| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Først og fremmest, jeg har ikke en skrue der er leveret af B&O.
Jeg har nu gentagende gange lyttet til Beolab 1, og mit indtryk er generelt fint af den. Det er i hvert fald det mest seriøse bud som B&O har leveret indenfor High End nogensinde, jeg kan komme på andre producenter der har leveret noget i prisklasser over som er langt værre. (min mening)
Denne højttaler kan noget som der ikke er mange High End højttalere som kan; den kan levere rigtigt god lyd overalt i rummet den er placeret i, ikke en disciplin som mange højttalere excellere i, de er mest til sweetspot placeringer, hvor man så kan sidde med et glas fransk vin og nyde sine LP/CDér. Med Beolab1 kan man nyde musikken i hele rummet, dette er naturligvis begrundet i deres sofistikerede linsesystem, som ellers blev opgivet for 20 år siden af andre konstruktører. Ja, man kan ikke nødvendigvis beskylde B&O for at vælge den letteste vej til målet.
På trods af prisen, samt udseendet (ja ok, jeg synes bare ikke den er køn) vil jeg tro at selvom de færreste vil indrømme det, er det nok en af de højttalere som kan give den bedste allround lyd i hjemmet.
Angående den elendige bas, er det altså ikke noget som jeg har bemærket.
/Cerb
(Blot for god ordensskyld; jeg er selv uhyre tilfreds SA7KM + Tact grej ejer, og desuden ejer af to Norske skovkatte som i fællesskab ville elske at massakrere en Beolab1 hter med klørene)
|