere end ca. 10 kvadratmeter, og jeg skal både sove, arbejde og lytte musik her. Højtalerne står alt for tæt op ad bagvægen og siddevæge, men indtil videre kan det ikke stå anderledes. Jeg overvejer at købe et bord til mit TV hvor elektronikken kan stå nedenunder for at få mere plads til højtalerne. Hvis der er nogen der har forslag til et sådant rack, så sig endelig til.
Derudover skulle jeg gerne have mig en centerhøjatler engang. Det bliver enten Audiovector AVR MKII eller Audiovector AV3C. Jeg kunne godt tænke mig at prøve et par superstands til mine fronte, og til sidst vil jeg gerne prøve en masse forskellige kabler. Er der nogen der har forslag til nogle neutralt spillende kabler der er til at finde brugt, og som ikke koster en formue?
Lige et sidste billede af mit elskede NAD system:

Og mine utrolig dejlige M3 avantgarde:

Det var vist det! Glæder mig til at høre jeres kommentarer, forslag, spørgsmål m.m.
Mit Hifi