Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pana 900 og HDMI problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Har lige modtaget min nye pana 900 og forbundet den til min Denon 2910 DVD via 10 meter Supra HDMI/HDMI kabel.

Og Øv, den viser vel billedet i 2 sekunder hvorefter den slukker i ca 3 sekunder for igen at vise billedet i 2 sekunder og sådan fortsætter det i den uendelige.

Med Scart input virker det fint nok.

Hvad gør jeg galt????? Jeg skal jo habe HDMI til at fungere. Nogen som kan hjælpe?

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet et andet HDMI-kabel?
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Har lige prøvet med et andet kabel og fået følgende resultat. Kabler jeg prøvede med er også HDMI/HDMI men kun på 1 meter.

Med det nye kabel er der ingen problemer. Billedet står stabilt.

Så har jeg prøvet mit 10meter Supra HDMI/HDMI kable mellem dvd og Pioneer Plasma. Der fungerer det fint.

Så det ser uu til at begge kabler, Projekter og DVD fungerer fint hver i sær, men at sammenspillet mellem Denon 2910, Pana 900 og Supra 10 meter HDMI/HDMI ikke duer.

Er der nogen som har en ide hvordan det kan komme til at fungere da jeg har brug for 10 meter kabel. Vil det hjælpe at bruge et andet kabel end Supra? Har jeg brug for nyeste firmvare til min 2910'er eller?

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Ikke nogen som kan hjælpe?

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft lånt et 10 meter HDMI kabel af typen Argon som sælges i klubben. Problemet er nødagtig det samme. Så det hjælper ikke at tage et andet kabel.

???? Hvad kan det være. Er der nogle som har nogle erfaringer.

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst at Supra & Monster ikke altid virker helt problemfrit når HDMI kabelet når de 10 meter + mere. Du bør prøve et HDMI kabel fra wyrewizard(Nordost) som jeg ikke har hørt at der skulle være problemer med, men det er også et kabel i den lidt dyre ende ca 2000 kr.

Bruger selv HDMI kabeler fra wyrewizard(Nordost) sammen med min Panasonic PT-AE900 + Denon 1920 og det køre helt perfekt.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Så kom jeg lidt veidere i søgningen efter en løsning, men ikke med noget godt resultat.

Først tak til BioJensen og til Hifiklubben som begge har været behjælpelige. Nu har jeg prøvet at få det til at fungere med 2 forskellige DVD maskiner og 3 forskellige kvalitetskabler. Intet fungerer. Pana'en vil ikke arbejde sammen med et 10 meter kable uanset leverandøre af DVD eller kabler.

Nå så må Pana da hjælpe...... Men her blev jeg meget klogere. Efter at være blevet henvist af den danske forhandler hvor jeg købte Pana'en til Panasonic selv. Svaret fra Panasonic er helt generelt at det må jeg selv bøvle med og kan jo starte med at søge på google var rådet. Det havde de selv gjort og havde fundet nogen som skrev at 5 meter var anbefalet max længde.

Men ok, nu kan jeg være sur og den møg service jeg synes jeg fik, men det hjælper mig jo ikke. Jeg kan konstatere at det ikke er helt let at få et 10M kabel til at fungere. Det afhænger af lidt held, hvilket også kan læses mellem linerne på HDMI hjemmeside. Hvor der står at der ikke bliver garanteret noget max længde men at man må tage en kvalitets kabel eller bruge en repeater, men så burde det også fungere til ca 15 meter.

Øv Øv det ser ud til at jeg må bruge en anden forbindelse end HDMI. Er der nogen som har et 10 meter component kable til salg ? *G*

PS. De kabler jeg har forsøgt med er SUPRA, Wyrevisard (Nordost) og argon.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo teoretisk set også være DVD afspilleren.
Det er noget nemmere at starte med at finde ud af det, da den er noget nemmere at 'handle' end dit tv. 
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej NriK,

Jeg har allerede prøvet med forskelige DVD maskiner og det giver samme resultat. Begge DVD maskiner fungerer også fint sammen med en vilkårligt (af de 3 testede) HDMI kabel og mit Pioneer plasma.

Så det ser ikke ud til at det er DVD eller kabel, men derimod pana'en. øv øv

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes