| Forfatter |
|
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tæt op af min anden tråd har jeg nu fundet nogle kandidater til mit næste fjernsyn. Samsung LE-26R72B LG 26LX1R Samsung LE27S71BX Sony kdl-26s2010 Hvilken vil du vælge og hvorfor? Hælder pt nok mest til sonyen, men det ændrer sig efter humør
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen hjælp?
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
Rauff Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
er selv i samme situation.. Jeg har selv kigget på Samsung LE-26M51B Samsung LE-26R72BX Så vidt jeg kan forstå har samsungs R modeller et dårligere billedrør end deres M modeller. Men 51 er en ældre model end 72. Men jeg ved ikke meget om den sony du skriver om. Men det er nok fordi jeg godt kan lide Samsugs design. Så jeg er med på en lytter i denne tråd(hvis jeg må)
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølelig  Sonyen fandt jeg frem til via recodere.dk hvor de (det bliver vidst ikke til noget) ville lave fælleskøb på den. Ud fra specs slår den de samsunger, men den koster så også 8000 kr.
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været en tur i merlin/fona og se på Samung og sony.
Samsung m51 stå omtrent lige så godt som den sonyen. R72BX stod ikke nært så godt som de to. Jeg vil nok sige sonyen stod en anelse bedre, men det er jo svært at sige ved siden af 10 andre skærme hvor der kører The Fast and the fourius tokyo drift på (dvd).
Der var ikke noget slør og den sorte var ret god på alle skærmene. Må indrømme jeg hælder mest til M51'eren på grund af et bedre design (synes jeg) og så er sonyen lidt dyrere og ikke (for mig) nævneværdigt bedre.
Sonyen har jeg set til 8000 kr ved en netbutik og M51eren til 6000 kr. Fona sælger M51eren til 8000 og det sjove er at der hvor jeg så det, ligger merlin lige overfor (storcenter nord, århus) og der kostede den vidst 7000 kr mener jeg, men er ikke sikker. Merlin har vidst kørt noget paralel import, og derfor har de en noget billigere pris. De får flere M51eren ind om 2 uger.
Håber jeg kan presse min ven der arbejder i den omtalte Merlin, lidt ned i pris og/eller evt. smide et Vogel ophæng med :)
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok nu er jeg godt forvirret. Hvordan kan R72eren som, så vidt jeg ved er deres lowend serie, være dyrere end M51B?
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deathie skrev:
| Hvordan kan R72eren som, så vidt jeg ved er deres lowend serie, være dyrere end M51B? |
|
|
Forskellige årgange. M51 er en af de ældre modeller.
R71, R72 og R75 er lowend i forhold til M71 modellen.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men nu forholder det sig sådan, at jeg ikke skal over 26" og M71'eren er kun i 32/40.
Er M51'eren så "bedre" end R7X? Prisen er jo næsten ens. Har kigget lidt på to af dem i to butikker og der var M51'eren nok lidt bedre, men igen. Det var to forskellige butikker og dermed to forskellige opsætninger.
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tror jeg har fundet en forklaring efter at se på de tyske priser på produkterne.
Grunden til at R72B koster ca det samme som M51B er vidst, der ingen konkurrence er om prisen. Flere stedet kører de priskrig på M51B, så den kan fåes for 6000 kr på nettet.
Jeg glæder mig til at se prisen når Merlin i Storcenter nord får den igen.
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
og jeg er kommet i tvivl igen. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16467& PN=1&TPN=1 Har dog som skrevet deri, kontaktet Samsung nu for at få en afklaring. Det ændrer dog ikke ved jeg køber den skærm der står bedst
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev en LE-26R72B som er det nyeste skud på samsungtræet. Så billedet i en butik og det var ok. Kan ikke helt finde ud af om det var lidt dårligere end M51 som "desværre" er gået ud af produktion og dermed forældet
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |